Βουλή: Διχασμένοι οι φορείς για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Βουλή: Διχασμένοι οι φορείς για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Όχι στο νομοσχέδιο από τους συνδικαλιστικούς φορείς  των εκπαιδευτικών.
Διχασμένοι σε σχέση με το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την ενίσχυση αυτονομίας των σχολικών μονάδων  εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι των εξωκοινοβουλευτικών φορέων κατά την ακρόαση τους στη Βουλή. 
 
Οι πρόεδροι της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) Θανάσης Κικινής και Θεόδωρος Τσούχλος αντίστοιχα ζήτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου υποστηρίζοντας ότι δεν προηγήθηκε θεσμικός διάλογος με το υπουργείο πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου, κατήγγειλαν τις διατάξεις για την ενίσχυση του ρόλου των διευθυντών ενώ ισχυρίστηκαν ότι οι ρυθμίσεις για την αξιολόγηση παραπέμπουν στην «έκθεση Πισσαρίδη» και την ευρωπαϊκή Τράπεζα!

 « Με το νομοσχέδιο ο ρόλος των διδασκόντων υποχωρεί. Προτείνεται ένας υπερδιευθυντής, γενικός ηγέτης με όρους όχι δημοκρατίας μέσα στην σχολική μονάδα. Ο διευθυντής γίνεται ο κυρίαρχος που ανατρέπει με τον ρόλο του τον συνεργατικό ρόλο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επιβάλλει ακόμα και πειθαρχικές ποινές. Αυταρχικά χαρακτηριστικά» είπε ο κ. Κικινής ενώ ο κ. Τσούχλος της ΟΛΜΕ υποστήριξε ότι η αξιολόγηση θα φέρει «προβλήματα στην μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών»  

Από την άλλη πλευρά ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Ιωάννης Αντωνίου ανέφερε πως «το νομοσχέδιο αποτελεί τομή με στόχο την υπέρβαση των χρόνιων παθογενειών εκπαίδευσης».

Ειδικά για την αξιολόγηση είπε «στην πραγματικότητα η θέσπιση αξιολογικής διαδικασίας είχε νομοθετηθεί και στο παρελθόν αλλά ακυρώθηκε το 2015. Η αξιολόγηση συνιστά προσαρμογή του ελληνικού σχολείου στον κανόνα που ισχύει στο 90% της ευρωπαϊκής εκπαίδευσης . Είναι μηχανισμός συνειδητοποίησης των προβλημάτων και τα διορθώνει. Είναι εργαλείο που λείπει και αφήνει το εκπαιδευτικό σύστημα σε κατάσταση ακινησίας και ενός αρνητικού και ανεξέλεγκτου αυτοπροσδιορισμού που αναπαράγει τα προβλήματα».

Ο κ. Στράτος Γεωργουδής της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών είπε μεταξύ άλλων: «Η κατάρτιση δεν θα έπρεπε να θεωρείται τιμωρία . Επεκτείνονται οι θητείες των φιλοκυβερνητικών διευθυντών για να οδηγήσουν σε μονιμότητες. Οι ημέτεροι διευθυντές θα τιμωρούν ως ανεπαρκείς τους αντιφρονούντες. Πολιτικάντικο και αναχρονιστικό το νομοσχέδιο . Στόχος ο σωφρονισμός των κομματικά και κοινωνικά αντιφρονούντων».

Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως εξήγησε πως «Ο διευθυντής σήμερα έχει τις λιγότερες αρμοδιότητες σε σχέση με τα άλλα κράτη της ΕΕ. Για την ύλη η αρμοδιότητα του διευθυντή στην χώρα μας είναι μόλις 1% αντι 22% που ισχύει στην ΕΕ. Για την αξιολόγηση των μαθητών 5% αντί 32%. Για πρόσθετους σχολικούς πόρους η αρμοδιότητα του διευθυντή είναι στο 5% ενώ σε άλλες χώρες 40%. Η εισήγηση των ομοσπονδιών είναι να παραμένουμε ουραγοί;» ενώ παράλληλα επισήμανε πως ο μηχανισμός αξιολόγησης δεν έχει καμία τιμωρητική πρόβλεψη για τους εκπαιδευτικούς.