Αριθμός έκτακτης ανάγκης 112: Σε λειτουργία από το τέλος του 2019 – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

19-12-19 | Κοινωνία

 Έτοιμο έτσι ώστε να τεθεί σε εφαρμογή θα είναι από το τέλος του 2019 το σύστημα 112 για τις ειδοποιήσεις έκτακτης ανάγκης.

Για τη λειτουργία του ενημερώθηκε σήμερα 19 Δεκεμβρίου ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, σε σχετική σύσκεψη που έγινε στο Κέντρο Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας στο Χαλάνδρι.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ - ΜΠΕ, το 112 αποτελεί μια ολοκληρωμένη υπηρεσία επικοινωνιών εκτάκτου ανάγκης και περιλαμβάνει εξερχόμενο και εισερχόμενο σκέλος, δηλαδή σύστημα που χρησιμοποιείται από τον πολίτη και προς αυτόν.

Αυτό σημαίνει ότι από τη μια πλευρά, ο Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 112 χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Ο πολίτης μπορεί να καλέσει το 112 σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, οπουδήποτε στην Ελλάδα.

Από την άλλη πλευρά, η υπηρεσία επιτρέπει την προειδοποίηση των πολιτών σε περιπτώσεις φυσικών, τεχνολογικών και άλλων καταστροφών με την αποστολή μηνυμάτων μέσω διάφορων τεχνολογιών και καναλιών επικοινωνίας.
Οι λειτουργίες του 112 για όσους θέλουν να το καλέσουν:

    Λειτουργία του 112 όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.


Συνεπώς, οι υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης θα μπορούν να κατευθυνθούν στο συμβάν ακόμα και όταν ο καλών σε βοήθεια δεν μπορεί να εξηγήσει το σημείο στο οποίο βρίσκεται (π.χ. λόγω οπτικής αναπηρίας) ή να δώσει διευκρινήσεις για το είδος της ανάγκης που έχει (π.χ. λόγω νοητικής ή γνωστικής αναπηρίας).
Οι λειτουργίες του 112 από τις Αρχές προς τους Πολίτες:

    Σύστημα Συναγερμού Πολιτών: σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης πολιτών σε περιπτώσεις φυσικών, τεχνολογικών και άλλων καταστροφών μέσω της αποστολής μηνυμάτων σε καθορισμένες γεωγραφικές περιοχές.
    Περιεχόμενο μηνυμάτων: Τα μηνύματα αυτά συντάσσονται στα ελληνικά και τα αγγλικά, και προσαρμόζονται κατά περίπτωση ανάλογα με το είδος του συμβάντος και τις απαιτούμενες ενέργειες. Παρέχουν οδηγίες για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από πολίτες που επηρεάζονται ή μπορεί δυνητικά να επηρεαστούν από μια τέτοια κατάσταση.

Τα μηνύματα μπορούν να είναι φωνητικά ή γραπτά:


Ποιες είναι οι απαιτούμενες ενέργειες από τους πολίτες:


Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η νυν πολιτική ηγεσία του υπουργείου ανακάλυψε ότι η κάλυψη πανελλαδικώς των κινητών συσκευών για λήψη μηνυμάτων CBS ήταν στο 38%. Ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης άρχισε έναν κύκλο επικοινωνίας με τους κατασκευαστές κινητών, επιτυγχάνοντας να περιληφθούν τα CBS στις αναβαθμίσεις των συσκευών.

Μετά τις τελευταίες αναβαθμίσεις των εταιριών Apple και Samsung, επιπλέον 54% των κινητών λαμβάνουν CBS. Έτσι, σήμερα, το σύνολο της κάλυψης των κινητών που λαμβάνουν CBS και, άρα, μπορούν να λαμβάνουν μηνύματα από το 112, φτάνει στο 92%, ενώ παρατηρείται αυξητική τάση.