Για να χτίσεις θέλεις άδεια και από το ... Μετρό!

Περισσότεροι από 25.000 υπολογίζονται οι ιδιοκτήτες ακινήτων σε περιοχές της Αττικής, οι οποίοι για να χτίσουν νέες οικοδομές, να ανακατασκευάσουν ή να κάνουν προσθήκες σε υφιστάμενα κτίρια χρειάζονται παράλληλα με της Πολεοδομίας και άδεια της Μετρό.

Είναι οι ιδιοκτήτες τα ακίνητα των οποίων βρίσκονται στις λεγόμενες «ζώνες επιρροής μετρό», δηλαδή σε απόσταση 30 έως 50 μέτρων εκατέρωθεν του υπάρχοντος και υπό προγραμματισμένη κατασκευή υπόγειου δικτύου, συνολικού μήκος 67 χιλιομέτρων και κοντά στους 64 λειτουργούντες και νέους σταθμούς του μετρό. Αυτοί οι ιδιοκτήτες κερδίζουν από τις υπεραξίες που προσθέτει στα ακίνητά τους η γειτνίαση με το μετρό, καθώς, κυρίως γύρω από τους σταθμούς, αναπτύσσονται πόλοι συγκέντρωσης οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων.

Ταυτοχρόνως, όμως, στη πλειοψηφία των περιπτώσεων οι ίδιοι ιδιοκτήτες πληρώνουν αυξημένο κατασκευαστικό κόστος για μελέτες και δαπάνες θεμελίωσης, ώστε το κτίριό τους να μην επηρεάζεται από τους κραδασμούς και τη συνεχή λειτουργία των συρμών του δικτύου. Πολλές φορές μάλιστα βρίσκουν εμπόδια να κατασκευάσουν στα κτίριά τους υπόγειους χώρους για χρήσεις αποθηκών και γκαράζ εάν οι γεωλογικές συνθήκες, δηλαδή η κατάσταση του υπεδάφους του οικοπέδου, δεν τους επιτρέπει να εξασφαλίσουν τη σχετική άδεια από τη Μετρό.

Η εταιρία Αττικό Μετρό Α.Ε., μέσω των αναγκαίων γεωτρήσεων για να γίνουν οι μελέτες και εν συνεχεία να προχωρήσει η κατασκευή των έργων του μετρό με τις κατάλληλες τεχνικές μεθόδους, γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον φορέα τι συμβαίνει κάτω από το έδαφος της Αττικής. Είναι, με άλλα λόγια, ο «θεματοφύλακας» μιας εκτεταμένης χαρτογράφησης του υπεδάφους της πρωτεύουσας. Δίνει μάλιστα δωρεάν τα αποσπάσματα γεωλογικών στοιχείων, που μέχρι τώρα περισσότεροι από 3.000 ιδιοκτήτες της έχουν ζητήσει για να χτίσουν με εγκεκριμένο τρόπο οικοδομές σε ζώνες επιρροής του μετρό.

Από τη πρώτη κατασκευαστική περίοδο της δεκαετίας 1990-2000 για τη χαρτογράφηση του υπεδάφους της Αττικής έχουν γίνει κατά μήκος του υπάρχοντος υπόγειου δικτύου των 30 χιλιομέτρων συνολικά 1.500 γεωτρήσεις, τα στοιχεία των οποίων υπάρχουν στην εταιρία του μετρό. Σήμερα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη νέο πρόγραμμα άνω των 1.000 γεωτρήσεων, το οποίο γίνεται για την αναγνώριση του υπεδάφους εν όψει των επεκτάσεων συνολικού μήκους γραμμής δικτύου άλλων 28,7 χιλιομέτρων από το Χαϊδάρι προς Πειραιά και κυρίως για την κατασκευή της «γραμμής 4» μέχρι το Γαλάτσι και το Μαρούσι, με 20 νέους σταθμούς. Το πρόγραμμα των γεωτρήσεων έχει καλύψει ήδη περισσότερα από 500 σημεία, προχωρά από τις περιοχές του κέντρου της Αθήνας προς Καισαριανή, Ζωγράφου κ.λπ. και αναμένονται η τοπογραφική αποτύπωση και η γεωτεχνική έρευνα (145 νέες γεωτρήσεις).

Ο νέος κύκλος γεωτρήσεων που φθάνει σε βάθος κάτω από την επιφάνεια του εδάφους από 35 έως και 50 μέτρα αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους νέους κτιριοδομικούς κανόνες και περιορισμούς δόμησης που θα αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων σε αυτές τις περιοχές. Τα στοιχεία των γεωτρήσεων για ευνόητους λόγους δεν ανακοινώνονται, αλλά σχετικά πηγές της Αττικό Μετρό Α.Ε. σχολιάζουν ότι τα γεωτρύπανα βρίσκουν όλων των κατηγοριών και ποιοτήτων υπεδάφη, από αδιαπέραστους βράχους μέχρι σαθρά σημεία χαμηλής πυκνότητας και υπόγεια ποτάμια και πηγάδια, που οδηγούν σε αυξημένα μέτρα στήριξης και θεμελίωσης.

e-tipos 

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα