Βάσεις 2019: Τι δείχνουν οι τελευταίες προβλέψεις για 459 σχολές

Βάσεις 2019: Τι δείχνουν οι τελευταίες προβλέψεις για 459 σχολές

Η διαµόρφωση των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες: τον αριθµό των εισακτέων, τις βαθµολογικές επιδόσεις των υποψηφίων και τις επιθυµίες σπουδών των υποψηφίων όπως εκφράζονται µε τη συµπλήρωση των µηχανογραφικών τους δελτίων.

Οι πρώτοι δύο παράγοντες είναι γνωστοί, ο τρίτος είναι πάντα άγνωστος, αφού µαθαίνουµε τις προτιµήσεις των υποψηφίων µετά την ανακοίνωση των βάσεων. Γι’ αυτό κάθε χρόνο θεωρούµε ότι οι προτιµήσεις των υποψηφίων δεν θα αλλάξουν, ώστε να γίνει η µελέτη.

Το «Έθνος» παρουσιάζει εκτιμήσεις για την πορεία των βάσεων του 2019, µέσα από µια εµπεριστατωµένη ανάλυση των στοιχείων από τις πανελλήνιες εξετάσεις. Επίσημα οι βάσεις ανακοινώνονται από το Υπουργείο Παιδείας στα τέλη Αυγούστου.

Το μηχανογραφικό

Φέτος αναγκαστικά θα αλλάξουν οι προτιµήσεις γιατί άλλαξαν τα τµήµατα.

Εκατόν τριάντα τρία νέα τµήµατα έχει το µηχανογραφικό δελτίο, εκ των οποίων τα 28 δεν αποτελούν µετεξέλιξη άλλων αλλά είναι εντελώς νέα.

∆ιλήµµατα αντιµετωπίζουν οι υποψήφιοι στη συµπλήρωση του µηχανογραφικού τους και δεν γνωρίζουµε τι απαντήσεις έδωσαν.

Ας δούµε µερικά τέτοια διλήµµατα που εµφανίστηκαν για πρώτη φορά φέτος:

Να δηλώσω Σχολή Μηχανικών που δεν είναι ισότιµη µε πολυτεχνική, ελπίζοντας ότι κάποια στιγµή θα γίνει ισότιµη, αλλά είναι κοντά στο σπίτι µου ή να πάω σε πολυτεχνική µακρύτερα για να είµαι σίγουρος;

Να δηλώσω ένα τµήµα από τα νέα ή να πάω µακρύτερα που είµαι σίγουρος ότι το εκεί αντίστοιχο τµήµα έχει καθηγητές και λειτουργεί κανονικά;

Ερωτήµατα που δεν έχουν µοναδική σωστή απάντηση και σίγουρα ένα µέρος των υποψηφίων απάντησε µε τον ένα τρόπο και ένα µέρος των υποψηφίων µε τον άλλο τρόπο.

Tο πλήθος των υποψηφίων που απάντησε µε τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα καθορίσει τη ζήτηση για το κάθε τµήµα και συνεπώς τη βάση του. Όλα αυτά δεν µπορούν να µετρηθούν, συνεπώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν και φυσικά δεν υπάρχει κανένα µαθηµατικό µοντέλο που να µπορεί να τα προβλέψει.

Τα σχέδια του υπουργείου για την εκπαίδευση

Σύµφωνα µε αυτά που ανακοίνωσαν τη Δευτέρα τόσο η υπουργός όσο και η υφυπουργός κ. Ζαχαράκη, τα σχέδια της κυβέρνησης για την Παιδεία προβλέπουν µεταξύ άλλων τα εξής:

Καθιερώνεται το εθνικό απολυτήριο µε την επιτυχή ολοκλήρωση του λυκείου.

Για τον προσδιορισµό του βαθµού του εθνικού απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθµοί των τριών τάξεων του λυκείου, µε ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

Θεσµοθετούνται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του λυκείου.

Η επιλογή των θεµάτων θα γίνεται από τράπεζα θεµάτων διαβαθµισµένης δυσκολίας.

Μειώνονται οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς, για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις.

Το πρόγραµµα σπουδών στα σχολεία εµπλουτίζεται µε νέες εκπαιδευτικές θεµατικές, όπως εθελοντισµός, επιχειρηµατικότητα, σεβασµός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή.

Καθιερώνεται ο σχολικός επαγγελµατικός προσανατολισµός από το γυµνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των µαθητών.

Θεσπίζεται νέο πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση µε µεγαλύτερους βαθµούς ελευθερίας, για παράδειγµα όσον αφορά στην εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.

Τριτοβάθµια Εκπαίδευση

Καταργείται το κακώς εννοούµενο άσυλο. Οι δηµόσιες αρχές θα µπορούν να επεµβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστηµίου.

Απελευθερώνονται τα Προγράµµατα Μεταπτυχιακών Σπουδών.

Ενισχύονται τα θερινά-χειµερινά σχολεία σε τοµείς όπου η χώρα έχει συγκριτικό πλεονέκτηµα (π.χ. πολιτισµός, ναυτιλία, τουρισµός).

Η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση(ΑΔΙΠ) επανέρχεται και εισάγονται διαδικασίες αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα.

Η κρατική χρηµατοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύµατα θα εξαρτάται από αντικειµενικά κριτήρια, όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραµµάτων σπουδών, µέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύµατος, αλλά θα συνδέεται, σε κάποιον βαθµό, και µε τα αποτελέσµατα της αξιολόγησης.

Ο ακαδηµαϊκός χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α∆ΙΠ και στη βάση συγκεκριµένων κριτηρίων, ώστε να µην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόµενο ίδρυσης νέων τµηµάτων και συγχωνεύσεων τµηµάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασµών και µικροπολιτικών συµφερόντων.

 

 

 

 

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ Κοινωνία

-
Σχολιάστε το άρθρο: