Μείωσε τα επίπεδα της χοληστερόλης σου τρώγοντας αυτό το φρούτο καθημερινά

Μείωσε τα επίπεδα της χοληστερόλης σου τρώγοντας αυτό το φρούτο καθημερινά

Ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση ενός αβοκάντο την ημέρα μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης και να μειώσει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Το αβοκάντο μπορεί να μην είναι το είδος του «φρούτου» που θα περίμενες, αλλά είναι γεμάτο από ισχυρά οφέλη για την υγεία του σώματός μας συμπεριλαμβανομένης της ικανότητάς τους να μειώνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης σας. 

Σύμφωνα με μια τυχαιοποιημένη δοκιμή που διεξήχθη με τη συμμετοχή ερευνητών από τα πανεπιστήμια Penn State, Loma Linda, Tufts, UCLA και Wake Forest, οι συμμετέχοντες που έτρωγαν ένα αβοκάντο την ημέρα για έξι μήνες είδαν μείωση των επιπέδων της ανθυγιεινής χοληστερόλης στον οργανισμό τους. Η μελέτη αυτή έγινε σε μια προσπάθεια να διαπιστωθεί αν η κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του σωματικού βάρους, του δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) και της περιφέρειας βάρους. Από τους 1.000 υπέρβαρους και παχύσαρκους συμμετέχοντες, στους μισούς ανατέθηκε να τρώνε ένα αβοκάντο την ημέρα, ενώ οι άλλοι μισοί ενθαρρύνθηκαν να συνεχίσουν τον κανονικό τρόπο διατροφής τους. 

Ενώ η μελέτη δεν διαπίστωσε ότι η τακτική κατανάλωση αβοκάντο είχε επίδραση στο λίπος της κοιλιάς, στο λίπος του ήπατος και στην περιφέρεια της μέσης, οι διαφορές στα χαμηλότερα επίπεδα της LDL χοληστερόλης ήταν αρκετές για να τις λάβουν υπόψη τους οι ερευνητές. Το σώμα  παράγει δύο τύπους χοληστερόλης – τη λιποπρωτεΐνη υψηλής πυκνότητας (HDL) και τη λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας (LDL)-. Η HDL είναι γνωστή ως η «καλή» χοληστερόλη και μπορεί να βοηθήσει να απαλλαγείτε από την «κακή» LDL χοληστερόλη στο αίμα, η οποία μπορεί να συσσωρευτεί στις αρτηρίες σας. 

Σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, η κατανάλωση μιας διατροφής που είναι πλούσια σε κορεσμένα και τρανς λιπαρά μπορεί να αυξήσει την LDL χοληστερόλη σας, η οποία αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.  

 
Ωστόσο, ενώ τα αβοκάντο είναι γνωστά για τον υψηλότερο αριθμό λιπαρών -με 29 γραμμάρια λίπους σε ένα φρούτο- είναι ευρέως γνωστά για το γεγονός ότι αποτελούν πλούσια πηγή μονοακόρεστων λιπαρών. Τα μονοακόρεστα λιπαρά βοηθούν στη μείωση των επιπέδων της LDL χοληστερόλης σας, η οποία με τη σειρά της μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Μια άλλη μελέτη από το Journal of the American Heart Association διαπίστωσε ότι η μεγαλύτερη πρόσληψη αβοκάντο σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής και στεφανιαίας νόσου, ειδικά όταν αντικαθίσταται με άλλα τρόφιμα που περιέχουν λίπος.

Η κατανάλωση αβοκάντο δεν οδήγησε επίσης σε αύξηση του σωματικού βάρους 
Παρόλο που η δοκιμή δεν οδήγησε σε διαφορά στο λίπος της κοιλιάς και στην περίμετρο της μέσης, η κατανάλωση ενός αβοκάντο την ημέρα δεν οδήγησε σε επιπλέον αύξηση του σωματικού βάρους – παρά το γεγονός ότι τα αβοκάντο είναι θερμιδικά πυκνά. «Αυτό είναι θετικό επειδή η κατανάλωση επιπλέον θερμίδων από αβοκάντο δεν επηρεάζει το σωματικό βάρος ή το κοιλιακό λίπος και μειώνει ελαφρώς τη συνολική και την LDL χοληστερόλη», δήλωσε η Joan Sabaté, καθηγήτρια στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Loma Linda, στην επισκόπηση της μελέτης.

Ενώ ένα αβοκάντο έχει 322 θερμίδες, είναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες, με 13 γραμμάρια σε ένα μόνο φρούτο. Τα αβοκάντο περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες, έναν τύπο φυτικών ινών που είναι γνωστό ότι απορροφούν τη χοληστερόλη στην κυκλοφορία του αίματός σας και την αποβάλλουν. Η κατανάλωση τουλάχιστον 30 γραμμαρίων φυτικών ινών την ημέρα μπορεί επίσης να βοηθήσει στη διαχείριση του βάρους, να μειώσει την αρτηριακή σας πίεση και να βελτιώσει τα επίπεδα ινσουλίνης του σώματός. Οι ερευνητές κατέληξαν επίσης στο συμπέρασμα ότι για τους συμμετέχοντες που έτρωγαν ένα αβοκάντο την ημέρα, η ποιότητα της διατροφής τους βελτιώθηκε επίσης σημαντικά.

«Αυτό είναι σημαντικό επειδή γνωρίζουμε ότι η υψηλότερη ποιότητα της διατροφής συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο για διάφορες ασθένειες, όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2 και ορισμένες μορφές καρκίνου», δήλωσε η Kristina Petersen, επίκουρη καθηγήτρια διατροφικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο Texas Tech, στην επισκόπηση της μελέτης. 

Αν θέλεις να ζήσεις καλά μέχρι τα βαθιά σου γεράματα, να έχεις μια υγιή ζωή, είναι σημαντικό να θέσεις την υγεία της καρδιάς σου σε προτεραιότητα, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να κάνεις προσπάθειες για να διατηρήσεις τα επίπεδα χοληστερόλης υπό έλεγχο.

Με την πάροδο του χρόνου, η υψηλή χοληστερόλη μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά προβλημάτων υγείας, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού και πολλά άλλα. Ευτυχώς, η διαχείριση της χοληστερόλης μας μπορεί να είναι τόσο απλή όσο να κάνουμε μερικές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας. Στην πραγματικότητα, ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείς να κάνεις για την καρδιά σου είναι να εντάξεις τις σωστές τροφές στη διατροφή σου.

Η Sheri Berger, RD, γνωστή και ως The Plant Strong Dietitian μίλησε στο Shefinds.com για 2 τρόπους που μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα χοληστερόλης στον οργανισμό μας. Η προσθήκη περισσότερων διαλυτών ινών και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στη διατροφή μας είναι δύο από τα καλύτερα βήματα που μπορούμε να κάνουμε.

.theissue.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα