Εγκεφαλικό: Oι 6 υγιεινές συνήθειες που μειώνουν τον κίνδυνο

Εγκεφαλικό: Oι 6 υγιεινές συνήθειες που μειώνουν τον κίνδυνο

Ακολουθώντας 6 υγιεινές συνήθειες έχετε την πιθανότητα να μειώσετε στο μισό τον κίνδυνο για εγκεφαλικό. Αυτό δείχνει μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Χιούστον.

Όπως αναφέρει η συγκεκριμένη μελέτη, η επιλογή ενός υγιεινού πλάνου διατροφής, η τακτική άσκηση, το χάσιμο του πλεονάζοντος βάρους, η διακοπή του καπνίσματος και η μείωση του αλκοόλ μπορούν ακόμη και να αντισταθμίσουν κάθε γενετικό κίνδυνο.

Η έρευνα για το εγκεφαλικό
Οι ειδικοί παρακολούθησαν 11.500 μεσήλικες ενήλικες στις ΗΠΑ για σχεδόν 30 χρόνια και παρατήρησαν πώς ο τρόπος ζωής τους τούς έθετε σε κίνδυνο να νοσήσουν από ένα πιθανό εγκεφαλικό επεισόδιο. Όπως αναφέρει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία κάθε άνθρωπος μπορεί να θωρακίσει κατά μεγάλο ποσοστό την υγεία του φροντίζοντας να διατηρεί στα επιτρεπτά όρια την αρτηριακή του πίεση, τη χοληστερόλη του και το σάκχαρό του καθώς οι τιμές τους εξαρτιόνται μεταξύ άλλων παραγόντων από τη διατροφή, τη μειωμένη κατανάλωση αλατιού και την υιοθέτηση της μεσογειακής διατροφής.

Δείτε τι πρέπει να γνωρίζετε:

Τα εγκεφαλικά επεισόδια είναι επικίνδυνα και κοινά, ειδικά σε προχωρημένη ηλικία. Στις ανεπτυγμένες χώρες αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου, ενώ όσοι καταφέρουν να επιβιώσουν μετά από ένα οξύ εγκεφαλικό αντιμετωπίσουν δια βίου σωματική αναπηρία καθώς και δυσκολία ως προς την ομιλία.

Η ηλικία, η υψηλή αρτηριακή πίεση, το κάπνισμα, η παχυσαρκία, ο καθιστικός τρόπος ζωής και ο διαβήτης είναι γνωστό ότι αυξάνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου. Ένας άλλος παράγοντας κινδύνου είναι το οικογενειακό ιστορικό.

διαβάστε αναλυτικά στο ourlife.gr