Σπάρτη: Συντριβή εξαιτίας βλάβης!

Σε βλάβη στον κινητήρα είναι πολύ πιθανό να οφείλεται η πτώση του αεροσκάφους που συνετρίβη στη Σπάρτη, προκαλώντας τον χαμό δύο ανθρώπων. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, Αθανάσιος Μπίνης, ο οποίος έκανε αυτοψία στο σημείο όπου έλαβε χώρα το τραγικό συμβάν. Σύμφωνα με τον κ. Μπίνη, όλα έγιναν τόσο γρήγορα, που δεν άφησαν στον 52χρονο χειριστή Δημήτρη Χελά και στον 35χρονο μηχανικό αεροσκαφών Παναγιώτη Χρονόπουλο κανένα περιθώριο αντίδρασης.
Το μόνο που έκαναν, δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή, ήταν να πατήσουν τον μοχλό που απελευθερώνει το αερόστατο του διθέσιου αμφίβιου αεροσκάφους, το οποίο μειώνει την ορμή μιας ενδεχόμενης πτώσης. Αυτός εξάλλου ήταν και ο λόγος που το αλεξίπτωτο βρέθηκε ανοιχτό, δημιουργώντας αρχικά την εντύπωση ότι κάποιος από τους επιβαίνοντες το ενεργοποίησε κατά λάθος. Η κατάληξη είναι γνωστή, αφού λόγω του χαμηλού ύψους που πετούσε το αεροσκάφος το αερόστατο δεν πρόλαβε καλά καλά να ανοίξει και οι δύο άνδρες βρήκαν τραγικό θάνατο.

Σύμφωνα πάντως με τον κ. Μπίνη, οι δυο τους φαίνεται πως είχαν ενδείξεις ότι κάτι δεν πήγαινε καλά ήδη κατά τη φάση της απογείωσης, όταν ένα «βήξιμο» του κινητήρα τούς... προσγείωσε και τους έκανε να αντιληφθούν τι επρόκειτο να συμβεί. Ομως ήταν ήδη πολύ αργά, αφού μεσολάβησαν μερικά δευτερόλεπτα μέχρις ότου διακοπεί εντελώς η λειτουργία του κινητήρα και ξεκινήσει η μοιραία πτώση του αεροσκάφους. «Οι διακοπές στον κινητήρα συνέβησαν τη στιγμή που το αεροσκάφος είχε αποκολληθεί από τον διάδρομο απογείωσης του δημοτικού αεροδρομίου στο Πυρί της Σπάρτης» σημειώνει ο κ. Μπίνης, συμπληρώνοντας πως ενώ το αεροσκάφος είχε πάρει κλίση προς τα αριστερά και ανέβαινε, ο κινητήρας σταμάτησε να λειτουργεί.

Ο έλεγχος


Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, το αεροσκάφος πρόκειται να μεταφερθεί σε υπόστεγο της επιτροπής στην πρώην αμερικανική βάση του Ελληνικού. Εκεί οι ειδικοί θα το μελετήσουν εξονυχιστικά προκειμένου να ανακαλύψουν τι ακριβώς πήγε στραβά κι έχασαν τη ζωή τους δύο άνθρωποι. «Τα δείγματα από τα καύσιμα και τα λάδια του σκάφους θα σταλούν για ανάλυση, ώστε να διαπιστωθεί αν ήταν κατάλληλα. Το ίδιο θα γίνει με τον σκελετό και το υλικό που κάλυπτε το αεροπλάνο, προκειμένου να εξακριβωθεί η ποιότητά τους και αν είχαν υποστεί κάποια φθορά» καταλήγει ο κ. Μπίνης.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα