Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, Πανελλαδικές 2016: Θέματα. Βάσεις 2016

Σήμερα, Τετάρτη 25 Μαϊου, οι Πανελλήνιες - Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 συνεχίζονται με τα μαθήματα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Μάθημα Επιλογής.

Το madata.gr θα σας παρουσιάζει τις εκφωνήσεις των θεμάτων και  τις προτεινόμενες απαντήσεις - λύσεις.

Τα θέματα ήταν σε γενικές γραμμές απλά και απολύτως αναμενόμενα.

Αναστάτωση προκλήθηκε όμως στους υποψηφίους στο Θέμα Δ, επειδή με τα δοσμένα στοιχεία η άσκηση κατέληγε σε μη αποδεκτό αποτέλεσμα.

Δόθηκε διευκρίνιση και συνεχίστηκαν ομαλά οι εξετάσεις

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας: Δείτε εδώ τις απαντήσεις

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Για τα θέματα Αρχών Οικονομικής Θεωρίας Ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδας Β) Νέου και Παλαιού Συστήματος πατήστε εδώ -  Δείτε εδώ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Για τα θέματα Αρχών Οικονομικής Θεωρίας Εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδας Β) Νέου και Παλαιού Συστήματος πατήστε εδώ -  Δείτε εδώ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ


Πανελλήνιες 2016: Οδηγίες για Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας η εξέταση περιλαμβάνει τέσσερις ομάδες ερωτήσεων:

α) Η πρώτη αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.
β) Η δεύτερη αποτελείται από μία ερώτηση με την οποία ελέγχεται η ικανότητα σύνθεσης και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι υποψήφιοι.
γ) Η τρίτη αποτελείται από μία άσκηση, η οποία απαιτεί την εφαρμογή τύπων, νόμων ή αρχών για την εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.
δ) Η τέταρτη αποτελείται από ένα πρόβλημα, το οποίο απαιτεί την ικανότητα συνδυασμού γνώσεων για τον υπολογισμό, τη συσχέτιση και αξιολόγηση οικονομικών μεγεθών. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.

Βάσεις 2016

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, το τελευταίο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου θα βγουν τα αποτελέσματα για τις βάσεις 2016 για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Οι βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αναμένεται να ανακοινωθούν μετά τις 22 Αυγούστου.

Παρόλο που είναι δύσκολο αυτή τη στιγμή να γίνουν ασφαλείς εκτιμήσεις για τη διακύμανση των βάσεων, μια πρώτη εκτίμηση, με την υπόθεση ότι τα θέματα θα έχουν ανάλογη δυσκολία με τα περσινά, είναι πως θα παρουσιάσουν πτωτική πορεία λόγω του νέου συστήματος.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την κυρίαρχη εκτίμηση, οι βάσεις εισαγωγής θα υποχωρήσουν, καθώς δεν υπάρχουν πλέον εύκολα μαθήματα που να ανεβάζουν τη μέση απόδοση υποψηφίων και δεν υπολογίζεται στη βαθμολογία ο προφορικός βαθμός, που έδινε πριμ 600 μορίων. Παράλληλα, με το νέο τρόπο υπολογισμού έχει αποδυναμωθεί η βαρύτητα των δύο Μαθημάτων Αυξημένης Βαρύτητας.

Όσον αφορά τις σχολές αιχμής, αναμένεται να παραμείνουν προσιτές σε ελάχιστους, είτε με άνοδο είτε με πτώση.

Οι επιδόσεις στα μαθήματα των Πανελλαδικών που εξετάστηκαν ως σήμερα αναμένεται να είναι καλύτερες από αυτές του 2015, καθώς τα θέματα εκτιμήθηκαν ως σαφώς ευκολότερα. Οι περισσότεροι υποψήφιοι αναμένεται να ξεπεράσουν τη βάση και πάρα  πολλοί μαθητές θα βρεθούν μεταξύ της βάσης και του 15.

Η "φιλία" του Παπανούτσου ειδικά θεωρήθηκε προβλέψιμο και βατό θέμα και η βαθμολόγηση των γραπτών αναμένεται ιδιαίτερα... ανοδική. Αλλά και στα υπόλοιπα μαθήματα τα θέματα θεωρήθηκαν γενικά ως πιο εύκολα από του 2015.

Εύκολα και τα θέματα Ιστορίας και Φυσικής

Όχι ιδιαίτερης δυσκολίας κρίνονται τα θέματα της Ιστορίας (ανθρωπιστικών σπουδών), στα οποία κλήθηκαν να διαγωνιστούν τη Δευτέρα οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων. Η παγίδα του διαγωνίσματος θεωρείται το θέμα Δ1 (Με βάση τις ιστορικές σας γνώσεις και αντλώντας στοιχεία από τα παρακάτω κείμενα που σας δίνονται, να αναφερθείτε στις νομοθετικές ρυθμίσεις του 1870-1871 και του 1917 για την επίλυση του αγροτικού ζητήματος στην Ελλάδα, και ειδικότερα: α. στους στόχους και το περιεχόμενο των ρυθμίσεων β. στην υλοποίησή τους), καθώς το ερώτημα είναι συνδυαστικό.

Στη Φυσική (θετικών σπουδών) τα θέματα θεωρούνται απολύτως βατά και χωρίς καμία έκπληξη, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στους καλά προετοιμασμένους μαθητές να αριστεύσουν.



Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το πώς θα κινηθούν οι βάσεις στηρίζεται κυρίως σε τρεις παράγοντες:

Στον «βαθμό δυσκολίας - ευκολίας» των θεμάτων και τις επιδόσεις των υποψηφίων σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές και ιδιαίτερα σε σχέση με την τελευταία χρονιά
Στον αριθμό των υποψηφίων σε σχέση με τον αριθμό των εισακτέων
Στη σχέση ζήτησης - προσφοράς θέσεων.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα