Ακύρωση ή καθυστέρηση πτήσης: Τα δικαιώματα των επιβατών

Ακύρωση ή καθυστέρηση πτήσης: Τα δικαιώματα των επιβατών

Το σημερινό πρωτοφανές μπλακ άουτ των συστημάτων παγκοσμίως, έφερε εκτός των άλλων καθυστερήσεις πτήσεων. Πολίτες και τουρίστες στα περισσότερα διεθνή αεροδρόμια βιώνουν μία πρωτοφανή ταλαιπωρία.

Λόγω της κατάστασης οι επιβάτες μπορεί να χρειαστεί να περιμένουν για πολλές ώρες στο αεροδρόμιο χωρίς σαφείς πληροφορίες για την αναχώρηση της πτήσης τους. Η αναμονή μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολη για οικογένειες με μικρά παιδιά, ηλικιωμένους ή άτομα με ειδικές ανάγκες.

Μια καθυστέρηση μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια συνδεδεμένων πτήσεων, προκαλώντας περαιτέρω καθυστερήσεις και ταλαιπωρίες. Αν η καθυστέρηση είναι πολύωρη, οι επιβάτες μπορεί να χρειαστούν διαμονή και γεύματα.

Οι επιβάτες μπορεί να χάσουν σημαντικές επαγγελματικές συναντήσεις, εκδηλώσεις ή άλλες δραστηριότητες στον προορισμό τους. Ακόμα μπορεί να χρειαστεί να παραλάβουν και να επαναπροωθήσουν τις αποσκευές τους, κάτι που μπορεί να προκαλέσει επιπλέον καθυστερήσεις και ταλαιπωρία.

Η ψυχολογική και σωματική κούραση είναι ακόμα μία ταλαιπωρία που υφίστανται οι επιβάτες. Μπορεί να αισθανθούν άγχος, απογοήτευση και κόπωση λόγω της αβεβαιότητας και της έλλειψης ελέγχου στην κατάσταση. Συνολικά, η ακύρωση ή καθυστέρηση μιας πτήσης μπορεί να προκαλέσει σημαντική ταλαιπωρία στους επιβάτες, τόσο πρακτικά όσο και ψυχολογικά.

Παρακάτω θα δείτε αναλυτικά ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών όταν η πτήση τους καθυστερήσει ή ακυρωθεί.  

Εάν η πτήση μου ακυρωθεί, μπορώ να λάβω επιστροφή χρημάτων ή εισιτήριο για άλλη πτήση;

Εάν η πτήση σας ακυρωθεί δικαιούστε:

Επιστροφή εντός επτά (7) ημερών του αντιτίμου του εισιτηρίου κατά το μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε ή ακόμη και για το μέρος που χρησιμοποιήθηκε εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πλέον κανέναν σκοπό
Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό το συντομότερο δυνατό

Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό άλλη μέρα που να σας εξυπηρετεί, εφόσον υπάρχουν θέσεις.
Εάν μια άλλη αεροπορική εταιρεία διαθέτει θέση σε πτήση η οποία αναχωρεί για τον προορισμό σας πολύ νωρίτερα ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άλλους τρόπους μεταφοράς, τότε έχετε το δικαίωμα να κάνετε κράτηση σε αυτό το εναλλακτικό μέσο μεταφοράς.

Θα πληρώσει η αεροπορική εταιρεία για διαμονή και φαγητό;

Εάν έχετε αποκλειστεί στο εξωτερικό ή στο αεροδρόμιο λόγω ακύρωσης πτήσης, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει επίσης να σας παρέχουν βοήθεια μέχρι να μπορέσετε να αναχωρήσετε για τον προορισμό σας. Αυτό περιλαμβάνει γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και μεταφορά μεταξύ αερολιμένα και καταλύματος (ξενοδοχείου ή άλλου), εάν πρόκειται το ταξίδι να πραγματοποιηθεί τουλάχιστον την επόμενη ημέρα. Η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να σας προσφέρει και έναν τρόπο επικοινωνίας (επιστροφή χρημάτων για το κόστος των τηλεφωνικών κλήσεων).

Εάν η αεροπορική σας εταιρεία δεν μπορεί να σας τα παρέχει αυτά, έχετε το δικαίωμα να διεκδικήσετε αποζημίωση για τα επιπλέον έξοδα. Σε αυτή την περίπτωση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας συνιστά στους πολίτες να κρατούν τις αποδείξεις και να μην ξοδεύουν περισσότερα από όσα χρειάζεται.

Τι αποζημίωση μπορώ να πάρω εάν η πτήση μου καθυστερήσει;

Δικαιούστε την ίδια βοήθεια όπως και για την ακύρωση εάν η πτήση σας καθυστερήσει περισσότερο από δύο ώρες. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε αποζημίωση εάν η πτήση σας φτάσει στον προορισμό της με καθυστέρηση μεγαλύτερη των τριών ωρών. Εάν καθυστερήσετε περισσότερο από πέντε ώρες και δεν θέλετε πλέον να ταξιδέψετε, μπορείτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.

Οι αεροπορικές εταιρείες δεν επιστρέφουν χρήματα για απώλεια κερδών. Είναι υπεύθυνες μόνο για την κάλυψη των άμεσων εξόδων, όπως δωμάτια ξενοδοχείου, γεύματα και εναλλακτικές πτήσεις. Δεν υποχρεούνται να καλύψουν επακόλουθες ζημίες. Συνήθως, ούτε τα συμβόλαια ταξιδιωτικής ασφάλισης καλύπτουν την απώλεια κερδών.

Πηγή: eidiseis.gr

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα