Τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία όταν ταξιδεύουν με αεροπλάνο

Το ευρωπαϊκό δίκαιο διασφαλίζει ουσιαστικά δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα. καταναλωτών, ωστόσο τα άτομα αυτά εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς.

Αυτό επισημαίνει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας ενόψει της 3ης Δεκεμβρίου που είναι η Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Κανονισμό 1107/2006 της Ε.Ε. τα άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα, έχουν δικαίωμα να μεταφέρουν ιατρικό εξοπλισμό χωρίς επιπλέον χρέωση.

Επίσης, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να μεταφέρουν τους σκύλους συνοδούς ή κινητικό εξοπλισμό όπως αναπηρικές καρέκλες, κατά κανόνα χωρίς επιπλέον κόστος.

Η βοήθεια που παρέχεται σε αερολιμένες θα πρέπει να επιτρέπει στα άτομα με αναπηρία να μεταβαίνουν από το προκαθορισμένο σημείο άφιξής τους στο αεροσκάφος και από το αεροσκάφος προς καθορισμένο σημείο αναχώρησης, συμπεριλαμβανομένης της συνδρομής κατά την επιβίβαση και αποβίβαση.

Για παράδειγμα, στους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα θα πρέπει να παρέχεται βοήθεια προκειμένου να μεταβούν στην πτήση της ανταπόκρισής τους, να βρουν λεωφορείο ή ταξί μετά την πτήση, αν είναι απαραίτητο, καθώς και να τους παρέχεται βοήθεια με τις αποσκευές τους.

Οι επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα που ταξιδεύουν αεροπορικά θα πρέπει να ενημερώνουν την αεροπορική εταιρεία ή τον ταξιδιωτικό πράκτορα για την ανάγκη παροχής βοήθειας τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την πτήση.

Εάν το αεροδρόμιο δεν παρέχει τις υπηρεσίες βοήθειας που απαιτούνται, οι καταναλωτές θα πρέπει να επικοινωνούν με τη Διεύθυνση του αεροδρομίου.

Η αεροπορική εταιρεία ευθύνεται για κάθε πρόβλημα που σχετίζεται με την πτήση ή τις αποσκευές, τον έλεγχο (check-in) των κινητικών βοηθημάτων των ατόμων με αναπηρία.

Ο συγκεκριμένος Κανονισμός ισχύει για όλους τους αερολιμένες και τους αερομεταφορείς με έδρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ισλανδία και τη Νορβηγία.

Το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή (ECC-Net) προσφέρει δωρεάν βοήθεια και συμβουλές για διασυνοριακές διαφορές στους επιβάτες με αναπηρία, εφόσον έχουν ήδη επικοινωνήσει ανεπιτυχώς με τον αερομεταφορέα.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα