Οι ειδικοί καθαριότητας αλλά και όλοι όσοι ασχολούνται με τον χώρο του σπιτιού, υποστηρίζουν πώς πρέπει να τηρούμε ένα πρόγραμμα για τις δουλειές. Η καθαριότητα του σπιτιού είναι μια από αυτές τις εργασίες που μπορεί να είναι δύσκολες ενώ έχουμε απαιτητικό πρόγραμμα.
Ό,τι κι αν γίνει όμως, κάποια στιγμή θα πρέπει να καθαρίζετε όταν τρώτε, να πλένετε τα βρώμικα ρούχα σας, να πολεμάτε τη σκόνη που συσσωρεύεται συνεχώς και να «ξεσκαρτάρετε» αντικείμενα που δεν χρειάζεστε πλέον.
Ναι, πολλές από αυτές τις εργασίες είναι επαναλαμβανόμενες και αναπόφευκτες, αλλά δεν χρειάζεται να ανήκουν συνέχεια στο πρόγραμμα της καθαριότητας του σπιτιού. Είναι εύκολο να βυθιστείτε τόσο πολύ σε μια ρουτίνα που να σταματήσετε να σκέφτεστε κριτικά και απλώς να υποκύπτετε στην επανάληψη.
Οι ειδικοί, λοιπόν, προτείνουν να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να εξαλείψετε ή να προσαρμόσετε τα πράγματα που σας κάνουν να εργάζεστε πολύ σκληρά.
Σκεφτείτε την «εξάλειψη» όταν καθαρίζετε
Σε μια συζήτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με την εύρεση κινήτρων για καθαριότητα πριν από λίγους μήνες, ένας χρήστης του Reddit πρότεινε: «Καταργήστε τις δουλειές όπου μπορείτε».
Τα παραδείγματα που έδωσε περιέγραψαν την ιδέα: Αν διαπιστώσετε ότι τα σκουπίδια συσσωρεύονται σε διάφορα σημεία του σπιτιού, αξίζει να σκεφτείτε ότι ίσως ο κάδος απορριμμάτων σας δεν είναι αρκετά προσβάσιμος. Εάν τα ρούχα συσσωρεύονται γύρω από το σπίτι, το πρόβλημα μπορεί να είναι ένα μικρό καλάθι για άπλυτα.
Όταν αποκτάτε τη συνήθεια να μαζεύετε πάντα τα σκουπίδια ή τα ρούχα, σταματάτε να σκέφτεστε γιατί είναι εκεί. Τα σκουπίδια βρίσκονται στον πάγκο επειδή υπάρχουν πάντα σκουπίδια στον πάγκο, επομένως τα μαζεύετε επειδή πρέπει. Οι άνθρωποι είναι πλάσματα της συνήθειας. Αλλά το να κάνετε επιπλέον δουλειά χωρίς λόγο απλά δεν έχει νόημα, οπότε μπορείτε να κάνετε κάποιες αλλαγές.
Εξαλείψτε τις περιττές εργασίες
Αυτό θα είναι διαφορετικό για τον καθένα, αλλά ουσιαστικά, πρέπει να προσδιορίσετε τι δημιουργεί την ακαταστασία και στη συνέχεια να εφαρμόσετε ένα σύστημα για την αντιμετώπιση της βασικής αιτίας. Υπάρχουν πολλά περιττά πράγματα που χρήζουν καθαρισμού, αλλά είναι και δύο που ξεχωρίζουν.
Στα περισσότερα σπίτια, υπάρχει πάντα ένας σωρός με φακέλους αλληλογραφίας και λογαριασμών στο τραπέζι της κουζίνας και μια στοίβα με κοκαλάκια μαλλιών δίπλα στο κρεβάτι. Κάθε λίγες μέρες, ο καθένας μας θα πετάξει την αλληλογραφία στα σκουπίδια και θα μαζέψει τα κοκαλάκια για να τα πάει στο μπάνιο όπου ανήκουν.
Για να λύσετε αυτά τα προβλήματα, θα μπορούσατε να κάνετε μερικά πράγματα. Σίγουρα, το να πετάξετε την αλληλογραφία δεν είναι τόσο μεγάλη υπόθεση, αλλά θα ήταν καλύτερα το πρόβλημα να μην υπάρχει καθόλου. Έτσι, θα μπορούσατε να «ξεμπερδέψετε» από την περιττή αλληλογραφία καταργώντας την εγγραφή σας σε ορισμένες υπηρεσίες.
Για παράδειγμα, το πιθανότερο είναι να μην χρειάζεστε έντυπο αντίγραφο κίνησης από την τράπεζα, καθώς έχετε αυτές τις πληροφορίες διαθέσιμες στο τηλέφωνό σας. Επίσης, δεν χρειάζεστε τηλεφωνικό κατάλογο ή μενού από εστιατόρια, καθώς όλα υπάρχουν διαδικτυακά. Θα σας έπαιρνε 15 λεπτά το πολύ για να διαγραφείτε από αυτά, ελευθερώνοντας επιτέλους το τραπέζι της κουζίνας σας.
Εάν τα παπούτσια στοιβάζονται στην πόρτα σας, επενδύστε σε μια καλύτερη παπουτσοθήκη. Αν ανακαλύψετε ότι πρέπει να πετάτε πολλά μπαγιάτικα ή χαλασμένα τρόφιμα κάθε λίγες εβδομάδες, ίσως χρειαστεί να δεσμευτείτε να κάνετε μικρότερα γεύματα ή να δοκιμάσετε νέες συνταγές που θα σας δελεάσουν ακόμα με τη μορφή που έχει απομείνει.
Θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να προσδιορίσετε ποιες εργασίες καθαρισμού χρειάζονται τροποποίηση και εξάλειψη και ποιες είναι αναπόφευκτες, αλλά αν το κάνετε μεθοδικά θα εξοικονομήσετε πολύ χρόνο μακροπρόθεσμα.
Πηγή: oloygeia.gr