Φυσική και Ιστορία, Πανελλαδικές 2016: Θέματα, λύσεις. Βάσεις 2016

Πανελλαδικών εξετάσεων 2016 συνέχεια και σήμερα, Δευτέρα 23 Μαϊου, οι Πανελλήνιες - Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 συνεχίζονται με τα μαθήματα: Ιστορία Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών, Φυσική Ο.Π. Θετικών Σπουδών, Ιστορία Θεωρητικής Κατ. (παλαιό σύστημα) και Φυσική Θετικής/Τεχνολογικής Ι & ΙΙ Κατ. (παλαιό σύστημα).

Το madata.gr θα σας παρουσιάζει τις εκφωνήσεις των θεμάτων και θα δημοσιεύει τις προτεινόμενες απαντήσεις - λύσεις.

Φυσική Ο.Π. Θετικών Σπουδών Δείτε εδώ απαντήσεις

Ιστορία Ο.Π. Ανθρωπιστικών ΣπουδώνΔείτε εδώ τις Απαντήσεις

Ιστορία Θεωρητικής Κατ. (παλαιό σύστημα)Δείτε εδώ Απαντήσεις

Το  madata.gr όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, βρίσκεται δίπλα στο πλευρό των μαθητών και μεταδίδει πρώτο τα θέματα και τις απαντήσεις.

Δείτε τις λύσεις στη Φυσική Κατεύθυνσης:

Scan0005.pdf Scan0005.pdf Scan0005.pdf

 

 

 

 



Κορυφώνεται σήμερα η μάχη για τις Πανελλήνιες 2016 και ήδη η πρώτη εβδομάδα των εξετάσεων ήταν καθοριστική για την πορεία των βάσεων.


«Από τα ευκολότερα των τελευταίων ετών» χαρακτηρίζονται συγκεκριμένα τα θέματα στα Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής, όπως είπε στην «Αυγή» ο μαθηματικός Φωτιάδης Γιώργος. Αναφερόμενος στα ερωτήματα που κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδας Β'), τόνισε ότι «κάθε θέμα αντιστοιχούσε σε ένα κεφάλαιο της εξεταστέας ύλης, χωρίς να συνδυάζονται στις ασκήσεις συναρτήσεις, πιθανότητες και στατιστική». «Όσα παιδιά της θεωρητικής το επέλεξαν σίγουρα θα κερδίσουν σχολές», δήλωσε ο Γ. Φωτιάδης, εξηγώντας πως μόνο ένα ζητούμενο, αυτό της διακρίνουσας, αντιστοιχούσε σε ύλη προηγούμενων τάξεων. Όσο για τα θέματα των εσπερινών, είπε πως ήταν «ακόμη πιο εύκολα, ήταν για βαθμούς», δεδομένου ότι στην ύλη των εσπερινών δεν συμπεριλαμβάνονται οι πιθανότητες.

«Βατά και κατανοητά» της Ιστορίας

«Βατά και κατανοητά θέματα» ήταν και αυτά της Ιστορίας Γενικής Παιδείας, όπως σχολίασε στην «Α» η φιλόλογος Ιωάννα Κοσμά, επισημαίνοντας μόνο ότι «το Δ Θέμα είχε τρεις πηγές που απαιτούσαν συνδυασμό του περιεχομένου με τις ιστορικές γνώσεις των μαθητών, χωρίς κάποια ιδιαίτερη δυσκολία παρ' όλα αυτά». «Απαιτούσε μόνο σωστή διαχείριση χρόνου», προσέθεσε.

Τον προσανατολισμό των θεμάτων ως επί το πλείστον στην ευρωπαϊκή ιστορία, σχολίασε σχετικά η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, εξαίροντας από την άλλη την επιλογή των πηγών από έγκριτους Έλληνες ιστορικούς.

«Σημαντικό ότι ήταν με βάση τις ασκήσεις και τη θεωρία του βιβλίου η Φυσική»

«Επιστημονικά τεκμηριωμένα, σαφή, που κάλυψαν στο μεγαλύτερο μέρος τη διδακτέα ύλη» ήταν τα θέμα της Φυσικής, στην οποία εξετάστηκαν υποψήφιοι μόνο του παλαιού συστήματος -είτε από ΓΕΛ είτε από ΕΠΑΛ (ομάδας Β'). Έτσι τα χαρακτήρισε ο φυσικός Γκρος Γιώργος, υπεύθυνος της Επιτροπής Παιδείας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. «Ήταν θέματα για 20άρια, για προετοιμασμένους υποψηφίους, με έμφαση στις εφαρμογές, τις ασκήσεις και την θεωρία του σχολικού βιβλίου. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την συνέχιση των Πανελλαδικών», ανέφερε. «Ακόμη πιο εύκολα, που έδιναν τη δυνατότητα για βαθμούς», ήταν τα θέματα των εσπερινών, προσέθεσε ο Γ. Γκρος.

«Πιο απαιτητικό το τρίτο θέμα στη Βιολογία»

«Κλιμακούμενης δυσκολίας», χαρακτήρισε τα θέματα της Βιολογίας η βιολόγος κ. Γαλιοπούλου, επισημαίνοντας ότι ίσως πιο απαιτητικό θα ήταν το τρίτο θέμα. «Χρειάζεται ιδιαίτερη κατανόηση στις σχέσεις παραγωγών, καταναλωτών και αποικοδομητών, καθώς και εξοικείωση με τα φυλογενετικά δέντρα», ήταν το σχετικό σχόλιο της ΟΕΦΕ, που μάλιστα αναφέρει ότι από τα θέματα Α και Β «εύκολα μπορεί ένας υποψήφιος να συγκεντρώσει το σύνολο των 50 μονάδων».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