Netflix: Η υπηρεσία με διαφημίσεις θα διευρύνει τη συνδρομητική βάση

Netflix: Η υπηρεσία με διαφημίσεις θα διευρύνει τη συνδρομητική βάση

Αναδιατάξεις και ευκαιρίες στον οπτικοακουστικό χώρο εκτιμάται ότι θα προκαλέσει η νέα πρόκληση που δημιουργεί η ανάπτυξη συνδρομητικών υπηρεσιών με διαφημίσεις. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι «μεγάλος χαμένος» από τις αλλαγές θα είναι η γραμμική τηλεόραση. 

Στο κλάδο της οπτικοακουστικής βιομηχανίας, η ζωή.. μετριέται σε τρίμηνα. Στην ολοκλήρωση μιας τέτοιας περιόδου τα στελέχη του Netflix στις ΗΠΑ έδωσαν συνέντευξη πριν από 36 ώρες για τις οικονομικές αποδόσεις της συνδρομητικής πλατφόρμας στο τρίτο τρίμηνο του 2022. 

Το ενδιαφέρον της συζήτησης που τροφοδότησε η ενημέρωση επικεντρώθηκε στη διαφήμιση και οι επιτελικοί της ιντερνετικής υπηρεσίας παροχής περιεχομένου διαρκούς ροής μίλησαν για έναν αγώνα ταχύτητας για ένα «σπριντ» με σκοπό την κατάκτηση «εντελώς νέου κοινού» και μια προσπάθεια να προσελκύσουν διαφημιστές που επηρεάζονται από την «κατάρρευση της γραμμικής τηλεόρασης», όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν.

Με τη νέα υπηρεσία του Netflix, με την χαμηλότερη συνδρομή, η οποία όμως στο περιεχόμενο θα έχει και διαφημίσεις, προκλήθηκε η απορία αν θα προκληθεί μετατόπιση συνδρομητών από το Netflix όπως είναι μέχρι τώρα γνωστό.

Το νέο «πακέτο» με διαφημίσεις θα κοστίζει 6,99 δολάρια το μήνα στις ΗΠΑ, έναντι 15,49 δολάρια που είναι η μηνιαία συνδρομή για το δημοφιλές «πακέτο», χωρίς διαφημίσεις.

Τα στελέχη της ΟΤΤ θεωρούν ότι τυχόν απώλεια εσόδων θα αντισταθμιστεί από τα διαφημιστικά κέρδη.

«Δεν βλέπουμε πολλά ήδη υπάρχοντα μέλη να αλλάζουν πρόγραμμα», είπε ο διευθύνων σύμβουλος λειτουργίας της πλατφόρμας Γκρέγκ Πίτερς εξηγώντας ότι η επιλογή- πέραν του ότι είναι συνειδητή- γίνεται για συγκεκριμένους λόγους:

«Συχνά, όταν έρχονται για ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό της υπηρεσίας, την ανάλυση 4Κ για παράδειγμα, βλέπουμε ότι είναι μια αρκετά σταθερή επιλογή». Αν αυτά τα χαρακτηριστικά διατηρηθούν και με την ανάπτυξη της υπηρεσίας με διαφημίσεις «τα οικονομικά στοιχεία θα είναι από ουδέτερα έως θετικά», είπε ο Πίτερς.

Στο εξής οι υπηρεσίες του Netflix στη βάση τους μπορεί να είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό ταυτόσημες, υπο την έννοια ότι οι τίτλοι περιεχομένου θα είναι σχεδόν οι ίδιοι, όμως θα διαφέρουν ως προς άλλα χαρακτηριστικά.

 
Η υπηρεσία με διαφημίσεις, το φθηνότερο Netflix, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, έχει περιορισμούς: Πρόσβαση από μια οθόνη μόνον (είτε τηλεόρασης, είτε τάμπλετ, είτε υπολογιστή, είτε έξυπνης τηλεφωνικής συσκευής) και δεν θα υπάρχει η δυνατότητα λήψης ανάλυσης 720p (το δημοφιλές πακέτο έχει ανάλυση στα 1080p).

Τα νέα δεδομένα έγιναν γνωστά έπειτα από την ανακοίνωση της OTT για καλύτερα αποτελέσματα στο τρίτο τρίμηνο του 2022, συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης περίπου 2,4 εκατ. νέων συνδρομητών, υπερδιπλάσιων από ότι περίμενε το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Σκοπός η αύξηση συνδρομητικής βάσης
Για το Netflix κυρίαρχο κίνητρο, τόνισε ο Πίτερς, είναι η αύξηση της συνδρομητικής βάσης του και όχι οι συνδρομητές μιας συγκεκριμένης κατηγορίας.

«Δεν θέλουμε να κατευθύνουμε τα μέλη μας προς το ένα ή το άλλο πρόγραμμα. Προσπαθούμε να έχουν μια πιο φιλική προς τους καταναλωτές προσέγγιση και να του αφήσουμε να κάνουν την επιλογή που τους ταιριάζει», εξήγησε ο Πίτερς.

Στην ενημέρωση δόθηκε έμφαση από τα στελέχη της πλατφόρμας στην προσπάθεια που έγινε το προηγούμενο εξάμηνο για να αναπτύξουν διαφημιστικό περιεχόμενο σε συνεργασία με την Microsoft, παραδέχθηκαν όμως ότι οι μέθοδοι προώθησης διαφημίσεων στην αρχή θα φανούν σε κάποιος πολύ βασικές για ψηφιακό- ιντερνετικό περιβάλλον.

 
Με όρους ανταγωνισμού το Netflix τουλάχιστον στην αρχή θα ανταγωνιστεί τη «γραμμική τηλεόραση» – τα κλασικά τηλεοπτικά κανάλια δηλαδή – παρά την διαφημιστική απορρόφηση που καταφέρνουν οι γίγαντες της τεχνολογίας, όπως η Google και η Meta.

«Πολλά από αυτά που κάνουν την ψηφιακή τηλεόραση ελκυστική θα προστεθούν στην πάροδο του χρόνου. Θα αποκτήσουμε ένα σωρό δυνατότητες που είδατε να αξιοποιούμε τα τελευταία δέκα χρόνια», είπε ο διευθύνων σύμβουλος λειτουργίας του Netflix αναφερόμενος στην ανάπτυξη αλγόριθμων για τη διαφήμιση στο οικονομικό πακέτο.

Η αρχική εμπειρία είναι απλή. Περίπου πέντε λεπτά διαφημιστικό διάλλειμα ανά ώρα, με σποτάκια των 15- 30 δευτερολέπτων, και δεδομένα ανα ηλικία και φύλο. «Δεν θα αρκεστούμε σε αυτά», επισήμανε ο Πίτερς.

Πλήγμα για την γραμμική τηλεόραση
Ο συνιδρυτής του Netflix Ρίντ Χάστινγκς αναφέρθηκε στην πρόσφατη φράση «η «γραμμική τηλεόραση» πέφτει στον γκρεμό» του διευθύνοντος συμβούλου της Disney, Μπομπ Ίγκερ, με την οποία ήθελε να περιγράψει τί συμβαίνει στον κλάδο, για να εξηγήσει ότι δεν είχε εκτιμήσει επαρκώς τον αντίκτυπο που θα είχε στους διαφημιστές η είσοδος στην διαφημιστική αγορά «μεγάλων παικτών όπως το Netflix και σε δύο μήνες το Disney+. 

Μπορεί να απευθυνθούν σε λιγότερους ανθρώπους, όμως ο αντίκτυπος στους 18-49 ετών θα είναι ταχύτερος ακόμα και από την συνολική ύφεση. Αυτό που πραγματικά τροφοδοτεί τον κύκλο είναι η κατάρρευση της παραδοσιακής τηλεόρασης ως διαφημιστικό όχημα».

Ο Χάστινγκς, με αφορμή την παρουσίαση οικονομικών πεπραγμένων τριμήνου, εμφανίστηκε συγκρατημένος με την αυξητική τάση στις συνδρομές της πλατφόρμας οπτικοακουστικού περιεχομένου.

«Είναι λογική, όχι θεαματική», είπε για τους νέους 2,4 εκατ. συνδρομητές, σε σύγκριση με τα τέσσερα εκατ. συνδρομητές που είχε το τρίτο τρίμηνο του 2021.

Παρόλα αυτά για μια εταιρεία σε καθοδική πορεία η νέα υπηρεσία χαρίζει μερικές ανακουφιστικές εισπνοές. Αυτό φάνηκε και τελευταία φράση του Χάστινγκς: «Δόξα τω Θεώ τελειώσαμε με τα τρίμηνα συρρίκνωσης».

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα