Ανδρέας Μπάρκουλης: Το φιλμ της πολυτάραχης ζωής του

Γεννημένος στον Πειραιά, στις 4 Αυγούστου του 1936, ο Ανδρέας Μπάρκουλης σπούδασε υποκριτική και μάλιστα κατά την αποφοίτησή του χαρακτηρίστηκε εξαιρετικό ταλέντο.

Η πρώτη εμφάνισή του στο θέατρο έγινε το 1956, με τα κορίτσια να σχηματίζουν ουρές όπου κι αν έπαιζε. «Ηταν η αρσενική Βουγιουκλάκη» λέει στην «Espresso» ο Γιώργος Μεσσάλας, ο οποίος είχε συμπρωταγωνιστήσει με τον Μπάρκουλη στην κορυφαία παράσταση «Ο έρωτας των τεσσάρων συνταγματαρχών» του Πίτερ Ουστίνοφ, μαζί με τους Ανδρέα Φιλιππίδη, Κώστα Καρρά και Αγγελο Αντωνόπουλο.

Το 1957 μπήκε στη ζωή του ο κινηματογράφος με την ταινία «Μαρία Πενταγιώτισσα», στο πλευρό της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Στο βιογραφικό του είχε πάνω από 100 φιλμ, τόσο κωμωδίες όσο και κοινωνικά δράματα, δείχνοντας ότι το εύρος των υποκριτικών ικανοτήτων του ήταν τέτοιο που του επέτρεπε να φέρνει εις πέρας τόσο κωμικούς όσο και δραματικούς ρόλους. «Κοινωνία ώρα μηδέν» (1966), «Κοντσέρτο για πολυβόλα» (1967), «Ολγα αγάπη μου» (1968), «Μια Ιταλίδα στην Ελλάδα» (1958), «Διακοπές στην Αίγινα» (1958), «Η μουσίτσα» (1959), «Μην είδατε τον Παναή» (1962), «Το δόλωμα» (1964), «Τζένη Τζένη» (1965), «Ησαΐα μη χορεύεις» (1969), «Μια τρελλή τρελλή σαραντάρα» (1970) και η «Θεία μου η χίπισσα» (1970) ήταν μερικές από τις παραγωγές στις οποίες συμμετείχε είτε ως πρωταγωνιστής είτε σε δεύτερο ρόλο. Εκανε ελάχιστες τηλεοπτικές εμφανίσεις, με συμμετοχές στις σειρές «Οι έμποροι των εθνών» (1973), «Το δίλημμα» (1986), «Το μυστικό του Αρη Μπονσαλέντη» (1990), «Το γαλάζιο διαμάντι» (1991) και «Αμαρτίες γονέων» (1993).

Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου του ομολόγησε ότι αρνήθηκε τον ρόλο του James Bond από ανασφάλεια, επειδή δεν γνώριζε καλά αγγλικά. Τη δεκαετία του '70 ο δημοφιλής ηθοποιός έζησε για ένα μικρό διάστημα στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου ασχολήθηκε επαγγελματικά με το τραγούδι. Αφορμή για τη μετανάστευσή του ήταν η σύλληψή του με μικροποσότητα χασίς. «Εγώ αυτά τα 3,17 γραμμάρια τα πλήρωσα ακριβά. Εφτασα εντελώς στον πάτο. Αλλά βγήκα καθαρός, ευπρεπής και μάγκας. Κι αν έφτασα εντελώς στον πάτο, να μην ξεχνάτε πως στο τέλος επιπλέουν μονάχα τα σκατά και οι φελοί» ανέφερε στην αυτοβιογραφία του και συμπλήρωνε: «Μου την έστησαν. Βρέθηκε πάνω μου μικροποσότητα χασίς».

«Η πρώην ιερόδουλος Ελένη Καραγιαννίδου - Ντρέβις ομολόγησε εμπόριο ναρκωτικών, τους οδήγησε σε εμένα. Η Αστυνομία ήρθε στο θέατρο την ώρα που έμπαινα στο αυτοκίνητό μου, με συνέλαβαν. Βρήκαν πάνω μου δύο τσιγαριλίκια κι ένα μικρό κομμάτι χασίς στο καμαρίνι μου. [...] Ημουν όμως ο Μπάρκουλης, ήταν επιτυχία να με βάλουν στο εδώλιο. Ο επίλογος αυτής της ιστορίας ήταν πως προφυλακίστηκα στα κρατητήρια της Αίγινας, βγήκα με εγγύηση 50.000 δραχμών και στις 16-04-1974 έφυγα στο εξωτερικό».

Οι γυναίκες που κέρδισαν θέση στην καρδιά του

Πολυτάραχη, έντονη, με καλλονές να περνούν από την αγκαλιά του, ήταν η προσωπική ζωή του Ανδρέα Μπάρκουλη. Eκανε τρεις γάμους, ενώ είχε επίσης αρραβωνιαστεί με κυρίες του καλλιτεχνικού χώρου. Πρώτη σύζυγός του ήταν η ηθοποιός Αλέκα Στρατηγού. «Καλό κορίτσι, μεγάλη αγάπη, τα πάθη μάς Η Αλέκα Στρατηγού. Κάτω: Η Ματούλαχώρισαν. Εζησα καλά με την Αλέκα, ήταν από τους νεανικούς έρωτες, αυτούς που ξυπνάς και πιστεύεις ότι όλα είναι αγνά, όμορφα και μεθαύριο θα καλυτερεύσουν κι άλλο. Ηταν 10 χρόνια μεγαλύτερή μου» είχε πει ο ηθοποιός, ο οποίος αποκάλυψε ότι η λατρεία της αγαπημένης του για τα χαρτιά ήταν εκείνη που τους χώρισε.

«Η Αλέκα έπαιζε μερόνυχτα κι εγώ βολτάριζα με γκομενίτσες, αθώα φλερτ, χωρίς να επιδιώκω το σεξ, μήπως και την ταρακουνήσω. Ενα βράδυ, το τελευταίο μας, την προσκάλεσα για φαγητό, της ανακοίνωσα ότι δεν άντεχα άλλο να αναμετριέμαι με την τράπουλα κι έφυγα» αναφέρεται στη βιογραφία του.

Μεγάλος έρωτας

Ο δεύτερος -και άγνωστος στο ευρύ κοινό- γάμος του ήταν με την Αντζελα Φαρά, κόρη του σεναριογράφου και συνεργάτη της Σπέντζος Φιλμ Νίκου Φαρά. Η γοητευτική κοπέλα, 21 ετών τότε, ντύθηκε νύφη ξαφνικά το καλοκαίρι του 1969 στο πλευρό του γόη και δημοφιλούς Μπάρκουλη. Απέκτησε δύο παιδιά, τον Νικόλα με την τελευταία σύζυγο του Μαίρη, καθώς και μία κόρη εκτός γάμου.

Ωστόσο, ο τότε ζεν πρεμιέ έζησε μεγάλο έρωτα με τη Μαίρη Χρονοπούλου, ενώ υπήρξε για ένα φεγγάρι αρραβωνιασμένος με την Καίτη Γκρέυ. «Ο αρραβώνας μας αποτέλεσε μεγάλο γεγονός της εποχής, μέχρι που οι επόμενες ασωτίες μου μας απομάκρυναν πλέον οριστικά. Πριν οριστικοποιηθεί αυτή μου η απόφαση, το “ναι” της Καίτης και το διαζύγιό μου, με συνέλαβαν με τη γνωστή κατηγορία του χασίς» είχε πει ο ίδιος.

Από τις ιστορίες που συζητήθηκαν αργότερα στην κοσμική Αθήνα, πάντως, ήταν η ερωτική ιστορία του Ανδρέα Μπάρκουλη με τη θρυλική Ματούλα, ενώ εκείνη ήταν μόλις 13 ετών! «Tον γνώρισα σε ένα γύρισμα που έκανε δίπλα στο σπίτι μου, στην Κυψέλη, και ήταν ο πρώτος άντρας της ζωής μου! Τον ερωτεύτηκα, γιατί εκτός από κούκλος ήταν πολύ ευγενής, πολύ γλυκός και ένας κύριος με κάπα κεφαλαίο» είχε δηλώσει στην «Espresso» η Ματούλα.


Το χαστούκι (!) και οι αληθινές ερωτικές σκηνές με την Αλίκη

Ωστόσο, από τη γοητεία του Ανδρέα Μπάρκουλη δεν είχε «γλιτώσει» ούτε η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Οπως ανέφερε ο ίδιος, οι μεταξύ τους ερωτικές σκηνές ήταν «πέρα για πέρα αληθινές», ενώ αποκάλυψε ότι πραγματικό και δυνατό ήταν και το χαστούκι που είχε φάει από την «εθνική σταρ» στην ταινία «Ερωτας στους αμμόλοφους». «Σε κάποια σκηνή έτρωγα χαστούκι από την Αλίκη και αμέσως έφευγα από το πλάνο. Ο σκηνοθέτης μού είχε πει να φερθώ με φυσικότητα. Και έρχεται η στιγμή και σηκώνει η Αλίκη το χέρι, μου έρχεται ο ουρανός σφοντύλι και παραπατάω. Οταν συνήλθα, άκουσα τη φωνή του σκηνοθέτη. “Μπράβο, Ανδρέα, έφυγες από το πλάνο πολύ φυσικά!” “Εφυγα; Μα δεν έκανα ούτε βήμα!” Τότε συνειδητοποίησα ότι με το χαστούκι της Αλίκης μετακινήθηκα χωρίς να το καταλάβω».

Η star που την «έσπαγε» στο ξύλο κάθε μέρα

Ανάμεσα στις αμέτρητες σταρ που πέρασαν από την αγκαλιά του ήταν και εκείνη που, όπως εξομολογήθηκε ο ίδιος ο Ανδρέας Μπάρκουλης στην αυτοβιογραφία του, έπεφτε θύμα ξυλοδαρμού από τα χέρια του. Εκείνος δεν αποκάλυψε ποτέ το όνομά της ούτε όμως και εκείνη βγήκε στη δημοσιότητα για να παραδεχτεί ότι ο ζεν πρεμιέ, με τον οποίο είχε σχέση πάθους και μίσους, την ξυλοφόρτωνε και την έστελνε στο νοσοκομείο. «Την έσπαγα στο ξύλο καθημερινά, κάτι που δεν είχα ξανακάνει σε άλλη γυναίκα. Είχε δικό της κρεβάτι στον Ερυθρό Σταυρό, πότε με σπασμένο χέρι και πότε με σπασμένο κεφάλι. Ερχόταν μπαταρισμένη και έβριζε μέχρι και τον πατέρα μου. Τελικά τις ξανάτρωγε...» ανέφερε στο βιβλίο-φωτιά που επιμελήθηκε η Βενετία Μακρυνώρη.


Η ξαφνική απώλεια της αδελφής του σε ηλικία έξι μηνών και τα φορέματα

Ο αιφνίδιος θάνατος της αδελφής του σε ηλικία 6 μηνών και μάλιστα μέσα στο πλοίο, από τη Θάσο, όπου υπηρετούσε ο πατέρας τους, προς τον Πειραιά, όπου έμεναν, τον έφερε σε επαφή με την ανθρώπινη απώλεια από πολύ νωρίς. Η μητέρα του αρνιόταν να δεχτεί πως έχασε το κοριτσάκι της, γι' αυτό έστρεψε με τρόπο... παράδοξο την προσοχή της στον Ανδρέα.

«Οι μεταμφιέσεις του φύλου μου γίνονταν με φορεματάκια της που η μητέρα μου αρνιόνταν πεισματικά να πετάξει.

Το σημαντικό ήταν η ταύτιση με τη χαμένη μου αδελφή και η ηδονική τάση της μάνας να μη δεχθεί την απώλεια» έγραφε χαρακτηριστικά ο γνωστός ηθοποιός.
Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα