Ο υπέρβαρος Χριστός της φάτνης έγινε πάλι Viral

Ο υπέρβαρος Χριστός της φάτνης έγινε πάλι Viral

Θέμα συζήτησης με ποικίλα σχόλια έχει γίνει το θείο βρέφος της φάτνης που έχει τοποθετηθεί στην πλατεία Γεωργίου στην Πάτρα. Ο λόγος, όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες, είναι ότι ο μικρός Χριστός, έχει πολλά παραπανίσια κιλά διπλοσάγονο και δίπλες, είναι δηλαδή αυτό που λέμε  πολύ μπαμπάτσκο μωρό, πολύ μεγάλο αναλογικά με την Παναγία που τον κρατάει.

Η ανάρτηση φωτογραφιών της φάτνης της πλατείας με ζουμ στον μικρό Χριστό προκάλεσε πλήθος σχολίων στο διαδίκτυο, από αστεία μέχρι αναλύσεις σχετικά με την τέχνη, την Αναγέννηση, το δικαίωμα του καλλιτέχνη να εκφράζεται εναλλακτικά ακόμη και όταν τα θέαμα μοιάζει ολίγον …αφύσικο, για  το αν η φάτνη είναι  γκαλερί, ακόμη και για θέματα πίστης και αποτύπωσης.

Ανάμεσα σε αυτούς που σχολίασαν και γνωστοί Πατρινοί. Άλλοι σημείωσαν ότι το βρέφος μοιάζει με τον μικρό Βούδα, άλλοι με τον νεογέννητο Τόφαλο και άλλοι με το μωρό της Ρόζμαρι!. Ο Γρηγόρης Αλεξόπουλος σχολίασε ότι του θυμίζει τον Πάγκαλο μικρό και ο Αποστόλης Παπανδρέου ότι μοιάζει περισσότερο με τον Βενιζέλο μωρό.

«Αυτός ο συναγωνισμός νεωτεριστικής κακογουστιάς, η με τη φάτνη μας ή με τον φωτισμό στην Αθήνα με ξεπερνάει. Όψιμοι εικαστικοί διαγράφουν μετά μανίας οτιδήποτε Κλασσικό, ορθόδοξο με τη γενική έννοια και διαχρονικό, θεωρώντας ότι κατέχουν το αλάθητο του Πάπα», σχολίασε η Λένα Καλεντζώτη, ενώ ο Γιώργος Μόσχος επεσήμανε: Είναι λίγο χειλούδικο και άλλο λίγο χοντρομπαλούδικο. Αλλά δεν φταίει ο... καλλιτέχνης. Ο καπιταλισμός φταίει που το τίγκαρε στη μάσα!»

«Πάντως εγώ έβγαλα selfie με το φόντο το θείο βρέφος να τη δείξω στη γυναίκα μου που με λέει χοντρό» έγραψε ο δικηγόρο; Γιάννης Κούτσης συμπληρώνοντας:  Η μάνα μου δε , ειδική επί του μπουκώματος παιδιών και τώρα πλέον εγγονών, τον βρίσκει αδύνατο».

Στην όλη πλάκα που ξέσπασε στο διαδίκτυο σχετικά με το χοντρό μωρό της φάντης ενεπλάκησαν και οι καλλιτεχνικές αναζητήσεις. Ο Δημήτρης Αβράμης πόσταρε ανατρεπτικές απεικονίσεις του μικρού Χριστού από εκκεντρικούς καλλιτέχνες ζητώντας τον ανάλογο σεβασμό στην πρωτοπορία της τέχνης και ο Κωνσταντίνος Φλαμής έφερε ως παράδειγμα απεικονίσεις της Αναγέννησης όπως έναν κορυφαίο πίνακα του Raphael, την Madonnadellaseggiola, όπου ο Χριστός τα έχει τα κιλάκια του.

Η αλήθεια είναι ότι το … υπέρβαρο Θείο βρέφος έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του το 2017 όταν τοποθετήθηκαν στην πλατεία οι φιγούρες της νέας φάτνης δια χειρός του ταλαντούχου σχεδιαστή και κατασκευαστή καρναβαλικών αρμάτων  Πέτρου Βρυώνη με κολακευτικά μάλιστα σχόλια από τους πολίτες και τα ΜΜΕ. Μάλιστα τον Δεκέμβριο του 2017….  ο ίδιος Χριστός είχε γίνει viral με θετικά σχόλια από το σύνολο των διαδικτυακών μέσων ακόμη και της Αθήνας (newsit, newsbomb, iefimerida) που έγραφαν τα καλύτερα για την κατασκευασμένη από το Καρναβαλικό Εργαστήριο φάτνη της Πάτρας.

Τρία χρόνια μετά, περιέργως, ξεκίνησε το σούσουρο γύρω από τον μικρό Χριστό, πρώτα από έναν πολίτη που πηγαίνοντας φέτος στην φάτνη να φωτογραφηθεί με τα παιδιά του, έκανε ζουμ στο βρέφος με το κινητό του και ανακάλυψε ότι ο Χριστούλης πάει να … σκάσει από το φαί. Αυτός το έδειξε στους διπλανούς του και έπειτα ο ένας στον άλλον με αποτέλεσμα να γίνει θέμα συζήτησης στην πόλη και στα socialmedia και να προκληθεί ντόρος, αλλά και καλλιτεχνικού ακόμη  και θεολογικού τύπου συζήτηση.

Aπό το δήμο δεν υπήρξε αντίδραση ωστόσο κάποιοι έκαναν λόγο στα πηγαδάκια για περυσινά ξινά σταφύλια.

Ο παχουλός Χριστός παραμένει στη θέση του και τείνει να γίνει ατραξιόν.

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί πως αρκετοί καλλιτέχνες κυρίως στην Αναγέννηση, ζωγράφισαν την Θεία Γέννηση απεικονίζοντας τον Ιησού… με παραπάνω κιλά. Όπως το έργο του Ραφαήλ.

 

dete

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα