Ανενεργά τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη ένα μήνα μετά την τραγωδία στα Τέμπη – Τι λέει η ΡΑΣ για το GSMR

Ανενεργά τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη ένα μήνα μετά την τραγωδία στα Τέμπη – Τι λέει η ΡΑΣ για το GSMR

Ένα μήνα μετρά η χώρα μας από την τραγωδία στα Τέμπη, με τα δρομολόγια να παραμένουν ανενεργά σε κάποιες γραμμές, αφού το σύστημα επικοινωνίας GSMR δεν έχει ακόμα ενεργοποιηθεί παραμένει η επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων σε συγκεκριμένες γραμμές.

Όπως δήλωσε ο ο εργαζόμενος της Hellenic Train και γγ της ΓΣΕΕ, Νίκος Κουτσιούκης στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN: «Εναπόκειται στην ταχύτητα που ο ΟΣΕ θα προχωρήσει αυτή τη διαδικασία με τους πομπούς ούτως ώστε να μην υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα και 1η Απριλίου να έχουμε ξανά τα τρένα στις ράγες».

Από την πλευρά του ο σταθμάρχης Γιάννης Κοκκινάκης, ανέφερε ότι «τα μηχανοστάσια έχουν πάρει φορητά GSMR, ώστε να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους».

Το GSMR παρά το ότι υπάρχει σε διάφορους σταθμούς, παρ’ όλα αυτά δεν έχει τεθεί σε λειτουργία. Λειτουργεί μόνο για να επικοινωνούν οι σταθμοί, αλλά όχι για εκείνους, που αφορούν σταθμούς και συρμούς.

Ακόμη, ο κ. Γιώργος Μανώλης, μέλος ΔΣ Σωματείου Μηχανοδηγών, αναφέρει ότι «Εμάς μας νοιάζει να υπάρχει ένα οποιοδήποτε σύστημα επικοινωνίας, πιστοποιημένο, το οποίο θα μας εξασφαλίζει ανά πάσα ώρα και στιγμή την επικοινωνία είτε με ένα άλλο τρένο, είτε με τους σταθμούς».

ΌΣΕ μετά τα Τέμπη: Ζητά πιστοποιημένες συσκευές GSMR

Μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο ΟΣΕ ζήτησε να τεθούν σε λειτουργία πιστοποιημένες φορητές συσκευές GSMR από τον ΡΑΣ.

Η απάντηση του φορέα ήταν πως είναι μια χρονοβόρα διαδικασία.

Από την πλευρά της η επικεφαλής της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, σημειώνει: «Όταν η εθνική αρχή απαξιώνεται και αποκλείεται από τον συντονισμό της επανέναρξης των δρομολογίων είναι αναμενόμενο ότι θα δημιουργηθεί ασυνεννοησία και προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου».

Μεγάλο θέμα τα τυφλά σημεία των συρμών

Ο κ. Κοκκινάκης είπε ότι μπορεί για κάποια σημεία μέσα στις σήραγγες η επικοινωνία να μην πιάνει και να υπάρχει διακοπή, δηλαδή στα λεγόμενα τυφλά σημεία.

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η ΡΑΣ δεν αποδέχεται να αρχίσουν τα δρομολόγιο των συρμών.

«Υπάρχει ένα άλλο σύστημα το GSMR, το οποίο έχει αρχίσει να εγκαθίσταται στις αμαξοστοιχίες και στα μηχανοστάσια, ώστε τα τρένα να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους. Πιστεύω ότι σε λίγο καιρό θα εγκατασταθεί στα τρένα, ώστε να έχουν άμεση επικοινωνία και οι σταθμάρχες και τα τρένα μεταξύ τους».

Ακόμη, πρόσθεσε ότι η τοποθέτηση του συστήματος δεν θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί πριν την 1η Απριλίου. Επίσης, ο κ. Κοκκινάκης αναφέρει ότι η τοποθέτησή του δεν προαπαιτεί τόσο χρόνο όσο υποστηρίζει η ΡΑΣ.

Τέλος, ο σταθμάρχης τόνισε ότι «τα τρένα που πάνε για αεροδρόμιο φεύγουν από στον σταθμό Λαρίσης και πάνε στο σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών εκεί έχουμε την τηλεδιοίκηση. Όταν το τρένο πάει στην Οινόη εκεί έχουμε αίτηση γραμμής από σταθμάρχη σε σταθμάρχη. Δηλαδή, ο σταθμάρχης ζητά γραμμή ελεύθερη για να πάει η αμαξοστοιχία. Το ίδιο θα γίνει αύριο, που θα ανοίξει και η γραμμή για το Κιάτο».

πηγή: thestandard.gr

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO

Δείτε ακόμα