Πείτε μας τον σωματότυπό σας για να σας πούμε την δίαιτα

Ολοι υποσχόμαστε στον εαυτό μας ότι τη νέα χρονιά θα κάνουμε ό,τι μπορούμε ώστε να αποκτήσουμε ένα υγιές και όμορφο σώμα. Συνήθως ξεκινάμε δίαιτα, την εγκαταλείπουμε όμως γρήγορα, αφού οι πειρασμοί είναι πολλοί. Κι όμως, υπάρχει τρόπος να απολαμβάνουμε χωρίς να πεινάμε και να χάσουμε κιλά. Τα πάντα βασίζονται στη θέληση αλλά και στα γονίδια. Καθένας μας έχει τη δική του «θαυματουργή» δίαιτα, αρκεί να βρει το γονιδιακό του τύπο.

Μετρήστε τον κορμό και τα πόδια σας. Αν είστε κοντοί κι έχετε κοντά πόδια, έχετε αυξημένες πιθανότητες να γίνετε παχύσαρκοι και να εμφανίσετε διαβήτη. Τα κοντά πόδια ίσως αποτελούν οιωνό καρδιοπάθειας, ενώ αν είστε ψηλοί, έχετε πιθανόν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Τα πόδια που είναι ίσα ή κοντύτερα από τον κορμό ανήκουν στους τύπους «Δάσκαλος» ή «Εξερευνητής».

Μετρήστε το μήκος του δείκτη και του παράμεσου. Ποιος είναι μακρύτερος; Αν είναι ο παράμεσος, σημαίνει ότι πήρατε περισσότερα ανδρογόνα ως έμβρυο, ενώ αν είναι ο δείκτης, ότι πήρατε περισσότερα οιστρογόνα. Γενικώς, τα περισσότερα ανδρογόνα σημαίνουν σώμα ψηλότερο, λιπόσαρκο και πιο μυώδες. Οι μακρύτεροι παράμεσοι και στα δύο χέρια δείχνουν ότι είστε τύπος «Κυνηγός», αν και οι τύποι «Εξερευνητής» και «Νομάς» έχουν επίσης αυτό το χαρακτηριστικό. Οι μακρύτεροι δείκτες και στα δύο χέρια δείχνουν τύπο «Συλλέκτης», αν και το χαρακτηριστικό αυτό υπάρχει επίσης στις γυναίκες του τύπου «Νομάς» ή καμιά φορά και στους «Δασκάλους». Αν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα δυο χέρια, είστε πιθανότατα «Δάσκαλος» ή ίσως «Συλλέκτης». 
 

ΟΙ ΕΞΙ ΓΟΝΙΔΙΟΤΥΠΟΙ

Κυνηγός

Ψηλός, αδύνατος, με νεύρο. Επικίνδυνος να «καεί» αν αγχωθεί πολύ. Σχολαστικός, με αίσθημα δικαιοσύνης, εύκαμπτος και ικανός να ελέγξει το στρες του όταν διατρέφεται καλά.
Σωματότυπος: Συμμετρικό, αθλητικό σώμα, ψηλός, με δυνατά κόκαλα και καλοσχηματισμένος. Οι παράμεσοι έχουν την τάση να είναι μακρύτεροι από τους δείκτες. 
Δυνατά σημεία: Ενεργητικότητα και καλός μεταβολισμός. Τρώει καλά, χωρίς να παίρνει βάρος. Εχει υψηλή αντοχή.
Αδύνατα σημεία: Αντιδρά σε μολύνσεις, ιούς και αλλεργίες. Εχει πρόβλημα να καίει λίπος στη μέση ηλικία. Γερνά με δυσκολίες, καθώς εμφανίζει προβλήματα υγείας.  
Υγεία: Αλλεργίες και αυτοάνοσα νοσήματα, όπως άσθμα ή ρευματοειδής αρθρίτιδα, κατάθλιψη, προβλήματα στο πεπτικό σύστημα, καρκίνοι στο αναπαραγωγικό (κυρίως στους άντρες). 
Ιδανική διατροφή: Κόκκινο κρέας, ψάρια, σκληρά τυριά και φρούτα. Πρέπει να αποφεύγει δημητριακά, αποφλοιωμένο ρύζι και καφέ.


Δάσκαλος

Μυώδης και ευκίνητος, με μεγάλη προσαρμοστικότητα. Ο Δάσκαλος ισορροπεί ανάμεσα σε αντικρουόμενες δυνάμεις. Εχει δυνατό ανοσοποιητικό και είναι ιδιαίτερα αλτρουιστής, γεγονός που του δημιουργεί προβλήματα στην αντιμετώπιση των κακών. Αντιμετωπίζει τον κόσμο ήπια κι έχει στενή σχέση με τη φύση, ενώ έχει την τάση να βλέπει το δάσος αντί για το δέντρο.
Σωματότυπος: Ο κορμός είναι συνήθως μακρύτερος από τα πόδια και γενικότερα έχει κοντή δομή, ανδρικό σώμα, ενώ δείκτης και παράμεσος διαφέρουν στα χέρια. 
Δυνατά σημεία: Επιτυχής προσαρμογή, πανίσχυρη εγκεφαλική ενέργεια, γερνά ομαλά, έχει μεγάλη δύναμη και ευελιξία. 
Αδύνατα σημεία: Ευαίσθητο πεπτικό, ενώ το ανοσοποιητικό καθυστερεί να εντοπίσει καρκινικά κύτταρα. 
Υγεία: Μολύνσεις στα αφτιά και προβλήματα σε πνεύμονες, στομάχι και έντερα. Τάση για βακτηριδιακές μολύνσεις και καρκίνο του στήθους σε μεγάλη ηλικία.
Ιδανική διατροφή: Ναι στο κόκκινο κρέας, όχι στο άσπρο, λευκά ψάρια, μπλε τυριά. Οχι στα δημητριακά και το άσπρο ρύζι. Ναι στα εσπεριδοειδή και το αβοκάντο, τον καφέ και το πράσινο τσάι.


Συλλέκτης

Οι Συλλέκτες είναι οι στρατηγοί της επιβίωσης στη φύση, προσαρμοσμένοι να διατηρούν τις θερμίδες ως λίπος. Η πρόκληση είναι να ταιριάξουν το πρόγραμμά τους στα δεδομένα των σημερινών διατροφικών συνηθειών. Ο τυπικός Συλλέκτης έχει ιδιαίτερη ικανότητα εγκεφαλικής συγκέντρωσης, μπορεί δηλαδή να λύνει προβλήματα και να υιοθετεί νέες ιδέες. Συνήθως έχει σκαμπανεβάσματα στα συναισθήματά του.
Σωματότυπος: Είναι ενδομορφικός. Μοιάζει πάντα γεματούλης, ακόμα κι αν έχει φυσιολογικό βάρος. Η τάση είναι να έχει υψηλό δείκτη μάζας σώματος και περιφέρεια. Τα πόδια από το γόνατο και κάτω είναι πιο κοντά απ’ ό,τι από το γόνατο και πάνω, ενώ οι δείκτες των χεριών είναι μακρύτεροι από τους παράμεσους.
Δυνατά σημεία: Αψογη διανοητική λειτουργία, γονιμότητα και πιθανότητες να γεράσει καλά.
Αδύνατα σημεία: Δυσκολεύεται να κάνει δίαιτα. Δεν είναι εύκολο να ελέγξει την όρεξή του. Η ευαισθησία στα οιστρογόνα μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο. Εχει την τάση να συσσωρεύει καταστροφικά χημικά στους ιστούς του.
Υγεία: Νόσος Αλτσχάιμερ, κατάθλιψη, υπέρταση, διαβήτης, υποθυρεοειδισμός, παχυσαρκία, καρκίνος στο αναπαραγωγικό σύστημα.
Ιδανική διατροφή: Ψαχνό κρέας, ψάρια, μόνο τυριά με λίγα λιπαρά, ελαιόλαδο, καστανό ρύζι και εξωτικά φρούτα. Να αποφεύγει το αβοκάντο και αγγούρια. Καφέ με μέτρο.

 

Εξερευνητής

Μυώδης και περιπετειώδης, ο Εξερευνητής είναι από τη φύση αυτός που επιλύει προβλήματα. Μπορεί να προσαρμόζεται στις περιβαλλοντικές αλλαγές κι έχει αυξημένη ικανότητα ελέγχου των γονιδίων του. Ισορροπημένη διατροφή και τρόπος ζωής μπορούν να αντιμετωπίσουν την ευαισθησία του στις ορμονικές ανισορροπίες και το «τσίτωμα» του εγκεφάλου. Σκέφτεται συνέχεια και θέλει ν’ αλλάζει θέμα σκέψης. Εξυπνος άνω του μέσου όρου, άριστος επιχειρηματίας, ιδιότροπος.
Σωματότυπος: Συχνά αριστερόχειρας, δείκτης και παράμεσος έχουν διαφορετική αντιστοιχία με το φύλο (γυναίκες με μακρύτερο παράμεσο, άντρες με μακρύτερο δείκτη). Συνήθως μυώδες σώμα, μεγάλο κεφάλι με σμιλεμένα χαρακτηριστικά προσώπου και κορμός συνήθως μακρύτερος των κάτω άκρων.
Δυνατά σημεία: Αναρρώνει γρήγορα από τις αρρώστιες, αποκαθιστά προβληματικά γονίδια, έχει αντοχή και καλή μνήμη σε προχωρημένη ηλικία. Ικανός να αντιμετωπίζει προβλήματα. Γερνά ομαλά. 
Αδύνατα σημεία: Παθαίνει συχνά ατυχήματα κι έχει υπερευαισθησία στο περιβάλλον και στα χημικά.
Υγεία: Ηπατική λειτουργία στα όρια. Δυσκολία να διαγνωστούν ασθένειες από τις οποίες προσβάλλεται, προβλήματα στο αιμοποιητικό σύστημα. 
Ιδανική διατροφή: Τα πάει μια χαρά με τα κρέατα, πρέπει ωστόσο να αποφεύγει τα θαλασσινά και τα ψάρια ιχθυοτροφείου. Επίσης, καλό είναι να αποφεύγει τα μπλε τυριά και τον καφέ, ενώ πρέπει να δοκιμάζει τα αντιοξειδωτικά μπαχαρικά, όπως το κόλιαντρο και το σκόρδο.

 

Πολεμιστής

Δυνατός, σφριγηλός και υγιής στη νεανική ηλικία, ο Πολεμιστής έρχεται αντιμέτωπος με μια «επανάσταση» από το σώμα του στη μέση ηλικία. Με σωστή διατροφή και τρόπο ζωής μπορεί να αντιμετωπίσει τη γρήγορη γήρανση των μεταβολικών του γονιδίων. Χαρισματικός ως χαρακτήρας, αν και μερικές φορές έχει κακή συμπεριφορά. Πρέπει να μάθει πώς να χαλαρώνει. Δίνει τα πάντα για να λύσει προβλήματα και δεν υποχωρεί αν δεν τα καταφέρει. 
Σωματότυπος: Πόδια συνήθως μακρύτερα του κορμού. Κομψός ως νέος, αργότερα όμως το σώμα αποκτά σχήμα αχλαδιού ή βαρελιού. Κοκκινίζει όταν αγχώνεται. Συμμετρία μεταξύ δείκτη και παράμεσου.
Δυνατά σημεία: Ξεπερνά εύκολα τις ασθένειες.
Αδύνατα σημεία: Προβληματικός μεταβολισμός, καθώς αποθηκεύει τις θερμίδες ως λίπος. Το στρες έχει την τάση να καταπιέζει το ανοσοποιητικό σύστημα και να οδηγεί σε πήξη του αίματος. 
Υγεία: Αντίσταση στην ινσουλίνη και παχυσαρκία στη μέση ηλικία. Προβλήματα πέψης, ορμονικές διαταραχές και υπογονιμότητα, καρδιοπάθειες και υπέρταση. 
Ιδανική διατροφή: Πρέπει να αποφεύγει το κρέας και να προτιμά τα ψάρια, τα θαλασσινά και τα μαλακά τυριά, ενώ προσοχή χρειάζεται σε λίπη και έλαια. Οχι σε μπρόκολο και λάχανο, ναι σε λαχανάκια Βρυξελλών και κουνουπίδι. Οχι σε μπανάνες και πορτοκάλια. Ναι σε μπαχαρικά και σοκολάτα, αλλά με μέτρο. Ναι στον καφέ.


Νομάς

Ο τύπος των άκρων, με μεγάλη ευαισθησία στις περιβαλλοντικές συνθήκες και ιδιαίτερα στις αλλαγές υψόμετρου και ατμοσφαιρικής πίεσης. Ο Νομάς είναι ευάλωτος σε νευρομυϊκά προβλήματα και προβλήματα του ανοσοποιητικού. 
Φλεγματικός τύπος, με προσωπικότητα που αλλάζει. Αισιόδοξος, λογικός και λάτρης της διασκέδασης, που όμως κρατά κρυμμένα τα συναισθήματά του.
Σωματότυπος: Συμμετρικό σώμα, αλλά είτε πολύ ψηλός είτε πολύ κοντός. Κάτω άκρα μακρύτερα από τον κορμό. Μικρά δόντια, αρκετές φακίδες και συνήθως πράσινα μάτια.
Δυνατά σημεία: Ισχυρός δεσμός μυαλού και σώματος, ισορροπημένο ανοσοποιητικό και μεγάλη ικανότητα ελέγχου του άγχους.
Αδύνατα σημεία: Ευαίσθητος πεπτικός σωλήνας.
Υγεία: Τάση για μολύνσεις.
Ιδανική διατροφή: Ναι στο κόκκινο κρέας και τα λευκά ψάρια, όπως και σε μαλακά τυριά και ελαιόλαδο. Προσοχή στη γλουτένη που περιέχεται σε πολλούς τύπους αλεύρων. Λάχανο, καρότα και κουνουπίδι αποτελούν άριστες επιλογές, όχι όμως και μπαχαρικά όπως το γλυκάνισο, το κύμινο και το πιπέρι. Καλύτερη επιλογή ο βασιλικός και ο μαϊντανός. Καφές με μέτρο, αλλά άνετα μπίρα και κόκκινο κρασί.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ Υγεία

Espresso News
Σχολιάστε το άρθρο: