Πανελλαδικές 2018: Νεοελληνική Γλώσσα, Θέματα, Απαντήσεις, Εκτιμήσεις

Πανελλαδικές 2018: Νεοελληνική Γλώσσα, Θέματα, Απαντήσεις, Εκτιμήσεις

Οι υποψήφοι των πανελληνίων εξετάσεων μαθητές των Γενικών Λυκείων δίνουν σήμερα το πρώτο τους μάθημα και συγκεκριμένα αυτό της Νεοελληνικής Γλώσσας. Το υπουργείο Παιδείας διαβεβαιώνει ότι «ο μηχανισμός είναι πανέτοιμος, τα εξεταστικά κέντρα της χώρας (858 για τα ΓΕΛ και 145 για τα ΕΠΑΛ) έχουν λάβει τις σχετικές οδηγίες και, όπως κάθε χρονιά, το Υπουργείο βρίσκεται σε απόλυτο συντονισμό με όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων».

Να σημειωθεί πως η πρεμιέρα των πανελληνίων για τους μαθητές των ΕΠΑΛ έγινε χθες, Πέμπτη 7 Ιουνίου. 

Εξαιρετικά απλά χαρακτήρισε η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Aναφέρει ότι τα θέματα δεν είχαν καμία πρωτοτυπία τόσο στο επίπεδο των ερωτήσεων όσο και στο επίπεδο της παραγωγής λόγου.

Οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2018 αρχικά εξετάστηκαν σε κείμενο για την Παιδεία του φιλολόγου Δ.Ν. Μαρωνίτη από το «Βήμα της Κυριακής» το 2009 με θέμα «Παιδεία και εκπαίδευση». Στη συνέχεια, το θέμα της έκθεσης το οποίο κλήθηκαν να αναπτύξουν αφορούσε το εκπαιδευτικό και παιδευτικό ρόλο του σχολείου και τη συμβολή εκπαιδευτικών και μαθητών / μαθητριών στην αναβάθμιση του δεύτερου ρόλου.

Το Madata.gr, όπως κάθε χρόνο, θα ενημερώνει έγκυρα και έγκαιρα για τα θέματα των Πανελληνίων 2018 και τις απαντήσεις τους, καθώς και για όλες τις εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2018, έως ότου ανακοινωθούν στα τέλη Αυγούστου.

Το θέμα της Έκθεσης ήταν «Παιδεία και εκπαίδευση».

Το αρθρο που δόθηκε ήταν του Δ. Ν. Μαρωνίτης, εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής», 1/3/2009 και 8/3/2009 μς θέμα "Παιδεία και εκπαίδευση" (το κείμενο προσαρμόστηκε για τον σκοπό της αξιολόγηση 

Στην Έκθεση τους ζητήθηκε με αφορμή διάλογο που έχει ανοίξει στη σχολική κοινότητα σχετικά με τον μορφωτικό ρόλο του σχολείου στον 21ο αιώνα,γράφετε ένα άρθρο (500-600 λέξεις) στη μαθητική εφημερίδα στο οποίο: 

α) υποστηρίζετε την άποψη ότι το σχολείο οφελει, παράλληλα με την εκπαιδευτική,να ασκεί και παιδευτική λειτουργία, 

και 

β) προτείνετε, αιτιολογημένα, τρόπους με τους οποίους εκπαιδευτικοί και μαθητές/μαθήτριες μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση του παιδευτικού ρόλου του σχολείου

Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ τα θέματα που κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές.

Δείτε προτεινόμενες απαντήσεις ΕΔΩ από την ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ 

Δείτε ΕΔΩ τις προτεινόμενες απαντήσεις από τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς

Δείτε  προτεινόμενες απαντήσεις από τα φροντιστήρια Ορόσημο

 

Δείτε ΕΔΩ σε λίγο τις προτεινόμενες απαντήσεις 

 

 

 

Οι μαθητές των ΓΕΛ από τις 11 μέχρι και τις 15 Ιουνίου, θα εξεταστούν σε μαθήματα προσανατολισμού.

Αναλυτικότερα, στις 11 Ιουνίου, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, ενώ οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα εξεταστούν στο μάθημα των Μαθηματικών.

Στις 13 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε ένα εκ των εξής μαθημάτων: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Στη συνέχεια, στις 15 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών) ή τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Οι εξετάσεις θα ολοκληρωθούν στις 19 Ιουνίου, με το μάθημα της Βιολογίας (γενικής παιδείας και προσανατολισμού).

Ειδικά Μαθήματα

Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα πραγματοποιηθούν από τις 22 έως και τις 30 Ιουνίου. Πιο συγκεκριμένα, οι εξετάσεις ξεκινούν στις 22 Ιουνίου, με τα Αγγλικά, ακολουθούν Γερμανικά και Ισπανικά (23/6), Ελεύθερο (25/6) και Γραμμικό Σχέδιο (26/6), τα Γαλλικά (27/6), τα Ιταλικά (28/6) και τέλος, η Αρμονία (29/6) και ο Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων (30/6).

Όσον αφορά τους υποψηφίους (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) που ενδιαφέρονται να εισαχθούν στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ), θα πρέπει να προχωρήσουν στην Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία από τις 19 μέχρι και τις 29 Ιουνίου 2018.

Στη Νεοελληνική Γλώσσα εξετάστηκαν οι μαθητές των ΕΠΑΛ

Την Πέμπτη έκαναν πρεμιέρα οι πανελλήνιες εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, οι οποίοι εξετάστηκαν επίσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι των εσπερινών επαγγελματικών λυκείων εξετάστηκαν σε ένα κείμενο  του Κωστή Παπαγιώργη για τα απορρίμματα, ενώ οι υποψήφιοι από τα επαγγελματικά λύκεια κλήθηκαν να διαγωνιστούν σε κείμενο του καθηγητή Πανεπιστημίου Yuval Noah Harari.

Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ απαντήσεις στα χθεσινά θέματα των πανελληνίων. Για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, οι εξετάσεις θα συνεχιστούν στις 9 Ιουνίου, όπου θα εξεταστούν στα Μαθηματικά ('Αλγεβρα) και στο διάστημα 12-21 Ιουνίου θα εξεταστούν στα μαθήματα ειδικότητας.

Τα εξεταστικά κέντρα

Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης θα είναι εκείνοι που θα καθορίσουν το σε ποιο εξεταστικό κέντρο θα δώσει Πανελλαδικές ο κάθε υποψήφιος, συνυπολογίζοντας όλες τις παραμέτρους.

Τα Γενικά Λύκεια της χώρας θα είναι κατά κύριο λόγο τα εξεταστικά κέντρα των υποψηφίων για τις φετινές εξετάσεις, ωστόσο, μπορεί να επιλεχθούν ακόμη και σχολικά συγκροτήματα ή άλλες εκπαιδευτικές δομές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Να σημειωθεί πως οι εξετάσεις για τα ημερήσια και εσπερινά Γενικά Λύκεια ξεκινούν στις 8 Ιουνίου, ημέρα Παρασκευή, με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Μία ημέρα νωρίτερα, στις 7 Ιουνίου άρχισαν οι εξετάσεις στα ΕΠΑΛ.

Τι θα πρέπει να έχουν μαζί τους οι υποψήφιοι

Οι εξεταζόμενοι για τις Πανελλήνιες 2018 πρέπει να έχουν μαζί τους:

Το δελτίο του εξεταζόμενου

Την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο

Δυο στυλό διαρκείας (μπλε ή μαύρο), μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα, μολύβι, γομολάστιχα

Όποιος επιθυμεί μπορεί να έχει μαζί του ένα μπουκαλάκι νερό ή αναψυκτικό

Στα εξεταστικά κέντρα θα υπάρχουν ειδικά μηχανήματα-«κόφτες» για τα κινητά. Αν εντοπιστεί μαθητής με κινητό τηλέφωνο, ακόμη και απενεργοποιημένο, το πιθανότερο είναι να μηδενιστεί το γραπτό του

Δεν επιτρέπεται η χρήση υπολογιστικών μηχανών και διορθωτικού (blanco)

"SOS" συμβουλές

Ξεκινήστε επαναλήψεις σε ό,τι έχετε ήδη διαβάσει και μην αναλωθείτε στη μελέτη νέων θεμάτων ή την επίλυση εξαιρετικά πολύπλοκων ασκήσεων.

