Κορονοϊός και σχολεία: Ποιο το ποσοστό των κρουσμάτων – Τι γίνεται με την τηλεκπαίδευση

Σε πολύ μικρό ποσοστό παραμένει η καταγραφή κρουσμάτων κορονοϊού στα σχολεία. Στην ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, παρέθεσε στοιχεία, σημειώνοντας ότι μόλις το 0,09% των σχολικών μονάδων έχει παρουσιάσει κρούσμα, το οποίο μάλιστα, ύστερα από ιχνηλάτηση του ΕΟΔΥ, συνδέεται με διακοπές και δεν σχετίζεται με τη λειτουργία των σχολείων.

Ειδικότερα, από τις 14.060 σχολικές μονάδες, έχουν κλείσει 7 σχολεία και 51 τμήματα σχολικών μονάδων. Από τα κρούσματα που έχουν ανιχνευθεί, 50 αφορούσαν μαθητές, 15 εκπαιδευτικούς και 1 διοικητικό προσωπικό.

Ο κ. Χαρδαλιάς αναφέρθηκε στην περίπτωση της Αττικής, που καλύπτει την πλειοψηφία της λίστας που συνεχώς ανανεώνεται από το υπουργείο Παιδείας. Πέντε σχολεία και 37 τμήματα έχουν προχωρήσει σε αναστολή λειτουργίας για περίπου 10 ημέρες.

Παρά το γεγονός ότι τα ποσοστά των τμημάτων και των σχολείων που βρίσκονται σε αναστολή παραμένουν χαμηλά, υπάρχουν δεκάδες σχολικές μονάδες στις οποίες οι μαθητές τους βρίσκονται εκτός της διά ζώσης εκπαίδευσης.

Το διακύβευμα τόσο για το υπουργείο Παιδείας όσο και για τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς είναι η απρόσκοπτη συνέχιση της διδασκαλίας για όσο καιρό τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν επιτρέπουν επιστροφή στα σχολεία.

Στην περίπτωση της Πέλλας, όπου τα σχολεία ακόμα δεν έχουν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι και θα παραμείνουν κλειστά έως τις 25 Σεπτεμβρίου μέχρι νεωτέρας, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως επισκέφθηκε μια ψηφιακή τάξη στο 1ο Γυμνάσιο της περιοχής, στην οποία οι μαθητές διδάσκονταν Αγγλικά, με την ίδια να διαπιστώνει ότι το «στοίχημα» της τηλεκπαίδευσης, σε αυτή την περίπτωση, λειτουργεί αποτελεσματικά.

Με τη λίστα -κυρίως τμημάτων και όχι σχολείων- να μακραίνει μέρα με την ημέρα, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, δεν φαίνεται να αντιδρούν όλα τα σχολεία με γρήγορα αντανακλαστικά αμέσως μετά την αναστολή λειτουργίας τους. Υπάρχουν περιπτώσεις σχολείων όπου η τηλεκπαίδευση έχει ήδη ξεκινήσει, σε άλλες προετοιμάζεται, ενώ υπάρχουν κι αυτές όπου μέχρι στιγμής έχει ενεργοποιηθεί μόνο η ασύγχρονη εκπαίδευση.

Το υπουργείο Παιδείας προβλέπει ένα σχετικά ευέλικτο πλαίσιο στο οποίο μπορεί να εφαρμοστεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το νομικό πλαίσιο όμως θέτει ξεκάθαρα ότι στόχος είναι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δηλαδή η ζωντανή μετάδοση μαθημάτων με τη διαδικασία ψηφιακών τάξεων αλλά και η υποχρεωτική συμμετοχή μαθητών και καθηγητών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ακόμα καταγράφονται εγγραφές μαθητών στο σύστημα μέσω του οποίου θα συνδεθούν με την πλατφόρμα, ενώ η σύνθεση ψηφιακών τάξεων και η ενεργή συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση διαφέρει ανά εκπαιδευτικό, με περιπτώσεις που δεν συμβάλλουν ενεργά στη διαδικασία. Φυσικά στα αίτια των καθυστερήσεων συμπεριλαμβάνονται και προβλήματα με σύνδεση που μπορεί να αντιμετωπίζουν απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και οι ελλείψεις σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό που εντοπίζονται σε αρκετά ελληνικά νοικοκυριά.

Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί, οι ψηφιακές τάξεις ξεφεύγουν από τα στενά όρια των σχολείων, με τους διευθυντές εκπαίδευσης και τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης να έχουν τη δυνατότητα να συνδέσουν μαθητές από την ίδια περιοχή ή ακόμα και την ίδια περιφέρεια και να δημιουργηθούν τμήματα για όσους αποκλείονται από τη διά ζώσης εκπαίδευση. Σε αυτό το πλαίσιο υπάγονται και οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και δεν μπορούν να έχουν φυσική παρουσία στο σχολείο, ενώ για τις αυξημένες ανάγκες της τηλεκπαίδευσης έχουν προβλεφθεί επιπλέον προσλήψεις αναπληρωτών, ακόμα και τρίμηνων συμβάσεων, ώστε να καλύψουν τα κενά.

100 καταλήψεις

Την ίδια ώρα, συνεχίζεται το μπαράζ καταλήψεων, με τον αριθμό των σχολείων να πληθαίνει σε Αττική Θεσσαλονίκη, Μαγνησία, Κρήτη αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας. Σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία, οι εκπαιδευτικές δομές που είναι υπό κατάληψη φτάνουν τις 100. Οι μαθητές στην πλειοψηφία τους διαμαρτύρονται για ελλιπή μέτρα προστασίας στα σχολεία, υποστηρίζοντας ότι η υποχρεωτική χρήση μάσκας δεν είναι αρκετή. Γι’ αυτόν το λόγο αιτούνται τμήματα με λιγότερους μαθητές ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις. Πάντως, παρά τις διαμαρτυρίες των μαθητών, η παρουσία τους στον κατειλημμένο χώρο δεν συμμορφώνεται αρκετές φορές με τα αυστηρά μέτρα, με αποτέλεσμα να συγχρωτίζονται αρκετοί έφηβοι χωρίς μάσκα.

ελεύθερος τύπος

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα