Αίγινα: Προφυλακιστέος ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου

Προφυλακιστέος κρίθηκε ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου σκάφους που εμβόλισε το τουριστικό στην Αίγινα, με αποτέλεσμα τον θάνατο τεσσάρων ανθρώπων.

Την απόφαση έλαβε σήμερα το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά με πλειοψηφία 2 έναντι 1, υπέρ της προφυλάκισης.

Το ναυτικό δυστύχημα έγινε στις 16 Αυγούστου  και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 4 ανθρώπων - ανάμεσά τους ένα κοριτσάκι 5 ετών- και τον τραυματισμό άλλων 16.

Ο 77χρονος μετά την απολογία του είχε αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, μετά από διαφωνία της ανακρίτριας και της εισαγγελέως αφού η πρώτη είχε ταχθεί υπέρ της προφυλάκισής του ενώ η εισαγγελέας κατά.

Ο ηλικιωμένος είχε τεθεί σε κατ' οίκον περιορισμο αναμένοντας την απόφαση του Συμβουλίου, στο διαμέρισμά του  στο Κολωνάκι.

Ο 77χρονος  υποστηρίζει ότι είναι ο χειριστής του ταχύπλοου το οποίο έσπειρε τον θάνατο στις 16/08/2016 στην Αίγινα, όταν το σκάφος του εμβόλισε λάντζα που μετέφερε λουόμενους στο νησάκι Μονή που βρίσκεται απέναντι από την Αίγινα.

Στην απολογία του, με γραπτό υπόμνημα  ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής».

Στο απολογητικό του υπόμνημα προς την Ε τακτική ανακρίτρια, ο 77χρονος χειριστής, αναφέρει: «Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προς Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής».

Ο κατηγορούμενος αρνείται τα όσα κατέθεσαν μάρτυρες για επικίνδυνους ελιγμούς του σκάφους του πριν από τη φονική σύγκρουση αλλά και το ότι είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα. «Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος DUENDE κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».

Αναφέρει επίσης ότι είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα. Αναφορικά με το γεγονός πως δεν παρέμεινε στο σημείο του δυστυχήματος για να βοηθήσει τους ανθρώπους που βρίσκονταν πάνω στη λάντζα, υποστηρίζει πως «είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο».

Κούγιας: Αυτονόητη η απόφαση για ένα τέτοιο έγκλημα

Αίγινα: Αποκαλύφθηκε η ταυτότητα της μυστηριώδους γυναίκας

Τι λέει ο καπετάνιος που παρέλαβε τον 77χρονο από το ναυάγιο

.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα