Σε βαρύ κλίμα η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι

Άνοιξαν οι πύλες της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού, το πρωί του Σαββάτου 29 Σεπτεμβρίου. Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή έως την Κυριακή 14 Οκτωβρίου. Την έκθεση αναμένεται να επισκεφθούν ένα εκατομμύριο και πλέον, επισκέπτες.

Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου (ΔΕΑ), το Σαλόνι που «γιορτάζει το όνειρο της καινοτομίας στις 4 ρόδες», είναι μεγαλύτερο σαλόνι παγκοσμίως και διοργανώνεται ανά διετία.

Η εφετινή έκθεση πραγματοποιείται μέσα σ' ένα βαρύ κλίμα, λόγω της καθίζησης των πωλήσεων στις αγορές της Ευρώπης, που ζημιώνει τις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ιδιαίτερα την Πεζώ- Σιτροέν που προβλέπει 8.000 απολύσεις.

Έτσι από νωρίς το πρωί και πριν ακόμα ανοίξουν οι πόρτες, οι εργαζόμενοι του εργοστασίου της Ολνέ (Aulnay) που απειλείται με κλείσιμο, συγκεντρώθηκαν διαμαρτυρόμενοι για «να ευαισθητοποιήσουν το κοινό» για τα δικά τους προβλήματα, για να δείξουν «την άλλη όψη του νομίσματος», ότι πίσω από τα ωραία αυτοκίνητα «είναι οι εργαζόμενοι που υποφέρουν».

Στο στόχαστρο και ο υπουργός Αρνώ Μοντεμπούρ που μετονόμασαν «υπουργό της αντιπαραγωγικότητας», ενώ ένα μεγάλο πανό με κόκκινα γράμματα ανακοινώνει ότι οι εργαζόμενοι της Ολνέ του δίνουν «κόκκινη κάρτα».

Στο Σαλόνι έχουν δώσει ραντεβού και οι εργαζόμενοι του εργοστασίου της Ford-Europe στην Μπλανκφορτ (Blanquefort) πλησίον της Μπορντώ, όπου απειλούνται 1100 θέσεις εργασίας. Τριακόσιοι εργαζόμενοι ταξίδευσαν από νωρίς για να φθάσουν στο Παρίσι, αποφασισμένοι να κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Εφοδιασμένοι με αφίσες και αυτοκόλλητα σκοπεύουν να αλλάξουν τη διακόσμηση στο περίπτερο της Φορντ, ελπίζοντας ότι η φωνή τους θα ακουστεί. Επικεφαλής είναι ένας εκ των πρώην υποψηφίων για τις προεδρικές, ο Φιλίπ Πουτού, εργαζόμενος στη Φορντ.

Οι δηλώσεις στον τύπο, του προέδρου της Πεζώ- Σιτροέν Φιλίπ Βαρέν (Philippe Varin), που προβλέπει ακόμα μεγαλύτερη καθίζηση των πωλήσεων το 2013, βαραίνουν ακόμα περισσότερο το κλίμα. «Δεν πιστεύω ότι μπορούμε να ελπίζουμε μια κάποια ανάκαμψη για το 2013 στην ευρωπαϊκή αγορά, που θα κυμανθεί στο μηδέν ή ελαφρώς κάτω από αυτό» εξήγησε.

Την ανάλυση αυτή συμμερίζεται και ο πρόεδρος της Ρενώ Κάρλος Γκοσν (Carlos Ghosn) που δήλωσε μεταξύ άλλων ότι δεν αποκλείει « τον κίνδυνο που διατρέχει η Ρενώ να εξαφανισθεί στην υπάρχουσα σημερινή μορφή της (…) διότι καμία επιχείρηση δεν είναι βιώσιμη και δεν μπορεί να αναπτυχθεί εάν δεν στηρίζεται σε μια βάση ανταγωνιστική. Βάση της Ρενώ είναι η Γαλλία » δήλωσε.

Οι εκτιμήσεις δίνουν ότι η πτώση της αγοράς αυτοκινήτου στη Γαλλία το 2013 θα φθάσει το 12% στη δε Ευρώπη γενικότερα το 8%.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα