Μετρό Αττικής: Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι - Δεν περισσεύουν λεφτά ούτε για χαρτί τουαλέτας

Μετρό Αττικής: Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι - Δεν περισσεύουν λεφτά ούτε για χαρτί τουαλέτας

Το Σωματείο του μετρό κατέγραψε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα 350 μέλη του στην Αθήνα και τα κοινοποίησε στη διοίκηση της δημόσιας επιχείρησης, που μπορεί να εκτελεί έργα ύψους δισ. ευρώ, αλλά δεν χαλαλίζει στους εργαζόμενους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και ασφάλειας και ένα αξιοπρεπές περιβάλλον εργασίας.

Μπορεί το «Ελληνικό Μετρό» να επαίρεται για τα έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,5 δισ. ευρώ που εκτελεί ή πρόσφατα παρέδωσε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά δεν μπορεί να εξασφαλίσει χαρτί στην τουαλέτα για τους εργαζομένους της και να τους προσφέρει ένα αξιοπρεπές περιβάλλον εργασίας με στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.

Οι εργαζόμενοι, που είναι αρμόδιοι να διεκπεραιώσουν περίπλοκα τεχνικά έργα και να εξασφαλίσουν τις συνθήκες μεταφοράς εκατομμυρίων επιβατών καθημερινά, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στους χώρους εργασίας τους. Την καταγραφή τους ανέλαβε το Σωματείο Εργαζομένων Αττικό Μετρό (ΣΕΑΜ), κοινοποιώντας τα, στις 16 Οκτωβρίου, με τρισέλιδη επιστολή προς τη διοίκηση της δημόσιας επιχείρησης.

Η κατάσταση που περιγράφεται διόλου δεν αντιστοιχεί σε έναν οργανισμό που καταφέρνει να συντονίζει τις εργασίες για έργα που εγκαινίασε πρόσφατα η κυβέρνηση με τυμπανοκρουσίες, όπως η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά και η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, αλλά βεβαίως και τα έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης και η γραμμή 4 της Αθήνας (Αλσος Βεΐκου-Γουδή) που είναι σε εξέλιξη.

Η πρώην «Αττικό Μετρό» απασχολεί στην Αθήνα περίπου 350 εργαζομένους, εκ των οποίων μεγάλο μέρος είναι πτυχιούχοι με υψηλή εξειδίκευση. Φαίνεται όμως ότι αναγκάζονται να εργαστούν σε ένα υποβαθμισμένο κτιριακό περιβάλλον – κατά κανόνα πολύ χειρότερο από εκείνο των ιδιωτών μελετητών που συνεργάζονται με την εταιρεία έναντι παχυλών αμοιβών.

Υπενθυμίζεται ότι ώς το περασμένο καλοκαίρι, πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό» ήταν ο Νίκος Ταχιάος, ο οποίος στον μετεκλογικό ανασχηματισμό αναβαθμίστηκε αναλαμβάνοντας υφυπουργός Υποδομών. Ιδού και οι βασικές επισημάνσεις της επιστολής του ΣΕΑΜ:

● Γενικά σε όλους τους ορόφους λείπουν συστήματα εξαερισμού στις τουαλέτες και στις κουζίνες με αποτέλεσμα να δημιουργείται εξαιρετικά δυσάρεστη κατάσταση. Πολύ συχνά λείπουν αναλώσιμα για τους παραπάνω χώρους.

● Σε όλους τους ορόφους είναι παρατημένα μηχανήματα που δεν λειτουργούν, αρχεία που δεν χρησιμοποιούνται ή που δεν πρέπει να βρίσκονται εκεί, με αποτέλεσμα τη μείωση του διαθέσιμου χώρου και την υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Οι χώροι είναι γεμάτοι σκόνη και μικρόβια.

● Τα συστήματα πυρασφάλειας διατρέχουν τους ορόφους χωρίς κάλυψη, ενώ σε αρκετά σημεία των ψευδοροφών υπάρχουν τρύπες. Δεν υπάρχει πρόβλεψη, ή τουλάχιστον δεν έχει πέσει στην αντίληψη κανενός, για γενική καθαριότητα, με σήκωμα γραφείων και βιβλιοθηκών, κάτι που θα έπρεπε να γίνεται σταθερά δύο φορές τον χρόνο.

● Τα παράθυρα πρέπει να αντικατασταθούν καθώς έχουν συμπληρώσει πάνω από 30 χρόνια ζωής. Σίγουρα απαιτείται καθαρισμός τους. Οι εσωτερικοί χώροι του κτιρίου πρέπει να βαφτούν όλοι ύστερα από τόσα χρόνια χρήσης. Οι ψύκτες νερού δεν λειτουργούν ή είναι παλιοί. Συχνές είναι οι αναφορές στην είσοδο νερού όταν βρέχει, με δυσμενή αποτελέσματα και στην ασφάλεια.

● Η οροφή της απόληξης κλιμακοστασίου εξόδου κινδύνου στο δώμα του τρίτου ορόφου δείχνει σε σοβαρό βαθμό διαβρωμένη, φαίνονται τα σκουριασμένα σίδερα και οι σοβάδες κρέμονται έτοιμοι να πέσουν. Ο τοίχος στο κλιμακοστάσιο έχει σε όλο το μήκος του μια ρωγμή στο ύψος του πρεκιού της θύρας και στο τελευταίο σκέλος πριν από το δώμα έχει έντονο πρόβλημα υγρασίας.

● Στον πρώτο όροφο του κεντρικού κτιρίου, το αίθριο στάζει, οι εξωτερικές πόρτες σφηνώνουν. Στην κουζίνα, η βρύση κάνει θόρυβο και τρέμει, τα αναλώσιμα είναι κακής ποιότητας, λίγα και εκτεθειμένα, οι κάδοι δεν επαρκούν. Οι τουαλέτες χρησιμοποιούνται ως αποθήκες. Οι συσκευές χαρτιού συχνά δεν λειτουργούν. Λείπουν σχαράκια αποχέτευσης.

● Στον δεύτερο όροφο, μεγάλα προβλήματα καθαριότητας στις τουαλέτες, που δεν επαρκούν λόγω του μεγάλου αριθμού ατόμων που εξυπηρετούν. Από παντού βγαίνουν υγρά κάθε είδους. Οι γυναικείες τουαλέτες βουλώνουν συχνά. Η μία πόρτα δεν κλείνει επειδή έχει φουσκώσει. Η κουζίνα είναι μικρή, ο νεροχύτης διαρκώς βουλώνει, τα ντουλάπια έχουν σκεβρώσει και οι μεντεσέδες δεν λειτουργούν. Τα κανάλια καλωδίων είναι σε πολλά σημεία διαλυμένα και σπασμένα. Η επί της Μεσογείων όψη μπάζει νερά, έπιπλα και δάπεδα έχουν σαπίσει.

● Στην Υποδιεύθυνση Χρηματοδοτήσεων, στον 5ο όροφο, ο κλιματισμός δεν επαρκεί και εισέρχεται νερό σε κάποια γραφεία. Οι συσκευές για χαρτί στις τουαλέτες είναι μονίμως χαλασμένες, όπως και η βρύση στην κουζίνα.

Με βάση τα επίσημα στοιχεία που αναφέρει η «Ελληνικό Μετρό» στον ιστότοπό της, το έργο της νέας γραμμής Μετρό Αθήνας είναι προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, τα έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς Καλαμαριά 2,1 δισ., η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά 763 εκατ. ευρώ και η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά 113 εκατ.

Πηγή: efsyn.gr

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα