Τέμπη: Μπαλάκι ευθυνών - Στις βάρδιες πριν πάρει πιστοποίηση ο σταθμάρχης. Είχε πιστοποιηθεί από άλλους

Τέμπη: Μπαλάκι ευθυνών - Στις βάρδιες πριν πάρει πιστοποίηση ο σταθμάρχης. Είχε πιστοποιηθεί από άλλους

Στο πρόγραμμα βαρδιών του Ιανουαρίου βρισκόταν ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης. Όχι σε βάρδια μαθητευόμενου, αλλά επίσημα ως σταθμάρχης και μάλιστα πριν ακόμη βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Είναι η σοκαριστική αποκάλυψη της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο».

«Είχε πιστοποιηθεί από άλλους»

Η εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη ξεκίνησε την 1/8/22 και τέλειωσε στις 23/1/23.

Στις 23, 24 και 25 Ιανουαρίου έδωσε εξετάσεις για την κυκλοφορία των συρμών. Ωστόσο, στο πρόγραμμα που βγήκε τέλη Δεκεμβρίου, εμφανίζεται να έχει βάρδια στις 26 Ιανουαρίου, πριν ακόμη δηλαδή βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων.

Πινγκ πονγκ ευθυνών

Ο ίδιος ο σταθμάρχης έχει παραδεχθεί τα λάθη του τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. Ποιος όμως τον τοποθέτησε στο κομβικό πόστο της Λάρισας πριν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και με ανύπαρκτη εμπειρία;

Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έβγαλε τις επίμαχες βάρδιες τον θεωρεί ισότιμο και επιρρίπτει ίσες ευθύνες στους άλλους δύο σταθμάρχες που έφυγαν νωρίτερα.

«Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είναι ισότιμος με όλους, με βάση τον κανονισμό. Έχει τις ίδιες ευθύνες και τις ίδιες υποχρεώσεις. Είχε ολοκληρωθεί η εκπαίδευσή του και έχει πιστοποιηθεί από άλλους.  Όπως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης θα τελείωνε στις 07.00 το πρωί τη βάρδιά του έτσι και οι άλλοι δύο σταθμάρχες θα έπρεπε να μείνουν μέχρι τις 23.00 το βράδυ».

Ο απογευματινός σταθμάρχης από την πλευρά του, σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA, ισχυρίζεται ότι έμεινε περισσότερη ώρα από το ωράριό του και πως όταν έφυγε, όλα ήταν τακτοποιημένα.

«Εργαζόμουν οκτάωρο και αναχώρησα από το σταθμαρχείο στις 22:15, δηλαδή έμεινα επιπλέον ένα τέταρτο. Οι προϊστάμενοι μου είχαν πει ότι θα δουλεύω οκτώ ώρες και ότι δε δικαιούμαι υπερωρίες. Από τις 1/2/2023 που δουλεύω, ολόκληρο τον μήνα αναχωρούσα από τον σταθμό στις 22.15 παίρνοντας το τρένο για Βόλο, όπως μου είχαν πει οι προϊστάμενοι. Όταν αναχώρησα από τον σταθμό όλα ήταν τακτοποιημένα, δεν υπήρχε κάποια εκκρεμότητα».

Το ίδιο πινγκ πονγκ ευθυνών εξελίσσεται μεταξύ της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και του ΟΣΕ με αφορμή το αυτεπάγγελτο πόρισμα της ΡΑΣ. Στην ανακοίνωσή της η ΡΑΣ κάνει λόγο για ανεπαρκή εκπαίδευση των σταθμαρχών τον Αύγουστο του 2022, ανάμεσα στους οποίους και ο μοιραίος σταθμάρχης Λάρισας.

«Δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που καταγράφονται στον Οδηγό Σπουδών».

«Οι βεβαιώσεις ολοκλήρωσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων πιστοποιούνται με εσωτερική αλληλογραφία των εμπλεκόμενων Διευθύνσεων του Οργανισμού και είναι στη διάθεση κάθε αρμόδιου φορέα εφόσον ζητηθούν. Επομένως ήταν στη διάθεση και της ΡΑΣ η οποία έχει την αρμοδιότητα ελέγχου σε ζητήματα ασφάλειας», λέει από τη μεριά του ο ΟΣΕ.

57 νεκροί ζητούν δικαίωση, θα το πάμε μέχρι τέλους λένε οι συγγενείς των θυμάτων της μοιραίας αμαξοστοιχίας που αδιαφορούν για τις κόντρες προσώπων, φορέων και κομμάτων και το μόνο που θέλουν είναι οι υπεύθυνοι της τραγωδίας να καθίσουν στο εδώλιο.

πηγή: MEGA TV

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO

Δείτε ακόμα