#ΜΑΜΑΕΡΧΟΜΑΙ – Ο δρόμος προς τη δίκη: Σοκάρουν οι αποκαλύψεις στο 2ο μέρος του ντοκιμαντέρ της Ανθής Βούλγαρη

#ΜΑΜΑΕΡΧΟΜΑΙ – Ο δρόμος προς τη δίκη: Σοκάρουν οι αποκαλύψεις στο 2ο μέρος του ντοκιμαντέρ της Ανθής Βούλγαρη

Στο #ΜΑΜΑΕΡΧΟΜΑΙ – Ο δρόμος προς τη δίκη, η Ανθή Βούλγαρη βάζει στο κάδρο τον αγώνα για απονομή δικαιοσύνης όλη η πορεία από τη μοιραία νύχτα έως τη δικαστική αίθουσα.
H δημοσιογράφος παρουσιάζει, για πρώτη φορά, όσα αναμένεται να κατατεθούν στη μεγαλύτερη δίκη των τελευταίων χρόνων.

Το ντοκιμαντέρ έκανε νέες αποκαλύψεις για τον δυστύχημα στα Τέμπη.

Όπως εξήγησε η Ανθή Βούλγαρη, η ετήσια υπογραφή σύμβασης πρόσβασης και χρήσης του δικτύου από την Hellening Train, πρέπει να υπογράφεται κάθε χρόνο και να κοινοποιείται στο υπουργείο Μεταφορών.

Δείτε το ολόκληρο εδω

Υπογράφηκε το 2019 και από το 2020 δεν έχει υπογραφεί ποτέ.

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήξερε τα χάλια του δικτύου και για αυτό δεν υπέγραφε», είπε χαρακτηριστικά η δημοσιογράφος.

Στο ντοκιμαντέρ μίλησε και ο πατέρας της 20χρονης Μάρθης, Αντώνης Ψαρόπουλος.

«Θα μπορούσε να είχε καταγγελθεί από το ΟΣΕ και κυρίως από το υπουργείο το οποίο δεν έκανε. Επειδή έβλεπε την κατάσταση του δικτύου και την μη ολοκλήρωση εγκατάστασης των συστημάτων ασφάλειας η Hellening Train προφανώς δεν ήθελε να υπογράψει νέα σύμβαση. Αναμένω να ασκηθούν ποινικές διώξεις στην ΡΑΣ και σε διευθυντές του υπουργείου Μεταφορών. Από τη στιγμή που ασκηθούν τέτοιες διώξεις μιλάμε για υπουργείο και υπουργό εκτός και αν ο κύριος Καραμανλής πήγαινε μόνο για καφέ στο υπουργείο, οπότε η ευθύνη είναι ακόμη μεγαλύτερη».

Με τη δύναμη 1,5 εκατ. υπογράφων οι συγγενείς των θυμάτων ζητούν αλλαγή του νόμου περί ευθύνης υπουργών
Με τη δύναμη των υπογραφών 1.500.000 πολιτών με τις οποίες ζητούν αλλαγή του νόμου περί ευθύνης υπουργών, οι συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών ζητούν να εισακουστεί η φωνή τους και να αποκτήσει θεσμικό περίβλημα.

Την Τετάρτη πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών για να αλλάξει ο νόμος περί ευθύνης υπουργών.

Εκεί μίλησε η Μαρία Καρυστιανού.

«Ως μάνα έχω δικαίωμα να μάθω γιατί κάηκε το παιδί μου και γιατί ψάχνουμε οστικά υπολείμματα. Δίκιο αίτημα που εκφράζεται από 1.500.000 αναθεώρηση άρθρου 86 τροποποίηση άρθρου περί ευθύνης υπουργών. Η διαφθορά σκοτώνει».

«Πέντε από τους 57 έχασαν τη ζωή τους από την φωτιά»
 
Στο ντοκιμαντέρ μιλάει ο πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης, για την φωτιά που προκλήθηκε μετά την σύγκρουση.

«Μια μεγάλη μπάλα φωτιά που καίει για 6-7 δευτερόλεπτα δεν μπορεί να είναι φυσιολογική γιατί για 6-7 δευτερόλεπτα καίγεται κάποιο είδος καυσίμου. Η πρώτη εξήγηση ήταν τα έλαια σιλικόνης αλλά δεν αποδείχτηκε. Κάποιοι από τους 57 έχασαν τη ζωή τους από την φωτιά και όχι από τη σύγκρουση. Πέντε από τους 57 έχασαν τη ζωή τους από την φωτιά».

Στο ντοκιμαντέρ μιλάει και ο δικηγόρος, Αντώνης Ζησιμάτος αποκαλύπτοντας πως έχουν σβηστεί συνομιλίες από τα ηχητικά ντοκουμέντα.

«Όταν η αμαξοστοιχία φεύγει από την Λάρισα υπάρχει μια 11 λεπτή παύση στα ίδια τα ηχητικά. Παύση στα ηχητικά σημειώνει ότι για 11 λεπτά ενώ εκείνη τη στιγμή υπήρχε πολλή μεγάλη κίνηση από αμαστοστοιχίες για 11 λεπτά παρουσιάζεται μια απόλυτη σιωπή. Κάποιος έχει σβήσει ορισμένες συνομιλίες για να αποκρύψει κάποια στοιχεία».

«Ήταν εις γνώση του υπουργείου πως δεν υπήρχε σύμβαση»

 Ο Αντώνης Ψαρόπουλος μίλησε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» για την σύμβαση μεταξύ της Hellenic Train και του ΟΣΕ, η οποία δεν είχε υπογραφεί ποτέ, κάτι που σημαίνει πως τα τρένα κινούνταν παράνομα.

«Αν έχει κάποια επίπτωση θα έχει την ποινική δίωξη της Hellenic Train. Προβλεπόταν πως έπρεπε να υπογράφεται ετήσια σύμβαση μεταξύ της Hellenic Train και του ΟΣΕ. Η μόνη εταιρεία που δεν είχε υπογράψει από το 2019 ήταν η Hellenic Train. Δεν υπήρχαν συμβάσεις πρόσβασης στο δίκτυο υπογεγραμμένες από τον ΟΣΕ και την Hellenic Train. Εκτιμώ πως από τη στιγμή που υπογράφτηκε η μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης δημόσιας υπηρεσίας μεταφοράς επιβατικού κοινού το 2022, όπου σαφέστατο υπήρχε η πρόβλεψη ότι η Hellenic Train ξέρει τι παραλαμβάνει και ποια είναι η κατάσταση του δικτύου, δόθηκε ένας ακόμη λόγος να μην το υπογράψει. Κλήθηκε μάλιστα, εξωδίκως να υπογράψει. Κλείστηκε συγκεκριμένο ραντεβού αλλά δεν προσήλθε η Hellenic Train. Το ερώτημα για εμένα είναι τι πράξανε μετά από αυτό οι φορείς. Οι εμπλεκόμενοι φορείς ήταν υποχρεωμένοι να ενημερώσουν το υπουργείο. Ήταν εις γνώση του υπουργείου. Θα μπορούσαν να προβούν σε ενέργειες που θα διασφάλιζαν την ασφαλή χρήση του δικτύου. Είναι απορίας άξιον πώς έλαβε η Hellenic Train πιστοποιητικό ασφάλειας από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων».

Σε σχέση με τη φωτιά που ξέσπασε μετά την σύγκρουσή ο κ. Ψαρόπουλος είπε:

«Από την πρώτη στιγμή δεν λάβαμε πειστικές απαντήσεις για τη φωτιά. Τα βίντεο θα έπρεπε να είχαν δεσμευτεί. Όσο δεν δίνονται πειστικές απαντήσεις για την κίνηση της αμαξοστοιχία αλλά και για τη φωτιά έχουμε το δικαίωμα να πιστεύουμε πως κάτι δεν πάει καλά. Από τις μαρτυρίες προκύπτει πως εκτός από το μεγάλο θερμικό φορτίο που είχε προκληθεί υπήρχε αδυναμία να αναπνεύσουν από απροσδιόριστη ουσία που είχε ‘’δηλητηριάσει’ την ατμόσφαιρα. Αυτά δεν προκαλούνται από έλαια σιλικόνης».

«Ο χώρος θα είναι έτοιμος πριν ξεκινήσει η δίκη»
 
Στο ντοκιμαντέρ μίλησε και ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης.

«Αν πείτε ότι γίνεται μια επιχείρηση συγκάλυψης από την κυβέρνηση, αν είναι έτσι, τα υλικά θα πας να τα πετάξεις στην θάλασσα, να μην μπορούν να τα βρουν, δεν θα είναι εκεί δίπλα να είναι στη διάθεση των πάντων ή στη θεά των πάντων. Όλες οι εργασίες που έγιναν είναι εργασίες που είναι ορατές και τα υλικά είναι στην διάθεση όλων. Σε συνεννόηση με τον Κουρέτα προχωράμε στην κατασκευή του χώρου που έχει πολλές απαιτήσεις. Δικηγόροι, κατηγορούμενοι, δημοσιογράφοι, κοινό που θα θέλει να παρακολουθήσει κ.α. Είδα τον περιφερειάρχη, ο χώρος θα είναι έτοιμος πριν ξεκινήσει η δίκη».

«Εκτιμώ πως η δίκη δεν θα ξεκινήσει το 2024»
Αναφερόμενος τη δίκη ο κ. Ψαρόπουλος είπε πως εκτιμά ότι δεν θα ξεκινήσει μέσα στο 2024 διότι προκύπτουν συνέχεια νέα στοιχεία.

Αναφέρθηκε όμως, και στο «μπάζωμα» το σημείο του δυστυχήματος, λέγοντας:

«Δεν ήταν διαθέσιμα τα χώματα που μεταφέρθηκαν στο οικόπεδο καθώς δεν μας ειδοποίησε κανείς. Το μάθαμε από άλλη δικογραφία ένα χρόνο μετά. Από κανέναν αρμόδιο δεν υποδείχτηκε ποτέ. Μπορεί να μην το μαθαίναμε ποτέ. Για την μεταφορά δεν μας είπε κανένας τίποτα. Η χημική υπηρεσία Λάρισας έκανε αυτοψία στις 29 Μαρτίου μαζί με τους δικούς μας τεχνικούς σύμβουλος, ένα μήνα μετά».

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΑ VIDEO

Δείτε ακόμα