Πόρος: Όλα δείχνουν μηχανική βλάβη - Μη αδειοδοτημένο το "ελικοδρόμιο"

Πόρος: Όλα δείχνουν μηχανική βλάβη - Μη αδειοδοτημένο το "ελικοδρόμιο"

Τα ακριβή αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι τρεις επιβαίνοντες αναμένεται να φέρει στο «φως» το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή μηχανικό πρόβλημα.

Τα αποτελέσματα των ερευνών θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.

Σύμφωνα με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων είναι πρώιμο το στάδιο της διερεύνησης των αιτιών και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη.

Ωστόσο, πληροφορίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ, ακολούθησε έκρηξη και μετά σημειώθηκε η συντριβή στη θάλασσα.

Πάντως, η Επιτροπή επιβεβαιώνει έγγραφο της προς την ΔΕΔΔΗΕ και τις αρμόδιες αρχές, όπου ζητούσε να υπάρξει ειδική σήμανση στα καλώδια της ΔΕΗ (τοποθέτηση ειδικών ανακλαστήρων), προκειμένου να είναι απολύτως ορατά από τους πιλότους, επισημαίνοντας τον κίνδυνο πρόσκρουσης στα καλώδια της.

Μάλιστα, ήδη από τις πρώτες ώρες μετά την τραγωδία έγιναν καταγγελίες για το ελικοδρόμιο στον Γαλατά. Όπως αναφέρεται, το ελικοδρόμιο λειτουργεί χωρίς άδεια και δίχως τις απαραίτητες πρόνοιες, σύμφωνα με αυτοψία του ΣΚΑΪ αλλά και τις πολλαπλές καταγγελίες κατοίκων της περιοχής.

Όπως επισημαίνεται, το ελικοδρόμιο βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τα καλώδια υψηλής τάσης, ενώ δεν υπάρχει ο κατάλληλος φωτισμός ούτε και σήμανση προκειμένου να τα αποφύγει ο χειριστής. Όπως αναφέρουν, πρόκειται για μία αλάνα η οποία δεν είναι περιφραγμένη και βρέθηκε αφύλακτη, με συνέπεια να είναι ελεύθερα προσβάσιμην και μάλιστα, πολύ κοντά σε καλώδια.

Τα συγκεκριμένα καλώδια μεταφέρουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί το νησί του Πόρου και βρίσκονται σε ύψος 80-90 μέτρων από τη θάλασσα, κάτι ιδιαίτερα επικίνδυνο για πτήσεις.

«Περιμέναμε πότε θα συμβεί!»

Για δυστύχημα που είχαν προβλέψει και απλά περίμεναν πότε θα συμβεί έκανε λόγο ο ο πρόεδρος των χειριστών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, επισημαίνοντας ότι κατά το παρελθόν είχε σταλεί επιστολή στον ΔΕΔΔΗΕ σχετικά με την έλλειψη σήμανσης που θα ενημέρωνε τους πιλότους για την καλωδίωση. Τόνισε δε, ότι το 70% των ατυχημάτων και δυστυχημάτων με ελικόπτερα παγκοσμίως, προκύπτει από εμπλοκή με καλώδια.

«Τα καλώδια βρίσκονταν γύρω στα 250 με 300 μετρά από το ελικοδρόμιο και το ελικόπτερο με το που σηκώθηκε έπεσε πάνω σε αυτά», δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο δήμαρχος Τροιζηνίας, Κωνσταντίνος Καραγιάννης, αναφερόμενος στην τραγωδία που οδήγησε στον θάνατο τρεις ανθρώπους.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, το ελικοδρόμιο δεν ήταν αδειοδοτημένο ούτε ασφαλές για την προσγείωση και την απογείωση. Υπογράμμισε ότι αυτό κατασκευάστηκε το 1987 από το πρώην Λιμενικό Ταμείο Πόρου, το οποίο περιήλθε μετά στον δήμο Τροιζήνας με τη μεταρρύθμιση «Καποδίστριας». Όπως επισήμανε, ο δήμος ουδέποτε ασχολήθηκε και οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν τον χώρο με δική τους ευθύνη. Τέλος, επαγγελματίες πιλότοι κατήγγειλαν στον ΣΚΑΪ ότι μεγάλος αριθμός ελικοδρομίων στην Ελλάδα λειτουργεί υπό παρόμοιες συνθήκες.

Τη χωρίς άδεια λειτουργία του ελικοδρομίου επιβεβαιώνει, όμως, και ο αντιδήμαρχος Πόρου, Γιώργος Κουτουζής, ο οποίος μιλώντας στην ΕΡΤ, δήλωσε πως «υπάρχει ένας χώρος στην περιοχή Γαλατά που δεν έχει άδεια και απογειώνονται και προσγειώνονται ελικόπτερα, χωρίς να υπάρχει, ωστόσο, εγκεκριμένο ελικοδρόμιο».

 

.topontiki

Σχετικά TAGS:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ Κοινωνία

Σχετικά TAGS:
-
Σχολιάστε το άρθρο: