Με το ενδεχόμενο της τρομοκρατικής ενέργειας να θεωρείται εξαιρετικά πιθανό, αργά το βράδυ τα ελληνικά πλωτά και εναέρια μέσα που συμμετείχαν στην έρευνα και διάσωση αποσύρθηκαν από την περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου καθώς το υπουργείο Άμυνας της Αιγύπτου ενημέρωσε ότι θα αναλάβει εκείνο την περισυλλογή των αντικειμένων αφού εντοπίστηκαν εντός του FIR Καΐρου.
Για τους επιτελείς του Πενταγώνου όμως παραμένει μεγάλο ερώτημα τι συνέβη και το αεροσκάφος αναγκάστηκε να χάσει απότομα ύψος και να βρεθεί από τα 37.000 στα 8.500 πόδια μέσα σε 30 δευτερόλεπτα.
Μέσα σε αυτό το χρόνο το αεροσκάφος έκανε απότομη στροφή 90 μοίρες αριστερά και στη συνέχεια 360 μοίρες δεξιά.
Με το ενδεχόμενο της τρομοκρατικής ενέργειας να θεωρείται εξαιρετικά πιθανό, αργά το βράδυ τα ελληνικά πλωτά και εναέρια μέσα που συμμετείχαν στην έρευνα και διάσωση αποσύρθηκαν από την περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου καθώς το υπουργείο Άμυνας της Αιγύπτου ενημέρωσε ότι θα αναλάβει εκείνο την περισυλλογή των αντικειμένων αφού εντοπίστηκαν εντός του FIR Καΐρου.
Για τους επιτελείς του Πενταγώνου όμως παραμένει μεγάλο ερώτημα τι συνέβη και το αεροσκάφος αναγκάστηκε να χάσει απότομα ύψος και να βρεθεί από τα 37.000 στα 8.500 πόδια μέσα σε 30 δευτερόλεπτα.
Μέσα σε αυτό το χρόνο το αεροσκάφος έκανε απότομη στροφή 90 μοίρες αριστερά και στη συνέχεια 360 μοίρες δεξιά.
Αυτό θεωρείται ότι είναι μια ανεξέλεγκτη πτήση που σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται από έναν έμπειρο ιπτάμενο χειριστή.
Εμπειρογνώμονες υποβαθμίζουν το ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης αφού σε μια τέτοια περίπτωση οι κυβερνήτες θα κατέβαλαν προσπάθειες να μη χάσουν τον έλεγχο και θα είχαν εκπέμψει σήμα κινδύνου.
Δεν αποκλείουν επίσης να έγινε κάποια μάχη στο πιλοτήριο ως αποτέλεσμα αεροπειρατείας.
Η Ελλάδα ζήτησε τη συνδρομή των χωρών - συμμάχων που διαθέτουν δορυφόρο στην Ανατολική Μεσόγειο για τη πιθανότητα να έχει καταγράψει την εικόνα της πτώσης.
Ούτε όμως ο διακρατικός δορυφόρος Ήλιος, ούτε ο γαλλικός δορυφόρος δεν βρίσκονταν στο σημείο και έτσι δεν κατέγραψαν πώς έχασε ύψος το αεροσκάφος και το σημείο πρόσκρουσης στη θάλασσα.
Τα συντρίμμια δεν ανήκουν στο μοιραίο αεροσκάφος σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της EgyptAir
Ο αντιπρόεδρος της EgyptAir, Ahmed Adel, όπως αναφέρει το cnn.com, διέψευσε προηγούμενες δηλώσεις της εταιρείας πως είχαν εντοπιστεί συντρίμμια της μοιραίας πτήσης MS804.
"Διορθώνουμε το λάθος στην ανακάλυψη των συντριμμιών γιατί αυτό που αναγνωρίσαμε δεν ανήκει σε τμήμα του αεροσκάφους μας, οπότε η έρευνα και διάσωση συνεχίζονται", φέρεται να δήλωσε ο Αντέλ στο αμερικανικό κανάλι.
Οι αντικρουόμενες πληροφορίες προσθέτουν σύγχυση στην εκτυλισσόμενη τραγωδία του Airbus της Egyptair που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ νωρίς το πρωί της Πέμπτης.
Οι έρευνες θα συνεχιστούν κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ πλέον βρίσκονται ξανά στο σημείο μηδέν.
Σύμφωνα με τον Αχμέντ Αντέλ, ο οποίος έδωσε αποκλειστική συνέντευξη στην Κρίστιαν Αμανπούρ που βρίσκεται στην Αίγυπτο για να καλύψει το δυστύχημα για το αμερικανικό δίκτυο CNN, βρέθηκαν τα συντρίμμια του μοιραίου Airbus.
Σε ανάρτησή της η δημοσιογράφος ανέφερε: «Ο αντιπρόεδρος της EgyptAir μου λέει: “Βρήκαμε τα συντρίμμια” από την πτήση MS804».
Στη συνέχεια η Αμανπούρ έγραψε ότι ο αντιπρόεδρος της επιβεβαίωσε πως οι κυβερνήτες δεν εξέπεμψαν σήμα κινδύνου, πριν τη συντριβή του αεροσκάφους.
Την ίδια ώρα, ο Αντέλ ενημέρωσε την Αμανπούρ πως όλοι οι έλεγχοι στο αεροσκάφος πραγματοποιήθηκαν εγκαίρως και το αεροπλάνο ήταν «τεχνικά καλά και υγιές».
Παράλληλα, η αεροπορική εταιρία EgyptAir στον επίσημο λογαριασμό της στο Twitter επιβεβαίωσε πως βρέθηκε το κουφάρι του αεροσκάφους επικαλούμενη επιστολή από το υπουργείο Εξωτερικών της Αιγύπτου.
Αναλυτικότερα, σε ανακοίνωσή της η εταιρία ανέφερε πως το αιγυπτιακό υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας έλαβε επίσημη επιστολή από το υπουργείο Εξωτερικών της Αιγύπτου που επιβεβαιώνει τον εντοπισμό του κουφαριού του αεροσκάφους που είχε εξαφανιστεί και εκτελούσε την πτήση MS804, κοντά στην Κάρπαθο. Η EgyptAir εξέφρασε τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες και τους φίλους των επιβαινόντων του Airbus. Επισημαίνεται, μάλιστα, πως τα συγγενικά πρόσωπα των επιβατών και του πληρώματος έχουν ενημερωθεί σχετικά.
Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα είχαν εντοπιστεί σωσίβια που ανήκουν στο αεροσκάφος, νοτιοανατολικά της Κρήτης.
Αποσύρονται οι ελληνικές δυνάμεις - Η Αίγυπτος αναλαμβάνει πλήρως
Η περιοχή που αρχικώς βρέθηκε το σωσίβιο και στη συνέχεια το κουφάρι του αεροσκάφους βρίσκεται εντός του FIR Καΐρου. Οι ελληνικές δυνάμεις που συμμετείχαν στην επιχείρηση Search and Rescue η οποία ολοκληρώθηκε με τον εντοπισμό της ατράκτου και άλλων τμημάτων του Airbus αποσύρθηκαν. Για προληπτικούς λόγους δύο ελληνικά ελικόπτερα παραμένουν στην Κάρπαθο και ένα ελληνικό C-130 βρίσκεται στην Κρήτη προκειμένου να συνδράμει τις αιγυπτιακές δυνάμεις αν κάτι τέτοιο ζητηθεί από την γειτονική χώρα. Η φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς» αυτή την ώρα πλέει σε απόσταση 80-90 ναυτικών μιλίων βόρεια-βορειοδυτικά από το σημείο που εντοπίστηκαν τα συντρίμμια του αεροσκάφους της EgyptAir.
Το Ισλαμικό Κράτος πίσω από τη συντριβή του αεροσκάφους;
Τη στιγμή που όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά σχετικά με τη συντριβή του αεροσκάφους της EgyptAir, το οποίο εκτελούσε την πτήση ΜS804 με προορισμό το Κάιρο, ιστοσελίδα υποστηρίζει ότι πίσω από το δυστύχημα βρίσκεται το Ισλαμικό Κράτος.
Νωρίτερα, ο ιστότοπος Νewsday247 είχε αναφέρει πως το Ισλαμικό Κράτος εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία υποστηρίζει ότι ευθύνεται για την εξαφάνιση και συντριβή του μοιραίου Aibus.
Σε νεότερο δημοσίευμα, η ίδια ιστοσελίδα αναφέρει πως Ιρακινός επιβάτης πυροδότησε εκρηκτικό μηχανισμό που βρισκόταν στο εσωτερικό του αεροσκάφους.
«Ιρακινός επιβάτης πυροδότησε βόμβα μέσα στο αιγυπτιακό Airbus σκοτώνοντας 66 ανθρώπους», γράφει η ιστοσελίδα.
Το Νewsday247 προσθέτει ότι το καινούριο στοιχείο έδωσαν στη δημοσιότητα μέσα ενημέρωσης που πρόσκεινται στο Ισλαμικό Κράτος, ωστόσο η πληροφορία δεν επιβεβαιώνεται επίσημα.
Ισραηλινός αναλυτής «βλέπει» τρομοκρατική επίθεση πίσω από τη συντριβή
Ενισχύεται το «σενάριο» της τρομοκρατικής επίθεσης πίσω από την εξαφάνιση του αεροσκάφους της EgyptAir.
Μετά τις ρωσικές μυστικές υπηρεσίες που υποστηρίζουν ότι τρομοκράτες κρύβονται πίσω από το δυστύχημα, Ισραηλινοί αναλυτές καταλήγουν στο ίδιο ενδεχόμενο.
Ο ειδικός αεροναυπηγικής Τζέραρντ Φέλντζερ, μιλώντας στους Times του Ισραήλ δήλωσε πως είναι μικρή η πιθανότητα η συντριβή να προκλήθηκε από μηχανική βλάβη.
«Μία σημαντική τεχνική βλάβη -η έκρηξη ενός κινητήρα για παράδειγμα- μοιάζει απίθανη», δήλωσε ο ειδικός, επισημαίνοντας πως το αεροσκάφος ήταν σχετικά καινούριο, καθώς ξεκίνησε τις πτήσεις το 2003.
Την ίδια ώρα, ο Φέλντζερ πρόσθεσε πως τα Αirbus A320 έχουν πολύ καλά στατιστικά σε θέματα ασφαλείας, με τον ειδικό να διευκρινίζει πως κάθε 30 δευτερόλεπτα απογειώνεται σε ολόκληρο τον κόσμο ένα A320.
«Είναι ένα σύγχρονο αεροσκάφος, το δυστύχημα σημειώθηκε εν μέσω πτήσης σε εξαιρετικά σταθερές συνθήκες. Η ποιότητα της συντήρησης και η ποιότητα του αεροσκάφους δεν τίθενται προς αμφισβήτηση σε αυτή την περίπτωση», συμπλήρωσε.
Παράλληλα, τόνισε πως η EgyptΑir έχει την άδεια να πετάει στην Ευρώπη, και ότι δεν βρίσκεται στη «μαύρη λίστα».
Ο Φέλντζερ, όμως, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο το μοιραίο Airbus να κατερρίφθη από άλλο αεροσκάφος κατά λάθος, αν και πρόσθεσε «πως θα το γνωρίζαμε ήδη αν είχε συμβεί».
Άλλωστε, όπως είπε η περιοχή γύρω από τη Βόρειο Αίγυπτο, συμπεριλαμβανομένων της ακτογραμμής της Λωρίδας της Γάζας και του Ισραήλ ελέγχονται διαρκώς από δορυφόρο και επομένως είναι πολύ δύσκολο να κρύψει κανείς μία τέτοια πληροφορία.
Επικαλούμενο πηγές του ελληνικού υπουργείου Αμυνας, το πρακτορείο Reuters αναφέρει ότι ελληνική φρεγάτα εντόπισε δυο μεγάλα πλαστικά αντικείμενα να επιπλέουν 230 μίλια ανατολικά της Κρήτης. Τα αντικείμενα, σύμφωνα με το πρακτορείο, είναι άσπρου και κόκκινου χρώματος και εντοπίστηκαν κοντά στο σημείο της τελευταίας εκπομπής σήματος από το Airbus της Egyptair.
Greek military official says Egyptian search plane located 2 orange objects believed to be from the #EgyptAir flight https://t.co/ilAM6k0E6h
— EgyptSource (@EgyptSource) 19 Μαΐου 2016
Aλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι εντοπίστηκαν δύο αντικείμενα πορτοκαλί χρώματος σε απόσταση 200- 230 μιλίων νοτιοανατολικά της Κρήτης, εντός του FIR Καΐρου, από αιγυπτιακό αεροσκαφός που συμμετέχει στις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους των αιγυπτιακών αερογραμμών.
Λίγο νωρίτερα ο υπουργός Μεταφορών της Αιγύπτου είχε επιβεβαιώσει ότι οι ερευνες εντοπίζονται στο θαλάσσιο χώρο νοτια της Καρπάθου. Πρόσθεσε ότι είναι πολύ νωρίς για να αποκλείσει ό,τιδήποτε , είτε τεχνικό πρόβλημα είτε τρομοκρατική ενέργεια, ωστόσο σημείωσε ότι η δεύτερη εκδοχή, δηλαδή η τρομοκρατική ενέργεια, είναι πιο πιθανή
Οι εκτιμήσεις των εμπειρογνωμόνων
- Ενδέχεται να συνέβη κάποιο δυστύχημα;
Σύμφωνα με τον αεροναυτικό εμπειρογνώμονα Ζεράρ Φελτζέ, «μια μείζων τεχνική βλάβη, η έκρηξη ενός κινητήρα, μια έκρηξη μέσα στο αεροσκάφος (...) δεν μοιάζουν πιθανές». Σε συνομιλία του με το Γαλλικό Πρακτορείο AFP, υπογραμμίζει πως το A320, που μετέφερε 66 επιβαίνοντες, «ήταν σχετικά πρόσφατο», αφού βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 2003. Εξάλλου το A320 θεωρείται αξιόπιστο αεροσκάφος. «Είναι το αεροπλάνο μέσων αποστάσεων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, κάθε 30 δευτερόλεπτα ένα A320 προσγειώνεται ή απογειώνεται».
Πρόκειται για «ένα σύγχρονο αεροπλάνο, το συμβάν σημειώθηκε εν πτήσει σε εξαιρετικά σταθερές συνθήκες», υπογράμμισε ο Ζαν-Πολ Τροαντέκ, πρώην διευθυντής του γαλλικού Γραφείου Ερευνών και Αναλύσεων (BEA), στον ραδιοσταθμό Europe 1. Και η EgyptAir «είναι μια εταιρεία εγκεκριμένη για να εξυπηρετεί την Ευρώπη, συνεπώς δεν βρίσκεται στις μαύρες λίστες».
- Μπορεί το αεροπλάνο να κατερρίφθη εν πτήσει, εσκεμμένα ή κατά λάθος;
- Το σενάριο αυτό, είτε πρόκειται για πύραυλο εδάφους-αέρος, όπως συνέβη με την πτήση 17 της Malaysia Airlines τον Ιούλιο 2014πάνω από την Ουκρανία, είτε για πύραυλο θαλάσσης-αέρος, όπως συνέβη με την πτήση 655 της Iran Air που κατερρίφθη κατά λάθος τον Ιούλιο 1988 από ένα αμερικανικό καταδρομικό, δεν είναι πιθανό, σύμφωνα με τον κ. Φελτζέ.
Στο ύψος που πετούσε (37.000 πόδια, δηλαδή πάνω από 11.000 μέτρα) και τόσο μακριά από τις ακτές, το αεροπλάνο ήταν έξω από την εμβέλεια των πυραύλων εδάφους-αέρος φορητού τύπου που έχουν στην κατοχή τους διάφορες μαχητικές οργανώσεις στη Μέση Ανατολή. «Ένας πύραυλος εδάφους όχι, τώρα το να έχει καταρριφθεί από ένα άλλο αεροπλάνο και κατά λάθος, αυτό δεν μπορεί να αποκλειστεί, όμως μου φαίνεται ότι θα το ξέραμε ήδη», επισημαίνει ο κ. Φελτζέ. Η βόρεια Αίγυπτος, κοντά στις ακτές του Ισραήλ και στη Λωρίδα της Γάζας, είναι «η ζώνη που παρακολουθείται περισσότερο στον κόσμο, μεταξύ άλλων και από δορυφόρους, είναι πολύ πιο δύσκολο να κρύψεις αυτού του είδους την πληροφορία», διαβεβαιώνει.
- Μπορεί να επρόκειτο για επίθεση με εκρηκτικά;
- Το σενάριο αυτό μοιάζει εκ τον προτέρων το πιθανότερο. Το γεγονός ότι δεν εστάλη κανένα μήνυμα συναγερμού σημαίνει πως υπήρξε ένα «βίαιο γεγονός» που μας κάνει «να σκεφτούμε μια επίθεση», σύμφωνα με τον κ. Τροαντέκ.
«Προκρίνουμε προφανώς το σενάριο της επίθεσης, αυτό το προκαλεί και η πολιτική ατμόσφαιρα, τείνουμε προς αυτό το σενάριο», λέει ο κ. Φελτζέ. Η Γαλλία, η οποία έχει πληγεί σκληρά τους τελευταίους μήνες από την οργάνωση Ισλαμικό Κράτος, και η Αίγυπτος, όπου το αυταρχικό καθεστώς του Σίσι ανέτρεψε τον δημοκρατικά εκλεγμένο ισλαμιστή πρόεδρο Μοχάμεντ Μόρσι, είναι αμφότερες στόχοι του τζιχαντιστικού κινήματος. Όμως «εν γένει, όταν γίνονται τέτοιου είδους επιθέσεις, κάποιος αναλαμβάνει την ευθύνη. Θα το ξέρουμε αρκετά γρήγορα».
- Πώς εξηγείται η ενδεχόμενη παρουσία εκρηκτικών μέσα στο αεροπλάνο;
- Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το αεροσκάφος είχε πραγματοποιήσει χθες, Τετάρτη, πολλά δρομολόγια ανάμεσα στο Κάιρο και την Γαλλία. «Μια βόμβα μέσα στο αεροπλάνο, κάποιος να έβαλε αυτή τη βόμβα στο Ρουασί ή στο Κάιρο, είναι κάτι που είναι πάντα πιθανό», καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο «να στεγανοποιηθεί 100% ένα αεροδρόμιο, ακόμη και το Ρουασί όπου η επιτήρηση είναι μεγάλη. Δεν είναι ένα σενάριο που μπορούμε να αποκλείσουμε», υποστηρίζει ο Φελτζέ.
«Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει είναι να ανακτηθούν συντρίμμια που θα δώσουν ενδείξεις για το δυστύχημα (...) αν υπήρξε έκρηξη, θα υπάρχουν ίσως ίχνη εκρηκτικών», υπογραμμίζει ο κ. Τροαντέκ.
Τη συντριβή του αεροσκάφους της EgyptAir το οποίο εκτελούσε την πτήση MS804 από το Παρίσι προς το Κάιρο επιβεβαίωσε ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ. Αγωνία για την τύχη των επιβατών....
Ο επικεφαλής του γαλλικού κράτους τόνισε ότι καμία εκδοχή για τα αίτια της τραγικής απώλειας του αεροπλάνου, με 66 επιβαίνοντες, 56 επιβάτες και 10 μέλη πληρώματος, δεν μπορεί να αποκλεισθεί.
Η γαλλική Δικαιοσύνη ήδη άρχισε έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος.
Missing #EgyptAir flight #MS804 was subject to a "brutal event" - https://t.co/ZUkkqHJUsJ pic.twitter.com/qmU75g0h9R
— HuffPost UK (@HuffPostUK) 19 Μαΐου 2016
Η ανακοίνωση της ελληνικής ΥΠΑ
Η ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανακοίνωσε συγκεκριμένα ότι «στις 02:24 πμ τοπική ώρα εισήλθε στο FIR Αθηνών η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών Αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι-Κάιρο και στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου», όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Π. Καμμένος: «Βουτιά» 22.000 ποδών από το αεροσκάφος
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας Πάνος Καμμένος τόνισε ότι οι μέχρι στιγμής έρευνες δεν έχουν τελεσφορήσει, ωστόσο το αεροσκάφος φέρεται να έχει χαθεί.
«Ζητήσαμε συνδρομή από τις γαλλικές ένοπλες δυνάμεις για δορυφορικό υλικό και άλλες πληροφορίες. Ενημερώνουμε συνεχώς την αιγυπτιακή πλευρά, καθώς η Αίγυπτος είναι φίλη και σύμμαχος χώρα, με την οποία έχουμε εφαπτόμενους εναέριους χώρους», ανέφερε.
«Το αεροπλάνο έκανε ξαφνικές καμπυλοειδείς κινήσεις και πραγματοποίησε "βουτιά" 22.000 ποδών πριν χαθεί από τα ραντάρ», τόνισε ο κ. Καμμένος.
Για πτώση ομιλεί και η Αίγυπτος
Για «πτώση» του αεροσκάφους το οποίο εκτελούσε την πτήση MS804 κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών της Αιγύπτου, στην πρώτη επίσημη αναφορά για την τύχη του αεροπλάνου.
Η αιγυπτιακή διπλωματία σημειώνει ότι τα υπουργεία Εξωτερικών Αιγύπτου και Γαλλίας αντήλλαξαν συλλυπητήρια για την απώλεια του αεροσκάφους και συμφώνησαν να διερευνήσουν από κοινού τι συνέβη.
Σε ανακοίνωσή της νωρίτερα, η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Airbus αναφερόταν επίσης σε «απώλεια» του αεροσκάφους.
Με 66 επιβαίνοντες
Το αεροπλάνο της Egyptair το οποίο πραγματοποιούσε πτήση από το Παρίσι προς το Κάιρο και στο οποίο επέβαιναν 66 άτομα εξαφανίστηκε από τα ραντάρ λίγο μετά από την είσοδό του στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο.
Η πτήση MS804, όπως ανακοίνωσε η Egyptair μέσω Twitter, απογειώθηκε από το Παρίσι στις 23.09 το βράδυ της Τετάρτης με προορισμό το Κάιρο και χάθηκε από τα ραντάρ στις 02.45 το πρωί της Πέμπτης. Σύμφωνα με τον εθνικό αερομεταφορέα της Αιγύπτου, το αεροπλάνο πετούσε σε ύψος 37.000 ποδών.
Στο αεροσκάφος επέβαιναν 56 επιβάτες και 10 μέλη πληρώματος, ενώ μεταξύ των επιβατών βρίσκονται ένα παιδί και δύο βρέφη. Οι εθνικότητες των επιβατών είναι: 30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, ένας Βρετανός, ένας Βέλγος, δύο Ιρακινοί, ένας Σαουδάραβας, ένας υπήκοος Κουβέιτ, ένας Σουδανός, ένας υπήκοος Τσαντ, ένας Πορτογάλος, ένας Αλγερινός και ένας Καναδός.
A relative of a passenger of the #EgyptAir plane is transported to a gathering point at Cairo airport. #AFP pic.twitter.com/lFpyJSDy2Q
— AFP Photo Department (@AFPphoto) 19 Μαΐου 2016
Ο πιλότος, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία, είχε στο ενεργητικό του 6.275 ώρες πτήσεις και ο συγκυβερνήτης 2.766 ώρες πτήσης. Το αεροπλάνο είχε κατασκευαστεί το 2003.
Μπορεί ακόμα να μην έχουν ανευρεθεί συντρίμμια από το αεροσκάφος, ωστόσο οι μαρτυρίες που έχουν καταγραφεί και αναφέρουν μία έντονη λάμψη στον ουρανό, κοντά στο σημείο όπου χάθηκε το στίγμα του, καθώς και η ανταλλαγή συλλυπητήριων τηλεγραφημάτων ανάμεσα σε Γαλλία και Αίγυπτο, ενισχύουν τους φόβους πως το θρίλερ, εξελίσσεται σε τραγωδία, για τους 56 επιβάτες και τα 10 άτομα πλήρωμα, του αεροπλάνου.
Παρά το γεγονός λοιπόν ότι οι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους βρίσκονται σε εξέλιξη, το αιγυπτιακό υπουργείο Εξωτερικών αντάλλαξε συλληπητήρια με τη Γαλλία για την «πτώση», όπως τη χαρακτήρισε, αεροπλάνου της EgyptAir που μετέφερε 66 ανθρώπους σε πτήση από το Παρίσι στο Κάιρο.
Η πτήση MS804 είχε απογειωθεί στις 11:09 τοπική ώρα (12:09 ώρα Ελλάδος) με 56 επιβάτες και 10μελες πλήρωμα.
Το αεροσκάφος των Αιγυπτιακών αερογραμμών, χάθηκε από τα ραντάρ, ενώ βρισκόταν στα 37.000 πόδια, 7 μίλια νοτιοανατολικά της Κρήτης, εντός του αιγυπτιακού εναέριου χώρου.
Επρόκειτο να προσγειωθεί στην Αίγυπτο τα ξημερώματα της Πέμπτης.
#BREAKING: EgyptAir plane crashed off Greek island of Karpathos in Egyptian airspace: Greek airport source
— AFP news agency (@AFP) 19 Μαΐου 2016
Δείτε το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους:
.@EGYPTAIR stating #MS804 has "disappeared from radar". FR24 flight track: https://t.co/6tH4GQzOWU pic.twitter.com/NteMuuFj1O
— Flightradar24 (@flightradar24) 19 Μαΐου 2016
Στην Κάρπαθο εστιάζονται οι έρευνες για το Airbus της Egyptair
4Για πτώση του Airbus μιλά το ΥΠΕΞ της Αιγύπτου
Συντετριμμένοι οι συγγενείς των επιβαινόντων του αεροσκάφους της EgyptAir
Συντετριμμένοι είναι οι συγγενείς των επιβαινόντων του αεροσκάφους της EgyptAir που θέλουν να μάθουν τι συνέβη τελικά με το αεροσκάφος των Αιγυπτιακών Αερογραμμών που αγνοείται από τα ξημερώματα της Πέμπτης.
Οι πρώτες φωτογραφίες που έχουν κυκλοφορήσει στο Reuters αποτυπώνουν την αγωνία στα πρόσωπα των συγγενών των επιβαινόντων του Airbus Α320.
Αξιωματούχοι της EgyptAir: Το αεροσκάφος έχει πιθανόν συντριβεί στη θάλασσα
Egyptair: Το αεροσκάφος είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου
Egypt Air: Τηλεφωνικές γραμμές ενημέρωσης για τους συγγενείς των επιβατών
Μαρτυρία καπετάνιου για το αιγυπτιακό αεροσκάφος: Είδα μία λάμψη στον αέρα
Αγωνία επικρατεί για τους 66 επιβάτες της πτήσης MS804 της Egyptair η οποία, εξαφανίστηκε από τα ραντάρ, λίγο πριν φτάσει στον τελικό της προορισμό, το Κάιρο.
Όπως μετέδωσε η πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Ant1, υπάρχει μια μαρτυρία από έναν καπετάνιο ο οποίος ανέφερε ότι είδε μια λάμψη στον αέρα στο σημείο που χάθηκε από τα ραντάρ το αεροσκάφος.
Δείτε το βίντεο
Η μαρτυρία καπετάνιου για το αιγυπτιακό... από Enikos_gr
including 1 child and 2 infants in addition to 3 EGYPTAIR security personnel and 7 cabin crew with a total of 66 persons on board.
— EGYPTAIR (@EGYPTAIR) 19 Μαΐου 2016
An informed source at EGYPTAIR declared that its flight number MS804 had 56 passengers on board.
— EGYPTAIR (@EGYPTAIR) 19 Μαΐου 2016
Noteworthy that the aircraft pilot has 6275 of flying hours including 2101 flying hours on Airbus 320.
— EGYPTAIR (@EGYPTAIR) 19 Μαΐου 2016
Με καθυστέρηση 3 ωρών ενημέρωσε η Egyptair την εξαφάνιση του Airbusthe passengers' nationalities are as follows:
— EGYPTAIR (@EGYPTAIR) 19 Μαΐου 2016
- 15 French
- 30 Egyptian
- 1 British
- 1 Belgium
- 2 Iraqis
- 1 Kuwaiti
- 1 Saudi
An informed source at EGYPTAIR reported that EGYPTAIR Flight No MS 804 has lost communication with radar tracking system at 02:45 (CLT)
— EGYPTAIR (@EGYPTAIR) 19 Μαΐου 2016
EGYPTAIR A320 was at a height of 37.000ft, and disappeared after entering the Egyptian airspace with 10 miles.
— EGYPTAIR (@EGYPTAIR) 19 Μαΐου 2016
EGYPTAIR has contacted the concerned authorities and bodies and inspection is underway through the rescue teams.
— EGYPTAIR (@EGYPTAIR) 19 Μαΐου 2016
#MS804 operated by an Airbus A320-232 (SU-GCC), delivered in 2003. https://t.co/fXqqYNewe4 pic.twitter.com/f86WS4gGCR
— Flightradar24 (@flightradar24) 19 Μαΐου 2016
"I do not have a lot of confidence in the Egyptian investigators" -- analyst milesobrien on #EgyptAir missing plane https://t.co/ucAMhDWwk0
— AllNEWS جميع الاخبار (@iAllNews) 19 Μαΐου 2016
With great sadness I share#EgyptAir flight MS804 from Paris to Cairo crashed - Hollande https://t.co/jKP83KRQXx
— Esra Doğramacı (@EsraD) 19 Μαΐου 2016
#DreamNews: Egyptian Government says no debris found from #EgyptAir flight #MS804 and no cause known. https://t.co/bJw7DcdGxb
— Dream 100 News (@Dream100News) 19 Μαΐου 2016
#EgyptAir 804 crashed off Greek island of #Karpathos (map; free use) https://t.co/y2dT6goCS4 pic.twitter.com/KA63mZMFBb
— Cristian Ionita (@EdmapsCom) 19 Μαΐου 2016