Το ζήτημα της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα ήρθε και πάλι στο προσκήνιο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, για ακόμη μία φορά ο Πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, μίλησε ανοιχτά για παράθυρο επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα.
Ο Βρετανός πολιτικός υποστήριξε πως οι διμερείς επαφές συνεχίζονται και πως παρά τα νομικά εμπόδια ο ίδιος είναι αισιόδοξος. Απαντώντας σε ερώτηση από τον ένθερμο υποστηρικτή του ελληνικού αιτήματος, Βρετανό ηθοποιό Στίβεν Φράι ο Όσμπορν στο μηνιαίο, εορταστικό podcast του τόνισε:
«Υπάρχει περιθώριο για συμφωνία. Ελπίζω πως μπορεί να υπάρξει κοινή απόφαση ανάμεσα στο Βρετανικό Μουσείο, την Ελληνική Κυβέρνηση και το μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο πολλοί άνθρωποι έχουν επισκεφθεί στην Αθήνα. Να είναι μία συμφωνία που να μας επιτρέψει να μοιραστούμε τα γλυπτά τα σπουδαία αυτά γλυπτά που υπήρχαν στην Ακρόπολη και την αρχαία Ελλάδα».
Οι θέσεις του Προέδρου του Βρετανικού Μουσείου και της Ελληνικής Κυβέρνησης δείχνουν σημαντική πρόοδο στο πάγιο και διαχρονικό ελληνικό αίτημα.
«Η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Αν τα γλυπτά επανενωθούν στην Αθήνα, η Ελλάδα είναι έτοιμη να οργανώσει περιοδικές εκθέσεις σημαντικών αρχαιοτήτων, που θα καλύψουν το κενό. Oποιαδήποτε συμφωνία και οι λεπτομέρειές της θα πρέπει να είναι σύμφωνες με την ελληνική νομοθεσία για την πολιτιστική κληρονομιά», έχει τονίσει η Λίνα Μενδώνη, υπουργός Πολιτισμού.
Ο πρώην υπουργός οικονομικών και σημαντικό στέλεχος των Συντηρητικών δεν παρέλειψε να στείλει ένα ακόμη φαρμακερό βέλος προς τον Πρωθυπουργό και την Ντάουνινγκ Στριτ.
«Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι πολύ θετικό στην προοπτική μίας συμφωνίας, το ίδιο και η Ελληνική Κυβέρνηση και ακόμη κι αν η Βρετανική Κυβέρνηση δε συνομιλεί με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, το Βρετανικό Μουσείο συνομιλεί», συμπλήρωσε ο Τζορτζ Όσμπορν.
Την ίδια στιγμή σε δημοσίευμά του οι Financial Times με αφορμή το άνοιγμα των αρχείων της Κυβέρνησης του Τόνι Μπλερ αποκαλύπτουν πως ο τότε Πρωθυπουργός με το κόμμα των εργατικών είχε ανοιχτά εκφράσει την πρόθεση να υπάρξει λύση με το εμπόδιο του Βρετανικού Μουσείου τότε να στέκεται ανυπέρβλητο.