Νεοελληνική Γλώσσα, Πανελλήνιες 2013: Απαντήσεις

Πρεμιέρα Πανελλαδικών εξετάσεων 2013 και την πρώτη μέρα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας ένα θέμα που μας αγγίζει όλους!

Ο συγγραφέας προβληματίζεται για την αποσύνδεση του ανθρώπου από το περιβάλλον του, φυσικό και ανθρώπινο. Ειδικότερα, αναφέρεται στην ελάχιστη εκτίμηση του ανθρώπου
για την επίγεια ζωή που αποπνέει ένα αίσθημα μοναξιάς και ανίας και αναζητά την ανακούφισή του στο σύμπαν, βιώνοντας την «ερημοποίηση» της ύπαρξής του. Ενώ η φύση όμως ακόμη οργιάζει, με πλούτο χλωρίδας και πανίδας, ο άνθρωπος με τη διφυή του υπόσταση προκαλεί μια αντινομία. Αφενός ανέπτυξε ηθικοπνευματικό πολιτισμό, αφετέρου
αμαύρωσε την πορεία του με θηριωδίες με απότοκο την καταστροφή του περιβάλλοντος και την αλλοτρίωση του. Είναι ανάγκη να επανασυνδεθεί με τους ομοίους του, να επανακάμψει η ανθρωπιστική παιδεία για να υπερβεί την απανθρωπιά που θεριεύει. Δικαίωση του γένους μας θα απέβαινε η επανένωση με την ηθική, την ειρήνη και η αναγέννηση της φύσης. Εάν ο άνθρωπος υπερβεί την αδυσώπητη μοναξιά, τότε θα αποκτήσει ουσία η ζωή σε κάθε της διάσταση

Β1.
Η τεχνολογία έχει γνωρίσει τεράστια ανάπτυξη σε όλα τα πεδία της ανθρώπινης δραστηριότητας κυρίως – όμως – στον τομέα της επικοινωνίας. Έχει δημιουργηθεί ένας κυκεώνας δικτύων επικοινωνίας με αποδέκτες ανθρώπους κάθε ηλικίας. Τα κινητά τηλέφωνα και το διαδίκτυο, μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και των ιστών κοινωνικής δικτύωσης, έχουν αντικαταστήσει σε καθημερινή βάση τη διαπροσωπική επαφή και μάλιστα σε αξιοπρόσεκτο βαθμό. Ο ζωντανός ανθρώπινος διάλογος υποκαθίσταται από την απρόσωπη ηλεκτρονική του μορφή και η ουσιαστική ψυχική επαφή παραμερίζεται. Χωρίς να βρίσκει ανταπόκριση στα συναισθήματά του, ο άνθρωπος αλλοτριώνεται ως κοινωνική οντότητα. Βιώνει, λοιπόν, με σφοδρότητα το αίσθημα της μόνωσης νιώθοντας εξόριστος στο ίδιο του το περιβάλλον

διαβάστε αναλυτικά τις απαντήσεις από το φροντιστήριο Μεθοδικό

και εδω

Πανελλαδικές 2013 και απαντήσεις στη Νεοελληνική γλώσσα. Το κείμενο που δόθηκε στους υποψηφίους για ευσύνοπτη μετασχηματιστική απόδοση ήταν λεκτικά απλό, αλλά νοηματικά απαιτητικό, καθώς πραγματευόταν τις πολυπαραγοντικές σχέσεις του ανθρώπου με το φυσικό χώρο.
Οι δοθείσες ασκήσεις ήταν κατανοητές, ανάλογες των δυνατοτήτων των υποψηφίων και δεν άφηναν περιθώρια υποκειμενικών παρερμηνειών.
Το επικοινωνιακό πλαίσιο της παραγωγής λόγου ήταν άρθρο και μαθητές με επίγνωση της συνδιακύμανσης κοινωνικών συνθηκών - γλωσσικών μεταβλητών δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα.
Τα ζητούμενα αφορούσαν το πολυσυζητημένο θέμα της Οικολογίας που μπορεί κάθε υποψήφιος αξιοποιώντας τα εμπειρικά του αποθέματα και το γνωστικό του υπόβαθρο να προσεγγίσει με επιτυχία.

Με δεδομένο ότι το φετινό κείμενο είναι πιο απλό και κατανοητό από το περσινό και το θέμα της έκθεσης περιλαμβάνεται στη διδαχθείσα ύλη εκτιμούμε ότι το 25% των υποψηφίων έγραψε στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ.Π. από 0 έως 9,9, το 56% από 10 έως 14,9 και το 19% από 15 έως 20 (ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΟΣΟΣΤΩΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ IdEF Ε. ΑΜΑΡΓΙΑΝΑΚΗ)

Δείτε τις απαντήσεις και ΕΔΩ

Διαβάστε τις λύσεις - απαντήσεις και αναλύσεις ΕΔΩ

Πανελλαδικές 2013, Νεοελληνική Γλώσσα και Έκθεση: Θέματα, ΑπαντήσειςVideo

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα