Σε έναν αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί οι υπεύθυνοι της ΟΣΕ, της Hellenic Train αλλά και της κυβέρνησης ώστε ο ελληνικός σιδηρόδρομος να ξεκινήσει να λειτουργεί με ασφάλεια μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Σήμερα Σάββατο (18.3.2023) ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, μίλησε μετά την πρώτη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων για το πλαίσιο με το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί ο σιδηρόδρομος μετά το δυστύχημα στα Τέμπη: «Είναι σημαντικό να υπάρχει επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου με όρους απόλυτης ασφάλειας».
Ο ίδιος ανακοίνωσε πως την επόμενη Τετάρτη (22.03.2023) ξεκινά η σταδιακή λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής που διεκόπη μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο
Παράλληλα, θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ.
Τέλος, αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα, ενώ θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως έχουν εντοπιστεί σημαντικά και καίρια προβλήματα που αναζητούν επίλυση. Η εκπομπή του Live News του Mega αναφέρει πως οι ελλείψεις είναι σημαντικές στον προαστιακό στα Άνω Λιόσια, σε όλο το δίκτυο υπάρχουν «τυφλά σημεία» και στην Πάτρα δεν έχει γίνει καμία συντήρηση από το 2020 οπότε και δόθηκε στην κυκλοφορία.
Η εικόνα, στα Άνω Λιόσια, στον προαστιακό, δείχνει τις ελλείψεις. H κίνηση στο ένα ρεύμα γίνεται κανονικά, στο άλλο ρεύμα όμως υπάρχουν προβλήματα. Στο προαστιακό σημειώνονται διάφορα μικροσυμβάντα, ενώ όπως καταγγέλλεται, υπάρχει μόνο ένας κλειδούχος, καταγγέλλουν συνδικαλιστές.
«’Τυφλά σημεία υπάρχουν και θα έχουμε μειωμένες ταχύτητες», λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τζικαλάκης, ενώ συνδικαλιστές σημειώνουν πως όλο το δίκτυο επιδέχεται βελτίωσης:
Στην Πάτρα οι εργαζόμενοι του Προαστιακού καταγγέλλουν πως δεν έχει γίνει συντήρηση από τη στιγμή που η γραμμή δόθηκε στην κυκλοφορία το Γενάρη του 2020, ενώ η διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Αίγιο, λειτουργεί χωρίς ηλεκτροκίνηση.
Πηγή: newsit.gr