Πέντε τρόποι για να ελέγξεις το βραδινό στρες

Πέντε τρόποι για να ελέγξεις το βραδινό στρες

Είναι συχνό φαινόμενο τα βράδια, που είμαστε χαλαροί στο ωραίο μας κρεβατάκι και προσπαθούμε να ξεκουράσουμε το ταλαίπωρο κορμί μας, να έρχονται στο μυαλό μας ένα σωρό σκέψεις και να μας κρατούν ξάγρυπνους.

Αυτές οι σκέψεις είναι εντελώς ανεπιθύμητες, γιατί εκτός του ότι δεν μας αφήνουν να κοιμηθούμε, μας αγχώνουν και μας προκαλούν ανησυχία.

Και είναι πραγματικά κουραστικό, όλη τη μέρα να είμαστε φουλ στρεσαρισμένοι και πιεσμένοι, και να έρχεται το βράδυ και να μας πιάνει ανησυχία κι εκνευρισμός.  

Αυτό λοιπόν που συμβαίνει, σύμφωνα με τη Poppy Jamie, δημιουργό του app Happy not Perfect και συγγραφέα του ομώνυμου βιβλίου, είναι μια “αναμέτρηση”, κατά κάποιο τρόπο, μεταξύ του εγκεφάλου και του μυαλού.

Ναι μην απορείς, αυτά τα δύο είναι τελείως διαφορετικά πράγματα. Ο εγκέφαλος είναι το μέσο, το εργαλείο του μυαλού. Το μυαλό χρησιμοποιεί τον εγκέφαλο, τον αλλάζει και γενικά αυτό κάνει κουμάντο. Ο εγκέφαλος απλά υπακούει στο μυαλό.

Από λειτουργική λοιπόν άποψη, ο εγκέφαλος είναι η φωνή της λογικής, που είναι προγραμματισμένος να εκτελεί εντολές και να φέρνει εις πέρας τις εργασίες, που του ανατίθενται.

Αντίθετα, το μυαλό είναι η πηγή, ο φορέας των συναισθημάτων. Είναι ο μοναδικός τρόπος, με τον οποίο εσύ βιώνεις τη ζωή, είναι οι εμπειρίες, τα θέλω και οι σκέψεις σου. Το μυαλό δηλαδή, είναι ενέργεια, που παράγει ενέργεια.

Όταν λοιπόν, το μυαλό λέει άλλα και ο εγκέφαλος κάνει άλλα, τότε δημιουργείται μια ασυνεννοησία, η οποία όπως είναι φυσικό, δημιουργεί σύγχυση κι εκνευρισμό. Εάν για παράδειγμα, έχεις ξεχάσει να κάνεις κάτι, ο εγκέφαλος θα χτυπήσει καμπανάκι και τότε το μυαλό θα αρχίσει να αναζητεί τι είναι αυτό. Ή αν κάτι σε έχει ενοχλήσει και δεν το έχεις επεξεργαστεί ακόμα, τότε πάλι το καμπανάκι θα ηχήσει, κι ο εγκέφαλος θα ξυπνήσει.

 Άπαξ και ξεκινήσει μια τέτοια διαδικασία, παίρνει τη μορφή χιονοστιβάδας, που δεν σταματάει και τελικά σε αφήνει άγρυπν@ όλη τη νύχτα.

Αυτό λοιπόν, που πρέπει να γίνει είναι να πάρεις τον έλεγχο. Να μάθεις δηλαδή, να ελέγχεις τόσο το μυαλό, όσο και τον εγκέφαλό σου, σαν ένα είδος παρέμβασης, όπου θα εκπαιδεύσεις και τα δύο αυτά κομμάτια σου, να αδρανοποιούνται την ώρα που θες να ξεκουραστείς. Να εγκαταστήσεις στο λογισμικό σου λοιπόν, ένα sleeping mode.

5 tips για να σταματήσεις να ανησυχείς.

Αναστολή λειτουργίας

Για να μπορέσεις να ξεφύγεις από το “βρώμικο” αυτό παιχνίδι, που σου έχει στήσει το καταστροφικό αυτό δίδυμο, πρέπει κι εσύ να παίξεις πονηρά.

Ενεργοποίησε λοιπόν το σώμα σου, κάνοντας τον εγκέφαλο να απασχοληθεί με μια συγκεκριμένη δραστηριότητα, πχ. ένα βραδινό περίπατο, διάβασμα ή ακόμα και βραδινή καθαριότητα (μόνο αν δεν έχεις γείτονες). Με αυτόν τον τρόπο, θα δεσμεύσεις τον εγκέφαλο και θα καλμάρεις το μυαλό σου. 1-0

Λύσε το πρόβλημα τώρα

Αν έχεις αφήσει λοιπόν κάτι ή νιώθεις άσχημα επειδή τσακώθηκες με έναν φίλο σου, τότε πάρε τα ηνία και κάνε κάτι τώρα. Στείλε πχ. ένα email, ένα μήνυμα και γενικά κάνε κάτι γρήγορα, για να ξεφύγεις από αυτό το mood.

Πάτα την ειδοποίηση “για αργότερα”

Αν το Νο2 δεν πιάνει, τότε κανόνισε με το μυαλό σου, να ασχοληθείς με αυτό που σε “τρώει”, μια συγκεκριμένη ώρα την ερχόμενη μέρα. Το μυαλό θα δώσει την εντολή στον εγκέφαλο, που θα το κλειδώσει και την επόμενη θα στο επαναφέρει, όπως εσύ ζήτησες.

Να είσαι ρεαλιστής

Προφανώς και πρέπει να αξιολογήσεις τη σοβαρότητα όλων αυτών που σε ανησυχούν. Φτιάξε λοιπόν, ένα νοητικό κάδο και πέταξε εκεί όλα όσα δεν είναι εφικτά και ρεαλιστικά να φτιαχτούν.

Αγνόησε το

Βλέπεις ότι υπάρχει υποκινητής μεγάλος (το μυαλό) κι επιμένει. Ε, τότε κάνε κάτι παράλογο. Κάνε γυμναστική, κάνε αποτρίχωση, φτιάξε τη ντουλάπα σου και τέτοια παρόμοια.

Θα δεις πως θα αποδιοργανώσεις τις σκέψεις σου και θα νικήσεις τον “εχθρό”.

Extra tip: εννοείται πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις το “βαρύ” πυροβολικό, τη γιόγκα και τον διαλογισμό. Ξεκίνα με βαθιές ανάσες και άντε και με τη νίκη.

Πηγή: savoirville.gr