Γιώργος Σκριμιζέας: «Εμπνέομαι από τους ναυτιλιακούς ηγέτες που έχουν επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό»

Γιώργος Σκριμιζέας: «Εμπνέομαι από τους ναυτιλιακούς ηγέτες που έχουν επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό»

Τα σύγχρονα τεχνολογικά και επιστημονικά επιτεύγματα έχουν σαφώς επηρεάσει και ενισχύσει την ναυτιλία καθώς αξιοποιούνται για ένα μεγάλο μέρος λειτουργιών των πλοίων. Η παραδοχή αυτή ωστόσο, δεν υποτιμά τον ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα που παραμένει καίριος και αναγκαίος. 

Υπό αυτό το πρίσμα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Caliber Maritime, ο Γιώργος Σκριμιζέας δηλώνει ότι η απόδοση ενός πλοίου σαφέστατα, μπορεί να μεγιστοποιηθεί με τις κατάλληλες επενδύσεις στο τεχνολογικό κομμάτι. Ωστόσο η στελέχωση των εταιριών και των στόλων με ανθρώπους που επιδεικνύουν αφοσίωση και καινοτόμες ιδέες αποτελεί έναν εξίσου κρίσιμο παράγοντα ανάπτυξης.

Η συνέντευξη του κ. Σκριμιζέα που παρατίθεται παρακάτω, επικεντρώνεται στα οφέλη μιας χρηματοδότησης διαφορετικής και εναλλακτικής έναντι του παραδοσιακού δανεισμού. Ταυτόχρονα επεξηγεί τον καταλυτικό ρόλο της τεχνολογίας στον ναυτιλιακό τομέα, αλλά, εκφράζει και τον θαυμασμό του προς τους ναυτιλιακούς ηγέτες που εμπνέονται και ενδυναμώνονται από το ανθρώπινο δυναμικό τους.

Ο κ. Σκριμιζέας αναφέρει: “Εισήλθα στη ναυτιλία πριν από 35 χρόνια. Σίγουρα, η τεχνολογία βρισκόταν μίλια πίσω από αυτό που είναι σήμερα στον κλάδο μας, αλλά παρόλα αυτά έπαιξε, στο βαθμό που μπορούσε, δεδομένης της προόδου εκείνης της εποχής σημαντικό ρόλο σε διάφορες πτυχές της καθημερινής λειτουργίας ενός σκάφους. Σήμερα η επένδυση στην τεχνολογία συμβάλλει στην βελτίωση της απόδοσης των πλοίων αλλά και στην ποιοτική λειτουργία των εταιριών μέσω της ψηφιοποίησης επιχειρησιακών διαδικασιών και αποφέρει σημαντικά οφέλη σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη”.

Στο κομμάτι της ναυτιλιακής χρηματοδότησης ο κ. Σκριμιζέας σημειώνει: “Σίγουρα απομακρυνόμαστε όλο και περισσότερο από τον συμβατικό δανεισμό πλοίων και τις παραδοσιακές τράπεζες και είμαστε πιο κοντά στην εναλλακτική χρηματοδότηση πλοίων με πρωταγωνιστές τους οίκους χρηματοδοτικής μίσθωσης. Ακόμη και τα μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα εμπλέκονται πλέον σε προγράμματα πώλησης και επαναμίσθωσης”.

Όσον αφορά τα γεωπολιτικά γεγονότα και τον τρόπο που επηρεάζουν την ναυτιλία, ο κ. Γιώργος Σκριμιζέας δηλώνει: “Από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και τον πόλεμο του κόλπου στις αρχές της δεκαετίας του 1990, μέχρι την πρόσφατη τραγωδία του πολέμου στην Ουκρανία και την πανδημία του COVID 19, όλα αυτά τα σημαντικά γεγονότα είχαν τρομερή επίδραση στο θαλάσσιο εμπόριο, ενισχύοντας σε ορισμένες περιπτώσεις τη ναυτιλιακή αγορά ενώ σε άλλες την έβλαψαν. Οι διάφορες εμπορικές ευκαιρίες που έχουν δημιουργηθεί κατά καιρούς μέσα σε τέτοιες συγκυρίες δε θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με αρνητισμό, καθώς η ναυτιλία συνεχίζει να έχει τον πλέον κρίσιμο ρόλο στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και κατά συνέπεια στην ευημερία της ανθρωπότητας. Ανεξάρτητα από το πόσο αρνητική μπορεί να είναι μια εξέλιξη για τον κόσμο ή μέρος του, στη ναυτιλία, για διάφορους λόγους, μπορεί να προκύψουν ευκαιρίες”.

Εξηγώντας την πολιτική που ακολουθεί η εταιρία του για τις ναυλώσεις, ο κ. Σκριμιζέας αναφέρει: “Συνάπτουμε μακροπρόθεσμα συμβόλαια με τους ναυλωτές μας και έχουμε χτίσει τις βάσεις για συνεργασία με αμοιβαία κατανόηση και παραχωρήσεις. Με αυτόν τον τρόπο ελαχιστοποιούμε τον κίνδυνο του αντισυμβαλλομένου και αποφεύγουμε σε μεγάλο βαθμό τις επιχειρησιακές συγκρούσεις, διατηρώντας παράλληλα τη δυνατότητα να συμφωνούμε ευνοϊκούς όρους και να εκμεταλλευόμαστε την ανάκαμψη της αγοράς”.

Η γνώμη του κ. Σκριμιζέα για την ναυτική εκπαίδευση είναι η ακόλουθη: “Τα πρότυπα για την εκπαίδευση, την ασφάλεια και την ευημερία των ναυτικών πριν από 35 χρόνια δεν ήταν καθόλου κοντά σε αυτά που είναι σήμερα. Ευτυχώς, έχουμε διανύσει πολύ δρόμο όσον αφορά την τεχνολογική πρόοδο, γεγονός που δημιούργησε την ανάγκη για αυξημένη εκπαίδευση του πληρώματος σε τέτοιες εξελίξεις. Επιπλέον, η ευαισθητοποίηση σε θέματα ασφάλειας έχει αυξηθεί σημαντικά και πλέον επιβάλλονται ευρέως κανονισμοί και πρακτικές ασφαλείας πέραν των εσωτερικών διαδικασιών ασφαλείας κάθε εταιρίας, που διασφαλίζουν την ασφάλεια των ναυτικών. Ιδιαίτερη προσοχή ωστόσο, πρέπει να δοθεί στην ευημερία των ναυτικών πάνω στα πλοία, ένα θέμα που θίχτηκε αρκετά μέσα στην πανδημία, και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα προσέλκυσης και διατήρησης ικανών πληρωμάτων”.

Εν κατακλείδι, ο κ. Σκριμιζέας τοποθετείται και για το ιδανικό πρότυπο ηγεσίας: “Είναι δύσκολο να προσδιορίσεις ένα συγκεκριμένο όνομα. Πάντα εμπνεόμουν από εκείνους τους ηγέτες στον κλάδο μας που έχουν επενδύσει σε ανθρώπους, τόσο στο πλοίο όσο και στην ξηρά, και έχουν αντλήσει δύναμη από τους ανθρώπους τους για την ανάπτυξη του στόλου και των εταιριών τους”. 

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα