Όταν η σοκολάτα Ντουμπάι (Dubai chocolate) εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2021, κανείς δεν φανταζόταν πως τέσσερα χρόνια αργότερα θα εξακολουθούσε να προκαλεί παγκόσμια φρενίτιδα. Αυτό που ξεκίνησε ως ένα viral trend στο TikTok, μετατράπηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο γεύσης που έχει πλέον αλλάξει την αγορά των γλυκών.
Από τη Fix Chocolatier στο παγκόσμιο trend
Η ιστορία ξεκινά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όταν η εταιρεία Fix Chocolatier δημιούργησε την πρώτη μπάρα σοκολάτας Ντουμπάι — μια παχιά σοκολάτα γάλακτος με γέμιση από φιστίκι Αιγίνης, ταχίνι και τραγανό καταΐφι.
Μέσα σε δύο χρόνια, η συνταγή έγινε viral στο TikTok, με μικρά ζαχαροπλαστεία και μεγάλες εταιρείες να δημιουργούν τις δικές τους εκδοχές — από κρουασάν και μιλκσέικ, μέχρι παγωτά και pancakes Ντουμπάι.
«Δεν το λέω πια “τάση” – είναι κάτι εντελώς καινούργιο», δηλώνει ο Ντιν Αλάλ, ιδιοκτήτης της The Nuts Factory, που διαθέτει 150 καταστήματα σε όλη την Αμερική.
Η τρέλα που έφερε… έλλειψη φιστικιών
Η επιτυχία της σοκολάτας Ντουμπάι ήταν τέτοια που, σύμφωνα με τον ιρανικό παραγωγό ξηρών καρπών Keinia, συνέβαλε σε παγκόσμια έλλειψη φιστικιών μέσα στο 2025, λόγω της «εκρηκτικής αύξησης της ζήτησης» που προκάλεσε το trend.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Google Trends, οι αναζητήσεις για “Dubai chocolate” κορυφώθηκαν τον Μάρτιο του 2025 και παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Από τις μπάρες στα γλυκά πολυτελείας
Η “μανία” επεκτάθηκε πέρα από τις κλασικές μπάρες. Ο Αλάλ έχει δημιουργήσει 12 διαφορετικές γεύσεις και παράγωγα προϊόντα όπως χουρμάδες με σοκολάτα Ντουμπάι, καραμελωμένους ξηρούς καρπούς, ακόμη και τη Dubai Golden Chocolate Bar, επενδεδυμένη με 24 καράτια βρώσιμου χρυσού, στην τιμή των 79,99 δολαρίων.
Οι πιο απλές μπάρες των 185 γραμμαρίων κοστίζουν περίπου 18,99 δολάρια.
Οι γίγαντες της αγοράς μπαίνουν στο παιχνίδι
Η επιτυχία δεν άργησε να φτάσει και στους κολοσσούς της λιανικής.
Η Trader Joe’s διαθέτει τη δική της εκδοχή από την Patislove, η IHOP πρόσθεσε pancakes Ντουμπάι, ενώ Baskin-Robbins, Costco, Walmart και QVC κυκλοφόρησαν προϊόντα Dubai chocolate.
Ακόμη και ο ελβετικός γίγαντας Lindt λάνσαρε περιορισμένη σειρά σοκολάτας Ντουμπάι το φθινόπωρο του 2024 — και εξαντλήθηκε αμέσως.
Τα νούμερα που δείχνουν τη μανία
Σύμφωνα με τη NielsenIQ, οι λιανικές πωλήσεις σοκολάτας με γέμιση φιστικιού στις ΗΠΑ ανήλθαν σε 822.900 δολάρια στις 52 εβδομάδες έως 28 Ιουνίου 2025, ενώ οι συνολικές πωλήσεις σοκολάτας έφτασαν τα 16,27 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, η αύξηση στις πωλήσεις των σοκολατών με φιστίκι άγγιξε το 1.234% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
«Σε 50 χρόνια λιανικής, δεν έχω ξαναδεί τέτοιο φαινόμενο», δηλώνει ο Στιου Λέοναρντ Τζούνιορ, διευθύνων σύμβουλος των Stew Leonard’s στη Νέα Υόρκη.
Από τα social media στις premium βιτρίνες
Η Dubai chocolate έχει πλέον ξεπεράσει τη viral φάση της και διαμορφώνει μια νέα κατηγορία πολυτελούς γλυκίσματος. Από τα ζαχαροπλαστεία του Ντουμπάι έως τα ράφια της Νέας Υόρκης, η σοκολάτα αυτή φαίνεται να ήρθε για να μείνει.