Διπλώματα οδήγησης: Μόνο με απόφαση γιατρών η ανανέωση για τους άνω των 74 ετών

Οριστικό τέλος στην ταλαιπωρία των οδηγών άνω των 74 χρόνων, που σήμερα περιμένουν στις ουρές για να επανεξεταστούν για το δίπλωμα οδήγησης, αναμένεται να βάλει σύντομα το υπουργείο Μεταφορών.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα» στις προθέσεις του υπουργείου είναι οι ηλικιωμένοι οδηγοί να εξετάζονται λεπτομερειακά – όπως γίνεται και σε άλλες χώρες του εξωτερικού – από τους αρμόδιους γιατρούς, οι οποίοι θα χορηγούν πιστοποιητικό καταλληλότητας ή ακαταλληλότητας για τη συνέχιση της οδήγησης. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να αυστηροποιηθεί το παλιό καθεστώς εξέτασης των οδηγών από τους γιατρούς, οι οποίοι πλέον θα φέρουν και την τελική - επιστημονική ευθύνη για το εάν κάποιος ηλικιωμένος είναι σε θέση να οδηγεί ή όχι. Σήμερα, ο ισχύον νόμος έχει μεταφέρει την αρμοδιότητα αυτή στους εξεταστές οδήγησης.

Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ, αρχικά, με τροπολογία που θα κατατεθεί στη Βουλή έως τις 15 Αυγούστου (θα ενσωματωθεί σε κάποιο από τα νομοσχέδια για το φορολογικό ή το πανεπιστημιακό άσυλο), θα ανασταλεί για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών ο νόμος Σπίρτζη περί «Δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων».

Στόχος του μέτρου αυτού είναι, εκτός των άλλων, να αποσυμφορηθούν οι υπηρεσίες Μεταφορών των Περιφερειών, δεδομένου ότι λόγω και της πολύμηνης αποχής των εξεταστών οδήγησης από το έργο τους, στην «ουρά» για δίπλωμα περιμένουν πάνω από 100.000 υποψήφιοι οδηγοί!

Στο διάστημα του εξαμήνου – ή για όσο χρόνο χρειαστεί – θα επανέλθει σε ισχύ το παλαιό καθεστώς έκδοσης διπλωματών οδήγησης.

Ο νόμος 4599/2019 (Σπίρτζη) θα επανεξεταστεί στο σύνολό του από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Μεταφορών, η οποία εντός έξι μηνών θα εισηγηθεί στον υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και στον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, τις αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν, ετοιμάζοντας και τις απαραίτητες Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) για οικονομία χρόνου.

Επίσης, σύμφωνα με «Τα Νέα» άλλα βασικά σημεία του νόμου 4599/2019 που θα επανεξεταστούν, αφορούν την ασφάλιση των υποψηφίων οδηγών, αλλά και τη διαδικασία καταγραφής των πρακτικών εξετάσεων με κάμερες και μικρόφωνα.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την ασφάλιση των υποψηφίων οδηγών, το πρόβλημα έγκειται στο ότι δεν υπάρχει οποιαδήποτε νομιμοποιητική βάση για την πώληση τέτοιων ασφαλιστηρίων συμβολαίων, καθώς ο νόμος Σπίρτζη παρουσιάζει σοβαρά νομικά κενά (οι ασφαλιστικές εταιρείες ασφαλίζουν οχήματα και όχι οδηγούς).

Παράλληλα νομικά κενά εντοπίζονται – κυρίως έναντι του νέου Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων – και όσον αφορά τη νομιμότητα καταγραφής των πρακτικών εξετάσεων με κάμερες και μικρόφωνα και τη διαδικασία μεταφοράς τους με «στικάκι» από μη πιστοποιημένους υπαλλήλους.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα