Google: Τέλος στις διαφημίσεις με εξατομικευμένη στόχευση - Τι αλλάζει

Σε μία κίνηση που προκαλεί αλλαγή υποδείγματος στο επιχειρηματικό μοντέλο των εταιρειών υψηλής τεχνολογίας, η Google ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να σταματήσει να πουλάει διαφημίσεις στηριγμένες στο ιστορικό αναζητήσεων του κάθε χρήστη της και ότι θα σταματήσει να παράγει εργαλεία που θα παρακολουθούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της στις διάφορες υπηρεσίες της.
 
Ήδη, η Google είχε αναγγείλει ότι θα αποσύρει την υποστήριξη cookies τρίτων στον Chrome, τον πιο δημοφιλή browser στον κόσμο, ουσιαστικά «σκοτώνοντας» το βασικό εργαλείο συγκέντρωσης προσωπικών δεδομένων των χρηστών για χρήση για στοχευμένες διαφημίσεις. Ωστόσο, η νέα ανακοίνωσή της αλλάζει πλήρως το τοπίο της διαδικτυακής διαφήμισης και το μοντέλο πολλών εταιρειών.
 
Εξηγώντας την απόφαση, ο αρμόδιος της Google για ζητήματα προστασίας δεδομένων στον τομέα της διαφήμισης, Ντέιβιντ Τέμκιν δήλωσε ότι «δεν θα πρέπει να δεχόμαστε να μας παρακολουθούν στο διαδίκτυο για τα οφέλη της στοχευμένης διαφήμισης. […] Και οι διαφημιστές δεν χρειάζεται να παρακολουθούν τους χρήστες για να επιτυγχάνουν στην ψηφιακή διαφήμιση».
 
Εξήγησε δε ότι το μοντέλο που θα υιοθετηθεί θα περιλαμβάνει εργαλεία που θα συγκεντρώνουν στοιχεία από ομάδες χρηστών και όxι από τον κάθε χρήστη ξεχωριστά και θα τα επεξεργάζονται προκειμένου να πουλούν διαφήμιση, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι εργαλεία από τρίτους δεν θα γίνονται ανεκτά από τις κυβερνήσεις, ούτε αποτελούν βιώσιμο μοντέλο.
 
Φυσικά, μια εξήγηση για την αλλαγή αυτή είναι ότι η Google βρίσκεται στο στόχαστρο της Ε.Ε. και των ΗΠΑ για τις πρακτικές της όσον αφορά στη συγκέντρωση και επεξεργασία δεδομένων των χρηστών των υπηρεσιών της. Οπότε, επιχειρεί να προλάβει πιθανές κυρώσεις, δείχνοντας καλή πίστη και εφαρμόζοντας μόνη της πιο αυστηρούς κανόνες στην προστασία των δεδομένων των χρηστών.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα