Πανελλήνιες 2018 ΓΕΛ: Θέματα, Απαντήσεις, Εκτιμήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα

Πανελλήνιες 2018 ΓΕΛ: Θέματα, Απαντήσεις, Εκτιμήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα

Εξαιρετικά απλά χαρακτήρισε η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Aναφέρει ότι τα θέματα δεν είχαν καμία πρωτοτυπία τόσο στο επίπεδο των ερωτήσεων όσο και στο επίπεδο της παραγωγής λόγου.

Οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2018 αρχικά εξετάστηκαν σε κείμενο για την Παιδεία του φιλολόγου Δ.Ν. Μαρωνίτη από το «Βήμα της Κυριακής» το 2009 με θέμα «Παιδεία και εκπαίδευση». Στη συνέχεια, το θέμα της έκθεσης το οποίο κλήθηκαν να αναπτύξουν αφορούσε το εκπαιδευτικό και παιδευτικό ρόλο του σχολείου και τη συμβολή εκπαιδευτικών και μαθητών / μαθητριών στην αναβάθμιση του δεύτερου ρόλου.

Βατό το θέμα της Έκθεσης λένε οι καθηγητές 

Βατό κρίνεται το θέμα της έκθεσης, με το οποίο σηκώθηκε σήμερα η αυλαία των πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων.

Οι εξεταζόμενοι κατέθεσαν τις απόψεις τους σχετικά με το αν το σχολείο οφείλει, παράλληλα με την εκπαιδευτική, να ασκεί και την παιδευτική λειτουργία, ενώ πρότειναν τρόπους με τους οποίους εκπαιδευτικοί και μαθητές/μαθήτριες μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση του παιδευτικού χαρακτήρα του σχολείου.

«Δόθηκε ένα διασκευασμένο άρθρο του Μαρωνίτη που πραγματεύεται το διαχρονικό θέμα της σχέσης Παιδεία-Εκπαίδευση. Το κείμενο στο σύνολό του ήταν αρκετά βατό, με κάποιες, ωστόσο, αναφορές στην αρχαιότητα που θα μπορούσαν να δυσκολέψουν λίγο τους μαθητές στο κομμάτι κυρίως της περίληψης» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Παναγιώτα Ντούλα, φιλόλογος στο κοινωνικό φροντιστήριο Αθηνών.

Ειδικά για το θέμα της έκθεσης, η Παναγιώτα Ντούλα σημειώνει πως «ήταν αρκετά εύκολο, δεδομένου ότι είναι διαχρονικό και πάντα επίκαιρο και έχει δουλευτεί στη διάρκεια της χρονιάς αρκετά και για την ανάλυση και άλλων θεματικών ενοτήτων».

«Ισως για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης να ήταν πιο εύκολο, λόγω της ανάλυσης του Πλάτωνα σχετικά με την παιδεία, που διδάσκονται στα Αρχαία Κατεύθυνσης» συμπληρώνει, ενώ για τις υπόλοιπες παρατηρήσεις αναφέρει πως «ήταν αρκετα εύκολες, αναμενόμενες και αντιμετωπίσιμες από την πλειονότητα των μαθητών».

«Συνολικά, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί βατό, όχι όμως πολύ εύκολο. Τα ζητούμενα ήταν ξεκάθαρα, χωρίς περιθώρια για παρερμηνείες» καταλήγει.

Το αρθρο που δόθηκε ήταν του  Δ.  Ν.  Μαρωνίτης,  εφημερίδα  «Το  Βήμα  της  Κυριακής»,  1/3/2009  και  8/3/2009  μς θέμα "Παιδεία και εκπαίδευση" (το  κείμενο  προσαρμόστηκε για τον σκοπό της αξιολόγηση

 

 

 

 

Το αρθρο που δόθηκε ήταν του  Δ.  Ν.  Μαρωνίτης,  εφημερίδα 

 

«Το  Βήμα  της  Κυριακής»,  1/3/2009  και  8/3/2009  μς θέμα "Παιδεία και εκπαίδευση" (το  κείμενο  προσαρμόστηκε για τον σκοπό της αξιολόγηση

Στην Έκθεση τους ζητήθηκε με αφορμή διάλογο που έχει ανοίξει στη σχολική κοινότητα σχετικά με τον μορφωτικό ρόλο του σχολείου στον 21ο αιώνα,γράφετε ένα άρθρο (500-600 λέξεις) στη μαθητική εφημερίδα στο οποίο:
α) υποστηρίζετε  την  άποψη  ότι  το  σχολείο  οφελει, παράλληλα  με  την εκπαιδευτική,να ασκεί και παιδευτική λειτουργία,
και
β) προτείνετε, αιτιολογημένα, τρόπους με τους οποίους εκπαιδευτικοί και μαθητές/μαθήτριες  μπορούν  να  συμβάλλουν  στην  ενίσχυση  του παιδευτικού ρόλου του σχολείου

Το Madata.gr, όπως κάθε χρόνο, θα ενημερώνει έγκυρα και έγκαιρα για τα θέματα των Πανελληνίων 2018 και τις απαντήσεις τους, καθώς και για όλες τις εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2018, έως ότου ανακοινωθούν στα τέλη Αυγούστου.

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας εξετάστηκαν οι μαθητές των Γενικών Λυκείων στην σημερινή πρεμιέρα των πανελληνίων εξετάσεων.

Το θέμα της Έκθεσης ήταν «Παιδεία και εκπαίδευση».

Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ τα θέματα που κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές.

Δείτε προτεινόμενες απαντήσεις ΕΔΩ από την ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ 

 Δείτε προτεινόμενες απαντήσεις από το φροντιστήριο Άνοδος

Δείτε ΕΔΩ τις προτεινόμενες απαντήσεις από τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς

Δείτε  προτεινόμενες απαντήσεις από τα φροντιστήρια Ορόσημο

 


 

 

 


Γενική εκτίμηση: Τα θέματα είναι μέτριας δυσκολίας.

Περίληψη: Το κείμενο χρειάζεται πολλή προσοχή.

Άσκηση κατανόησης κειμένου.:Βατή .

Ερωτήσεις θεωρίας:. Αναμενόμενες.

Λεξιλογικές ασκήσεις: Εύκολες 

Έκθεση: Το θέμα αν και απαιτητικό σχετικά με την ανάπτυξή του, θα θεωρηθεί αναμενόμενο από την πλειονότητα των υποψηφίων. 

Δείτε σε λίγο τις εκτιμήσεις γραπτά και σε βίντεο από το Φροντιστήριο ΟΡΟΣΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

Το πρόγραμμα

Στη Νεοελληνική Γλώσσα εξετάστηκαν οι μαθητές των ΕΠΑΛ

Την Πέμπτη έκαναν πρεμιέρα οι πανελλήνιες εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, οι οποίοι εξετάστηκαν επίσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι των εσπερινών επαγγελματικών λυκείων εξετάστηκαν σε ένα κείμενο  του Κωστή Παπαγιώργη για τα απορρίμματα, ενώ οι υποψήφιοι από τα επαγγελματικά λύκεια κλήθηκαν να διαγωνιστούν σε κείμενο του καθηγητή Πανεπιστημίου Yuval Noah Harari.

Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ απαντήσεις στα χθεσινά θέματα των πανελληνίων. 

Πανελλαδικές 2018 θα διαρκέσουν από τις 8 έως και τις 19 Ιουνίου, ενώ για τα ΕΠΑΛ από τις 7 έως τις 21 Ιουνίου. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα διεξαχθούν μεταξύ 22 και 30 Ιουνίου, ενώ οι πρακτικές δοκιμασίες, μεταξύ 22 και 30 Ιουνίου.

Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ στις 9 Ιουνίου θα εξεταστούν στα Μαθηματικά και στο διάστημα 12-21/6 θα εξεταστούν στα μαθήματα ειδικότητας. Λίγα λεπτά μετά τις 10:00 το πρωί θα γίνει γνωστό το θέμα της έκθεσης που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ.

Για τα ειδικά μαθήματα, οι εξετάσεις ξεκινούν στις 22 Ιουνίου, με τα Αγγλικά, ακολουθούν Γερμανικά/Ισπανικά (23/6), Ελεύθερο Σχέδιο (25/6), Γραμμικό Σχέδιο (26/6) και Γαλλικά (27/6). Στη συνέχεια, εξετάζονται τα Ιταλικά (28/6), τα Αρμονία (29/6) και, τέλος, τα Έλεγχος μουσικών ακουστικών ικανοτήτων (30/6).

Οι αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές

Η πιο σημαντική αλλαγή στις Πανελλήνιες 2018 αφορά στην κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίου. Οι σχολές πλέον των Παιδαγωγικών Σχολών «ανοίγουν» για όλους τους υποψήφιους χωρίς την υποχρέωση εξέτασης των Μαθηματικών και της Ιστορίας Γενικής Παιδείας. Σύμφωνα με τις αλλαγές, τα επιστημονικά πεδία ορίζονται ως εξής:

1ο επιστημονικό πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες.

2ο επιστημονικό πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες.

3ο επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής.

4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.

Τι πρέπει να προσέχετε στις Πανελλήνιες 2018

 Οι υποψήφιοι κατά την είσοδό τους στην αίθουσα της εξέτασης δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους τα εξής. Βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό υγρό ή ταινία, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή επικοινωνίας, ή άλλα αντικείμενα, εκτός από αυτά που επιτρέπονται σύμφωνα με τις οδηγίες της Κ.Ε.Ε. ή της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων.

Για τον έλεγχο υπεύθυνοι είναι οι επιτηρητές. Αν ο υποψήφιος που εξετάζεται στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα φέρει μαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται αντικείμενο ή αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου, ή θορυβεί και δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών επιχειρώντας να αντιγράψει ή εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζομένων, απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης και το γραπτό βαθμολογείται από τη Λυκειακή επιτροπή με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0). Παράλληλα, η κατοχή κινητού τηλεφώνου από μαθητή, ανεξάρτητα αν είναι απενεργοποιημένο ή όχι, κατά την διάρκεια των Πανελλαδικών απολυτηρίων εξετάσεων, αυτομάτως μηδενίζει το γραπτό!

Τι απαγορεύεται να έχουν μαζί τους οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις;

Οι υποψήφιοι προσερχόμενοι στις αίθουσες εξετάσεων επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους ΜΟΝΟ στυλό (μαύρο ή μπλε) ανεξίτηλης μελάνης, μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα και μπουκαλάκι με νερό ή αναψυκτικό. Το ΜΟΛΥΒΙ γενικά ΔΕΝ επιτρέπεται στις απαντήσεις, παρά ΜΟΝΟ αν το διευκρινίζουν οι οδηγίες των θεμάτων. Γίνονται δεκτοί στις εξετάσεις με βασικό αποδεικτικό στοιχείο το Δελτίο εξεταζομένου και δεν είναι απαραίτητο να έχουν άλλο αποδεικτικό στοιχείο (ταυτότητα ή διαβατήριο).

Οι υποψήφιοι κατά την είσοδό τους στην αίθουσα της εξέτασης δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό υγρό ή ταινία, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή επικοινωνίας, ή άλλα αντικείμενα, εκτός από αυτά που αναφέρονται παραπάνω.

Σε περίπτωση κατά την οποία εξεταζόμενος, κατά την προσέλευσή του στο Εξεταστικό Κέντρο, φέρει μαζί του κινητό τηλέφωνο, θα το παραδίδει στον Πρόεδρο της Λυκειακής Επιτροπής. Μετά τη λήξη της εξέτασης, ο υποψήφιος θα παραλαμβάνει το κινητό του και θα αποχωρεί. Επισημαίνεται ότι η κατοχή κινητού (έστω και απενεργοποιημένου) μέσα στην αίθουσα συνιστά επαρκή λόγο μηδενισμού τους.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΤΡΙΩΡΗΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ

* Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:

* Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο

* Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)

* Τρία στιλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα

* Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται

* Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό

* Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης

* Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.

* Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.

* Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.

* Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.

* Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα φαίνονται σε εμάς άλλο τόσο δύσκολα θα φαίνονται και στους άλλους μαθητές.

* Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (δηλαδή, τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).

* Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.

* Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα χωρίς απάντηση.

* Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να αντιμετωπίζει έξυπνα τα ερωτήματα, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.

* Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.

* Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.

* Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.

* Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης. Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν διέφυγε από την προσοχή μας.

* Αφού τελειώσει η εξέταση… τελείωσε και το μάθημα αυτό! Δεν μπορούμε να ξέρουμε απολύτως τι γράψαμε και, κυρίως, δεν ξέρουμε πώς έχουν γράψει οι άλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων. Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα!

Υπενθυμίζεται ότι φέτος, συνολικά, θα είναι 104.040 οι υποψήφιοι που θα διεκδικήσουν τις 74.692 θέσεις στα ΑΕΙ στις πανελλαδικές εξετάσεις 2018.

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι 3 ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι 4 ώρες.

Σε ποιες περιπτώσεις μηδενίζεται το γραπτό

«Αν ο υποψήφιος που εξετάζεται στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα φέρει μαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται αντικείμενο ή μέσο από τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου αυτού ή αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου, ή θορυβεί και δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών επιχειρώντας να αντιγράψει ή εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζομένων ή δολιεύεται με άλλο τρόπο την εξέτασή του, απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης με αιτιολογημένη απόφαση της Λυκειακής επιτροπής και το γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται από τη Λυκειακή επιτροπή με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0). Η Λυκειακή επιτροπή πριν από την επιβολή της ανωτέρω ποινής καλεί σε προφορική απολογία τον υποψήφιο και συντάσσει σχετικό πρακτικό που υπογράφεται από την τριμελή Λυκειακή Επιτροπή και τον γραμματέα αυτής. Τα οποιαδήποτε αποδεικτικά στοιχεία επισυνάπτονται στο πρακτικό.»

Το Πρόγραμμα για τις Πανελλήνιες 2018 των ημερησίων και εσπερινών γενικών λυκείων

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8-6-2018: ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 11-6-2018: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΔΕΥΤΕΡΑ 11-6-2018: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 13-6-2018: ΙΣΤΟΡΙΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ 13-6-2018: ΦΥΣΙΚΗ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ 13-6-2018: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15-6-2018: ΛΑΤΙΝΙΚΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15-6-2018: ΧΗΜΕΙΑ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15-6-2018: ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΤΡΙΤΗ 19-6-2018: ΒΙΟΛΟΓΙΑ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΤΡΙΤΗ 19-6-2018: ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Ως ώρα έναρξης εξέτασης στις Πανελλήνιες 2018 ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες.

Ο αριθμός εισακτέων σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώθηκε ότι δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Υπουργική Απόφαση για τον καθορισμό αριθμού εισακτέων σπουδαστών στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019.   Σε ό,τι αφορά το νεοσύστατο Παν/μιο Δυτικής Αττικής ο συνολικός αριθμός εισακτέων φέτος είναι 4.633 άτομα. Πέρυσι, στα αντίστοιχα τμήματα των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά ήταν 4.557 άτομα. Συνεπώς, στις Πανελλήνιες 2018 υπάρχει αύξηση του αριθμού των θέσεων κατά 76 θέσεις.

Σε ό,τι αφορά στα Πανεπιστήμια (εκτός του Παν/μίου Δυτ. Αττικής) ο συνολικός αριθμός εισακτέων φέτος είναι 46.663 άτομα, ενώ πέρυσι στα αντίστοιχα τμήματα ήταν 43.758 άτομα. Συνεπώς, φέτος υπάρχει αύξηση του αριθμού των θέσεων κατά 2.905 θέσεις.

Συγκεκριμένα, έμεινε σταθερός ο αριθμός εισακτέων στις Ιατρικές Σχολές, ενώ μειώθηκε στις Εκκλησιαστικές Ακαδημίες. Αυξήθηκε ο αριθμός εισακτέων κατά 6% στα υπόλοιπα Τμήματα, ενώ σε συγκεκριμένα Τμήματα (Ναυτιλιακά, Πληροφορικής, Τουριστικά, Ψυχολογίας, Γεωπονίας, Χημείας κλπ) αυξήθηκε κατά 12,5%.

Σε ό,τι αφορά στα ΤΕΙ (εκτός των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά) ο συνολικός αριθμός εισακτέων φέτος είναι 23.396 άτομα, ενώ πέρυσι στα αντίστοιχα Τμήματα ήταν 22.411 άτομα. Συνεπώς, φέτος υπάρχει αύξηση του αριθμού των θέσεων κατά 985 θέσεις. Συγκεκριμένα, ο αριθμός εισακτέων αυξήθηκε κατά 12,5% σε συγκεκριμένα Τμήματα (Πληροφορικής, Τουριστικά, Γεωπονίας, Φυσιοθεραπείας, Εργοθεραπείας, κλπ), ενώ στα υπόλοιπα Τμήματα έμεινε ίδιος με το 2017.

Επομένως, συνολικά για το 2018 οι θέσεις εισακτέων για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι 74.692, ενώ για το 2017 ήταν 70.726. Κατά συνέπεια η αύξηση ανέρχεται σε 3.966 θέσεις

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO

Δείτε ακόμα