Πουλούσαν τσάντες των 30.000 ευρώ και τώρα πουλάνε... κρουασάν

Στο μακρινό παρελθόν ανήκουν οι εποχές που ακόμα και άνθρωποι της μικρομεσαίας τάξης μπορούσαν να «αγοράσουν»... για λίγο το όνειρο αποκτώντας κάποιο αξεσουάρ διάσημων brands.

Οι συνέπειες της κρίσης είναι ολοφάνερες ακόμα και σε γειτονιές που κανείς δεν θα φανταζόταν ότι θα δεχθούν τα χτυπήματα της συρρίκνωσης του εισοδήματος των Ελλήνων.

Καταστήματα που φιλοξενούσαν πανάκριβες μάρκες είτε έκλεισαν είτε μετατράπηκαν σε φούρνους (ενίοτε) πολυτελείας και ταχυφαγεία, γιατί μπορεί κάποιος να μην έχει πια να διαθέσει 3.000 και, πολύ περισσότερο, 6- 7.000 ευρώ για μια τσάντα σίγουρα όμως μπορεί να διαθέσει που και που 3 - 5 ευρώ για μια πεντανόστιμη σοκολατένια τάρτα που θα δώσει μια γλυκιά νότα στην καθημερινότητά του.

Gucci, Loewe, Τσαντίλης και Trussardi δεν «υπάρχουν» πια στον εμπορικό χάρτη της Κηφισιάς ενώ στο παλιό μαγαζί της Louis Vuitton, στη Λεβίδου, φιλοξενείται ένα ακόμα κατάστημα της γνωστής γαλλικής boulangerie – patisserie Paul. Οι γνήσιες γαλλικές μπαγκέτες, τα κρουασάν βουτύρου, τα brioche, οι τάρτες, τα εκλέρ και όλες οι γαλλικές αλμυρές και γλυκές σπεσιαλιτέ, πήραν τη θέση των περίφημων Capucines που αποτελούν τσάντες σύμβολο της Louis Vuitton, με τιμές που ξεκινάνε από τις 6.000 και φτάνουν και ως τις 59.000 ευρώ!

Και φυσικά – να μην το ξεχνάμε, δεν υπάρχει και ο Καρούζος, που την παλιά εποχή, ανέβαζε ψηλά τον πήχη στη γυναικεία και ανδρική μόδα.

Χαρακτηριστικό της άνεσης που επικρατούσε προ της κρίσης είναι το ποσό που είχε ακουστεί ότι δόθηκε ως «αέρας» για το κατάστημα της Louis Vuitton στα βόρεια προάστια και είχε να κάνει με επταψήφιο νούμερο! Στο συγκεκριμένο κατάστημα, πριν στεγαζόταν υποκατάστημα τράπεζας! Ήταν η εποχή που για να βρεις μαγαζί στην Κηφισιά χρειαζόσουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Σήμερα πια, αέρας δεν υπάρχει, τα νοίκια έχουν πέσει, αλλά τα μαγαζιά που ανοίγουν είναι συνήθως καφέ, φούρνοι και ταχυφαγεία. Ο νέος δρόμος «ανάπτυξης» της Ελλάδας.

Τότε στους δρόμους κυκλοφορούσαν κυρίες με τεράστιες τσάντες των επώνυμων brands. Κάποιες προέρχονταν από την επαρχία! Νοίκιαζαν ένα δωμάτιο στα ξενοδοχεία της περιοχής και επιδίδονταν στο... shopping. Σήμερα, ακόμα και τις μέρες που η Κηφισιά σφύζει από ζωή, τα μαγαζιά είναι σχεδόν άδεια. Ο κόσμος βρίσκεται στα καφέ ή κάνει βόλτες φτάνοντας μέχρι τις βιτρίνες των καταστημάτων. Κάτι σαν... οφθαλμόλουτρο δηλαδή.

Παρά τις δυσκολίες που παρουσιάζει το τοπίο στην Κηφισιά οι υπεύθυνοι της τοπικής κοινωνίας διατηρούν την αισιοδοξία τους καθώς όπως λένε η εν λόγω αγορά, είναι πόλος έλξης επισκεπτών μεσαίας και υψηλής εισοδηματικής στάθμης, καθώς οι καταναλωτές μπορούν να συνδυάσουν την αναψυχή με τις ποιοτικές αγορές.

«Η εμπορική κίνηση στον Δήμο Κηφισιάς αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας. Παρά την οικονομική δυσπραγία των τελευταίων ετών, φαίνεται πως η αγορά της Κηφισιάς διατηρεί την δυναμική της, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ. Η εμπορικότητα στον Δήμο μας βρίσκεται σε σταθερά επίπεδα, με λιγότερα λουκέτα, και αποδεικνύεται η ανθεκτικότερη αγορά των βορείων προαστίων σε εποχές capital controls και οικονομικής κρίσης» λέει στο economy365.gr o δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος.

Προσθέτει ότι: «Σε ό,τι αφορά τα εμπορικά καταστήματα που μετατρέπονται σε υγειονομικού ενδιαφέροντος, τα τελευταία χρόνια μπήκε φραγμός και αναχαιτίστηκε η αθρόα λειτουργία τους σε Κηφισιά και Νέα Ερυθραία»

Η Δημοτική Αρχή με σειρά ενεργειών όπως πολιτιστικές εκδηλώσεις δίνει ώθηση στην αγορά ενώ διαμορφώνει ευνοϊκότερο οικονομικό περιβάλλον για τους καταστηματάρχες, με μειώσεις των δημοτικών τελών και προγραμματισμό ευνοϊκότερων ρυθμίσεων στις χρεώσεις για τις μικρές και μεσαίες πινακίδες.

economy365

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα