Ποια διάσταση ελαστικών είναι κατάλληλη για το αυτοκίνητό σας

Όλοι λίγο-πολύ γνωρίζουμε ότι όσο χαμηλότερο είναι το προφίλ ενός ελαστικού τόσο περισσότερο πλήττεται η άνεση που προσφέρει και τόσο βελτιώνεται η ακρίβεια στον χειρισμό.

Δεν μας δίνεται όμως συχνά η ευκαιρία να διαπιστώσουμε αυτές τις διαφορές με απόλυτα αντικειμενικό τρόπο. Δηλαδή συγκρίνοντας διαφορετικές διαστάσεις του ίδιου ελαστικού, στο ίδιο αυτοκίνητο, και με μετρήσεις σε πίστα να αποκαλύπτουν με αντικειμενικό τρόπο τα διαφορετικά χαρακτηριστικά της καθεμιάς από αυτές. Μια τέτοια δοκιμή πραγματοποίησε πρόσφατα το εξειδικευμένο βρετανικό site Tyre Reviews.

Το αυτοκίνητο που επιλέχθηκε για την περίσταση ήταν το απερχόμενο Volkswagen Golf GTI, το οποίο στη βασική του έκδοση φοράει λάστιχα 225/45 R17, και ως έξτρα διατίθεται με 225/40 R18 (τα έχουμε οδηγήσει στο GTI Performance) και 225/35 R19 (τα έχουμε οδηγήσει στο GTI Clubsport). Πρόκειται για διαστάσεις με ίδιο πλάτος και διαφορά μόλις 0,4% σε διάμετρο. Η Goodyear πρόσφερε το Eagle F1 Assymetric 3, το οποίο διατίθεται και στις τρεις αυτές διαστάσεις, ενώ παραχώρησε και τις εγκαταστάσεις της στο Mireval της νότιας Γαλλίας για την πραγματοποίηση της δοκιμής.

Στις δοκιμασίες του φρεναρίσματος, τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, οι τρεις εκδοχές είχαν ελάχιστη διαφορά μεταξύ τους. Η κορυφαία επίδοση και στις δύο περιπτώσεις επιτεύχθηκε με τα 225/40 R18, με τα 17άρια να χρειάζονται περίπου 0,5% μεγαλύτερη απόσταση για την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, και τα 19άρια 0,6% περισσότερο στο στεγνό και 1,3% στο βρεγμένο. Στην υδρολίσθηση σε στροφή, η κατάταξη ήταν ίδια, με τα 18άρια να σημειώνουν την υψηλότερη ταχύτητα και τα άλλα δύο να υστερούν κατά περίπου 1,3%.

Στον γύρο πίστας, τα 17άρια έδιναν πιο ασαφή πληροφόρηση στον οδηγό, οπότε ήταν μακράν τα πιο αργά, σημειώνοντας χρόνο 1’39"30. Με τα 19άρια το τιμόνι ήταν πιο κοφτερό στην είσοδο και η στάση του αυτοκινήτου πιο ρυθμίσιμη μέσα στη στροφή, οπότε το χρονόμετρο σταμάτησε στο 1’37"90. Με τα 18άρια η οδηγική εμπειρία ήταν πιο κοντά σε αυτή των 19", οπότε ο χρόνος ήταν 1’38"07. Στη βρεγμένη πίστα όμως, η κατάταξη αντιστράφηκε. Η αμεσότητα των 19" στο στεγνό μετατράπηκε σε νευρικότητα και απόλυτη συμπεριφορά στο βρεγμένο, και με χρόνο 1’05"60, έμειναν στην τελευταία θέση. Με τις ζάντες των 17" το Golf ήταν πολύ πιο σταθερό αλλά και πιο προβλέψιμο στο γλίστρημα, βοηθώντας τον οδηγό του να πετύχει 1’05"05. Η ενδιάμεση λύση των 18", έκανε πιο ευαίσθητο το πίσω μέρος σε σχέση με τις 17", τερματίζοντας και πάλι στη μέση, με 1’05"34.

Σε άνεση, όπως είναι φυσικό αρίστευσαν οι 17". Οι 18άρες μετέφεραν σαφώς περισσότερους κραδασμούς στην καμπίνα, ειδικά στο πίσω μέρος. Το απρόσμενο είναι ότι με τις 18άρες το Golf ήταν κατά 1 dB πιο αθόρυβο στο ίδιο οδόστρωμα, διαφορά που ήταν αισθητή και υποκειμενικά, στο αυτί του οδηγού. Η λύση των 19" ήταν μακράν η χειρότερη σε αυτά τα θέματα. Δεν ήταν πιο θορυβώδης από τις 17", πλέον όμως η άνεση ήταν σαφώς χειρότερη, με το αυτοκίνητο να κοπανάει σε κάποιες ανωμαλίες της ασφάλτου.

Το συμπέρασμα που βγαίνει από τα παραπάνω, δεν είναι και απρόσμενο. Όπως περιμέναμε, η λύση των 17" προσφέρει την περισσότερη άνεση, αλλά όχι και την αμεσότητα που ταιριάζει σε ένα GTI. Οι 19άρες κάνουν το Golf αρκετά πιο κοφτερό, έχουν όμως αντικειμενικά μειονεκτήματα στο βρεγμένο οδόστρωμα, και βέβαια σε άνεση. Οπότε, σύμφωνα με το Tyre Reviews, ποια είναι η πιο ολοκληρωμένη επιλογή, τουλάχιστον για αυτό το αυτοκίνητο; Μα φυσικά οι 18". Δεν προσφέρουν την άνεση των 17", αλλά το τίμημα είναι μικρό για την αυξημένη ακρίβεια και την πιο σπορ συμπεριφορά που εξασφαλίζουν.

 

drive

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα