Στα θρανία τη Δευτέρα οι μικροί μαθητές: Οι κανόνες για δημοτικά, νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς

Στα θρανία τη Δευτέρα οι μικροί μαθητές: Οι κανόνες για δημοτικά, νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς

Στα θρανία επιστρέφουν τη Δευτέρα οι μικροί μαθητές των δημοτικών σχολείων, των νηπιαγωγείων, των βρεφικών και παιδικών σταθμών.

Τα παιδιά αλλά και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να τηρούν τα αυστηρά μέτρα που έχουν τεθεί κατά της διασποράς του κορωνοϊού, όπως αποστάσεις, διαφορετικές ώρες στα διαλείμματα καθώς και κανόνες υγιεινής. 

Όσον αφορά στα ολοήμερα, θα παραμείνουν κλειστά -τουλάχιστον για την πρώτη εβδομάδα της επαναλειτουργίας των δημοτικών σχολείων- ωστόσο, η κατάσταση θα επαναξιολογηθεί.

Η πρώτη μέρα

Την πρώτη ημέρα που θα επιστρέψουν στα θρανία οι μαθητές, το βασικό μάθημα που θα κάνουν θα είναι αυτό της υγιεινής.

Όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο, σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών του ΕΟΔΥ προς τα παιδιά.

Οι μικρότεροι μαθητές θα πηγαίνουν σχολείο με τον ίδιο τρόπο με τους μεγαλύτερους: με αποστάσεις, τμήματα των 15 ατόμων, εκ περιτροπής διδασκαλία σε μεγαλύτερα τμήματα, διαφορετικά διαλείμματα και αντισηπτικά.

Οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί καλούνται να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα εφόσον αυτό είναι εφικτό λόγω της ηλικίας των παιδιών.

Τα μέτρα

Τα μαθήματα στα δημοτικά σχολεία θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου (αντί για τη 15η Ιουνίου).

Συνολικά για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας, η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου.

Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1,5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα πρέπει να έχουν τον ίδιο προσανατολισμό.

Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υποτμήματα, τα οποία θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο.

Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.

Στις σχολικές αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά και προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα (κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού).

Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων.

Επίσης οι αίθουσες θα αερίζονται φυσικά.

Η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία).

Και στα δημοτικά σχολεία, υπάρχει η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.

Οι οδηγίες του ΕΟΔΥ

Βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για την επαναλειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών, τα παιδιά θα επιστρέψουν χωρίς τα παιχνίδια τους από το σπίτι, ενώ οι γονείς δεν θα επιτρέπεται να μπαίνουν μέσα στους παιδικούς σταθμούς αλλά θα πρέπει να παραδίδουν τα παιδιά στην είσοδο.

Οι ειδικοί συστήνουν στους γονείς να θερμομετρούν τα παιδιά πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι, ενώ απαγορεύεται σε παιδιά και τα μέλη του προσωπικού που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη Covid-19 να προσέρχονται στο νηπιαγωγείο, τον παιδικό ή τον βρεφονηπιακό σταθμό.

Αντίστοιχα όταν γονείς ή κηδεμόνες έχουν συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού ή/και πυρετό δεν θα επιτρέπεται να συνοδεύουν τα παιδιά.

Για όσους παιδικούς σταθμούς κοιμίζουν παιδιά ο ΕΟΔΥ ζητά:

όργάνωση των χώρων ύπνου και ξεκούρασης των παιδιών κατά μικρές ομάδες σε διαφορετικές αίθουσες ή σε σαφώς διακριτούς χώρους μεγάλης αίθουσας με διαχωριστικό και απόσταση 1,5 μέτρο μεταξύ των διακριτών χώρων.

χρήση ατομικών κλινοσκεπασμάτων για κάθε παιδί

τα κρεβάτια μπορούν να τοποθετούνται με διάταξη πόδια-κεφάλι, ώστε να απέχουν περισσότερο ταπρόσωπα των παιδιών. 

όσο είναι δυνατόν, το ίδιο μέλος του προσωπικού να φροντίζει την ίδια ομάδα παιδιών.

Μέτρα κοινωνικής απόστασης παιδιών, προσωπικού, γονέων και κηδεμόνων

Κύριο μέτρο κοινωνικής απόστασης για τα μικρά παιδιά, και ιδίως τα παιδιά των νηπιαγωγείων, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, είναι ο διαχωρισμός τους σε μικρές ομάδες που αποτελούνται σταθερά από τα ίδια παιδιά και δεν αναμιγνύονται μεταξύ τους. Ο ακριβής τρόπος εφαρμογής αυτού του μέτρου εξαρτάται από τις συνθήκες του κάθε επιμέρους χώρου. 

Επιμερισμός των μαθητών του τμήματος σε μικρότερες ομάδες με ανώτατο αριθμό τα 15 παιδιά ανά ομάδα/αίθουσα ή και ακόμη πιο μικρές εάν είναι δυνατόν. 

Συστήνεται οι δραστηριότητες των τμημάτων να πραγματοποιούνται σε μία συγκεκριμένη αίθουσα για κάθε ομάδα παιδιών και με το ίδιο προσωπικό.

Θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάμιξη και αλληλεπίδραση παιδιών από διαφορετικά τμήματα/αίθουσες καθώς και η οργάνωση διατμηματικών

εκδηλώσεων ή ομαδικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών. 

Προτείνεται η οργάνωση της δημιουργικής απασχόλησης να πραγματοποιείται με τη δημιουργία μικρών υποομάδων παιδιών σε κάθε αίθουσα, ώστε να διευκολύνεται το έργο των εκπαιδευτικών για την τήρηση των αποστάσεων και των μέτρων υγιεινής. 

Προτείνεται η αποφυγή ή η τροποποίηση της χρήσης κοινόχρηστων χώρων όπως η τραπεζαρία. Τα γεύματα μπορούν να προσφέρονται στις αίθουσες ή, εάν δεν μπορούν να γίνουν οι απαιτούμενες χωροταξικές ρυθμίσεις, η τραπεζαρία να χρησιμοποιείται σε διαφορετικούς χρόνους για κάθε ομάδα παιδιών, ώστε να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός ή/και η ανάμιξη παιδιών από διαφορετικές ομάδες.

Ανάλογα με τη διαθέσιμη υποδομή και τη χωροταξική διάταξη, προτείνεται και ο καταμερισμός των χωρών ατομικής υγιεινής (τουαλέτες, νιπτήρες), ώστε να γίνεται η χρήση τους τμηματικά από συγκεκριμένες ομάδες παιδιών.

Είσοδος στον χώρο μόνο των παιδιών και του απαραίτητου προσωπικού. Τα παιδιά θα παραλαμβάνονται από συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού πριν την είσοδό τους στον χώρο του νηπιαγωγείου, παιδικού ή βρεφονηπιακού σταθμού και θα οδηγούνται στην αίθουσα.

Οργάνωση των χώρων ύπνου και ξεκούρασης των παιδιών κατά μικρές ομάδες σε διαφορετικές αίθουσες ή σε σαφώς διακριτούς χώρους μεγάλης αίθουσας με διαχωριστικό και απόσταση 1,5 μέτρο μεταξύ των διακριτών χώρων. Χρήση ατομικών κλινοσκεπασμάτων για κάθε παιδί. Τα κρεβάτια μπορούν να τοποθετούνται με διάταξη πόδια-κεφάλι, ώστε να απέχουν περισσότερο τα πρόσωπα των παιδιών. Όσο είναι δυνατόν, το ίδιο μέλος του προσωπικού να φροντίζει την ίδια ομάδα παιδιών. 

Οργάνωση λειτουργίας με βέλτιστη αξιοποίηση των εξωτερικών χώρων για δραστηριότητες και παιχνίδι.