Δώστε προσοχή στους ακόλουθους 10 κανόνες που δημοσιεύει το Έθνος:

Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται κατά τον χρόνο αναμονής των θεμάτων, οπότε και η αγωνία των υποψηφίων κορυφώνεται. Συνήθης αντίδραση των υποψηφίων εκείνα τα λεπτά είναι η προσπάθεια και η αδυναμία ανάκλησης τυχαίων σημείων της ύλης. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει αυτό να επηρεάσει την ψυχολογία τους καθώς κατά τη γραπτή αξιολόγηση ο εγκέφαλος λειτουργεί αφαιρετικά, συνεπώς όταν έρθουν τα θέματα και ο υποψήφιος καταπιαστεί με ένα ένα από αυτά χωριστά, η ανάκληση μνήμης θα είναι πιο εύκολη.

Μόλις έρθουν τα θέματα ο υποψήφιος θα πρέπει να επικεντρωθεί σε αυτάκαι να μην επιτρέψει σε τίποτε να αποσπάσει την προσοχή του, να διαβάσει μία φορά προσεκτικά όλα τα ζητήματα, ενώ ταυτόχρονα να κρατά κάποιες πρόχειρες σημειώσεις, στις οποίες θα ανατρέξει αργότερα.

Ο μέσος όρος που πρέπει να αφιερώσει σε κάθε θέμα ο υποψήφιος είναι 45 λεπτά.

Ο χρυσός κανόνας είναι να μην επιμείνει ο υποψήφιος για μεγάλο χρονικό διάστημα σε κάποιο θέμαπου φαίνεται ότι δεν μπορεί άμεσα να επιλύσει, γιατί θα μειωθεί ο χρόνος που απομένει για να αφιερώσει στα άλλα θέματα.

Ό,τι ζητείται στις εκφωνήσεις θα πρέπει να αιτιολογηθεί.

Ξεκινήστε πάντα από τα θέματα που γνωρίζετε.Μην ξεκινήσετε από το 4ο θέμα που είναι και το πιο δύσκολο. Προσπαθήστε να συγκεντρώσετε τα περισσότερα δυνατά μόρια από τα 100 που υπάρχουν στα θέματα.

Αν δείτε ότι δεν ξέρετε κάποιο θέμα καλά, μην απογοητεύεστε.Μπορεί να είναι όντως πολύ δύσκολο και να μην το γνωρίζουν και οι υπόλοιποι και να ακυρωθεί. Έχει συμβεί και αυτό.

Πολλές φορές κάποιοι υποψήφιοι με πολύ υψηλούς στόχους όταν αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορούν να προσεγγίσουν το άριστα καταρρέουν και γράφουν κάτω από τη βάση.Απαιτείται ψυχραιμία μέχρι το τέλος.

Μην ασχοληθείτε με τους φίλους σας που μπορεί να σας ζητούν βοήθεια.Μπορεί να χάσετε την συγκέντρωσή σας.

Να θυμάστε ότι έχετε για κάθε θέμα 45 λεπτά περίπου. Αν κολλήσετε, αφήστε το και θα επανέλθετε στο τέλος. Μη δημιουργήσετε την παραμικρή αμφιβολία στον διορθωτή για τις γνώσεις σας και τον αναγκάσετε να σας κόψει μόρια. Μπορεί ένα δεύτερο «χτένισμα» στο γραπτό σας να σας βοηθήσει να αποφύγετε λάθη που δεν είχατε δει.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ Εκπαίδευση

-
Σχολιάστε το άρθρο: