Μέιλ προς την πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ρομπέρτα Μετσόλα και τον Επίτροπο Δικαιοσύνης της ΕΕ Ντιντιέ Ρέιντερς, όπου ζητάει να επανεξεταστεί η ανάθεση του χαρτοφυλακίου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού στην Ελλάδα, απέστειλε η Μαρία Καρυστιανού.
Η πρόεδρος του Συλλόγου «Τέμπη 2023», ενόψει της ακρόασης του υποψηφίου επιτρόπου της Ελλάδας Απόστολο Τζιτζικώστα, καλεί τους ηγέτες της ΕΕ να αλλάξουν απόφαση.
«Πώς είναι δυνατόν η ΕΕ να αναθέτει και να εμπιστεύεται τέτοιες κρίσιμες θέσεις μεγάλης ευθύνης για ολόκληρη την ευρωπαϊκή ασφάλεια και ανάπτυξη των μεταφορών σε πολιτικούς που συνδέονται με μια κυβέρνηση που έχει αποτύχει πλήρως σε αυτόν τον τομέα ασφάλειας στη χώρα τους;» ρωτά η Μαρία Καρυστιανού στο μέιλ που φέρνει στο φως το Euractiv.
«Οι συγγενείς των 57 θυμάτων αυτού του φρικτού εγκλήματος αναζητούν ενεργά να αποκαλύψουν την αλήθεια ανάμεσα στα ατελείωτα ψέματα που έχουν ειπωθεί από τις αρχές […]» τονίζει ακόμη η Μαρία Καρυστιανού. «Η Ελλάδα αντιμετωπίζει εδώ και καιρό τεράστια προβλήματα στον σιδηροδρομικό της τομέα και επίμονες παραβιάσεις ασφάλειας και υποεπενδύσεις που συμβάλλουν σε επαναλαμβανόμενα περιστατικά. Το τραγικό περιστατικό στα Τέμπη είναι το πιο καταστροφικό αποτέλεσμα αυτών των μακροχρόνιων προβλημάτων», προσθέτει.
Η εκπρόσωπος των συγγενών των θυμάτων στα Τέμπη αναφέρεται επίσης στη «σύμβαση 717» λέγοντας ότι η αποτυχία ολοκλήρωσης αυτού του κρίσιμου έργου υποδομής ήταν αποφασιστική για την υποβάθμιση της σιδηροδρομικής ασφάλειας.
«Αξίζει να σημειωθεί ότι την περασμένη εβδομάδα, ένα δέντρο μπήκε στην καμπίνα ενός τρένου με εκατοντάδες ταξιδιώτες, και δύο τρένα σταμάτησαν την τελευταία στιγμή μόλις συνειδητοποίησαν ότι κατευθύνονταν σε αντίθετες κατευθύνσεις σε μία μόνο γραμμή», σημειώνει ακόμη, αναφερόμενη στα δύο τελευταία σιδηροδρομικά ατυχήματα στη χώρα μας.
Παράλληλα αναφέρεται στην έρευνα της Ευρωπαίας Εισαγγελέα Λάουρα Κοβέσι, σημειώνοντας πως υπογραμμίζει τα «βαθιά ριζωμένα ζητήματα» στις υποδομές μεταφορών της Ελλάδας που θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές των ανθρώπων.
«Με την εν εξελίξει νομική υπόθεση, την τρέχουσα έρευνα για τη Σύμβαση 717 και τα ανεπίλυτα ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, πιστεύω ότι η ανάθεση των μεταφορικών ευθυνών θα μπορούσε να υπονομεύσει σοβαρά την εμπιστοσύνη του κοινού στην ευρωπαϊκή διακυβέρνηση και τις υποδομές μεταφορών», αναφέρεται στο μέιλ.
Η Μαρία Καρυστιανού, η οποία θα βρεθεί την Τετάρτη (2/10) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προσκεκλημένη της πολιτικής ομάδας της LEFT, αφήνει αιχμές και κατά του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
«Μετά το περιστατικό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι “όλα” έδειχναν ότι το περιστατικό προκλήθηκε από “ανθρώπινο λάθος” ακόμη και πριν καν ξεκινήσει οποιαδήποτε έρευνα […] Θυμίζω επίσης ότι οι επίσημες αρχές αμέσως μετά το περιστατικό προσπάθησαν να συγκαλύψουν και να εξαφανίσουν όλα τα στοιχεία από τον τόπο του συμβάντος: Αυτό περιλαμβάνει χημικά στοιχεία και ανθρώπινα υπολείμματα» τονίζει.
Τέλος, η Μαρία Καρυστιανού επισημαίνει ότι η Νέα Δημοκρατία εξέλεξε επίσης την ευρωβουλευτή Ελίζα Βόζεμπεργκ, πρόεδρο της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (TRAN).
Σύμφωνα με την ίδια, αυτή η διπλή εκπροσώπηση εγείρει ανησυχίες για «ενδεχόμενες συγκρούσεις συμφερόντων και για το αν μπορεί να διατηρηθεί η απαραίτητη αντικειμενικότητα και ανεξαρτησία».
Πηγή: topontiki.gr