Τήρηση κανόνων ατομικής υγιεινής

Η υγιεινή των χεριών πρέπει να εφαρμόζεται από παιδιά και προσωπικό:

Κατά την είσοδο στον χώρο:

Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό)

Πριν και μετά:

Την προετοιμασία ή τη χορήγηση γεύματος

Το γεύμα

Τη χρήση της τουαλέτας ή την αλλαγή πάνας

Μετά:

Την επαφή με εκκρίσεις ή σωματικά υγρά

Το παιχνίδι σε εξωτερικό χώρο

Τον χειρισμό απορριμμάτων

Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.

Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος, πάντα με την επίβλεψη ή βοήθεια του εκπαιδευτικού προσωπικού ώστε να διασφαλίζεται η ορθή διαδικασία.

Τήρηση των κανόνων αναπνευστικής υγιεινής. Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντιλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.

Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα.

Αποφυγή κοινής χρήσης προσωπικών αντικειμένων και ατομικών παιχνιδιών.

Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα, καθώς και να χρησιμοποιούν κοινά σκεύη όπως ποτήρια και μπουκάλια.

Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει πυρετό ή συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή φτάρνισμα.

Προβλέπεται η προαιρετική χρήση προστατευτικής μάσκας από το εκπαιδευτικό και το λοιπό προσωπικό των νηπιαγωγείων, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών. Η χρήση της μάσκας είναι απαραίτητη κατά την ετοιμασία ή/και επιμέλεια φαγητού καθώς και σε συνθήκες δυσκολίας τήρησης απόστασης 1,5 μέτρου μεταξύ ενηλίκων (π.χ. γραφεία). Η σωστή χρήση της μάσκας είναι πολύ σημαντική (https://eody.gov.gr/covid-19-odigies-gia-ti-chrisi-maskas-apo-to-koino/)

Τα αλκοολούχα αντισηπτικά πρέπει να φυλάσσονται μακριά από τα παιδιά νηπιαγωγείου, παιδικού ή βρεφονηπιακού σταθμού και να χρησιμοποιούνται μόνο υπό επίβλεψη, καθώς έχουν αναφερθεί περιπτώσεις δηλητηρίασης από αυτά.

Διαβάστε ΕΔΩ τις αναλυτικές οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Διευκολύνσεις για τους εργαζόμενους γονείς

Προκειμένου να μπορούν να πάρουν τα παιδιά τους από το σχολείο, οι γονείς μπορούν να κάνουν χρήση του μειωμένου ωραρίου.

Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο, έχει ληφθεί ειδική μέριμνα για τους γονείς που εργάζονται στον δημόσιο τομέα, να μπορούν να έχουν μειωμένο ωράριο για να παίρνουν τα παιδιά τους από το σχολείο.

Εξήγησε δε, ότι τόσο το μειωμένο ωράριο όσο και η άδεια ειδικού σκοπού θα ισχύσουν μέχρι τέλος Ιουνίου, όσο δηλαδή διαρκεί η σχολική χρονιά.

Μειωμένο ωράριο και στον ιδιωτικό τομέα

Χρήση του μειωμένου ωραρίου θα μπορούν να κάνουν και οι εργαζόμενοι γονείς του ιδιωτικού τομέα, όπως διευκρίνισαν την Τετάρτη στον ΣΚΑΪ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας και ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης.

Οι υπουργοί εξήγησαν πως για τις ημέρες που τα παιδιά θα βρίσκονται στο σπίτι, εφόσον με απόφαση του σχολείου θα γίνονται εκ περιτροπής μαθήματα, συνεχίζεται η άδεια ειδικού σκοπού και για κάθε τέσσερις ημέρες ειδικής άδειας, θα χρεώνονται μία κανονική.

Επίσης έχει ληφθεί ειδική μέριμνα για να μπορούν να έχουν μειωμένο ωράριο κατά δύο ώρες για να παίρνουν τα παιδιά τους από το σχολείο.

https://www.cnn.gr

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα