Η Ελλάδα και έξι ακόμη χώρες κατήγγειλαν το Facebook

Η Ελλάδα και έξι ακόμη χώρες κατήγγειλαν το Facebook

Το Νορβηγικό Συμβούλιο Καταναλωτών (NCC) μόλις κατήγγειλε το Facebook στη Νορβηγική Αρχή Προστασίας Δεδομένων (DPA) για την παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ιδιωτικότητας. Αυτή όμως η ενέργεια είναι συντονισμένη με 9 ακόμη οργανώσεις σε έξι ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και αυτή στην Ελλάδα, όπως μεταδίδει ο νορβηγικός Τύπος.   Την Τετάρτη αποκαλύφθηκε ότι έως και 87 εκατομμύρια χρήστες του Facebook ενδέχεται να έχουν επηρεαστεί από το σκάνδαλο Cambridge Analytica. Ο αριθμός αυτός είναι σημαντικά υψηλότερος από την προηγούμενη εκτίμηση των 50 εκατομμυρίων πολιτών των ΗΠΑ.

Το Νορβηγικό πρακτορείο ειδήσεων (NTB) επιβεβαίωσε ότι 17 Νορβηγοί κατέβασαν την εφαρμογή του διαδικτύου thisisyourdigitallife, δίνοντας στην Cambridge Analytica πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες. Κατά συνέπεια, ενδέχεται να έχουν επηρεαστεί έως και 37.550 Νορβηγοί.

Αυτές οι νέες πληροφορίες οδήγησαν το NCC να υποβάλει καταγγελία για το Facebook στο DPA. Εννέα οργανώσεις καταναλωτών στις Κάτω Χώρες, το Βέλγιο, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ιταλία και την Ελλάδα έχουν κάνει το ίδιο όπως μεταδίδει το δημοσίευμα του nrkbeta.no.

Το LIFO.gr έχει επικοινωνήσει με το ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας και τον Συνήγορο του Καταναλωτή προκειμένου να μάθει λεπτομέρειες για τις καταγγελίες.

Στην επιστολή του προς την νορβηγική αρχή, το NCC γράφει: - Βάσει ειδησεογραφικών εκθέσεων, είναι σαφές ότι υπήρξε παραβίαση των ευρωπαϊκών κανόνων προστασίας δεδομένων. - Φαίνεται ότι το Facebook δεν έχει προστατεύσει επαρκώς τα δεδομένα των χρηστών του και δεν έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να τροποποιήσει την κατάσταση μόλις αυτό έγινε γνωστό το 2015.   Ο διευθυντής ψηφιακών υπηρεσιών στο Νορβηγικό Συμβούλιο Καταναλωτών Finn Myrstad λέει στον ιστόπτοπο NRKbeta ότι «χρειάζεται τώρα μια ανεξάρτητη αξιολόγηση από τις εθνικές αρχές» για το πώς το Facebook χειρίζεται τις προσωπικές πληροφορίες των Νορβηγών και άλλων Ευρωπαίων.

Ο καθορισμός του κατά πόσο οι καταναλωτές λαμβάνουν τις σωστές πληροφορίες δεν μπορεί να αφεθεί μόνο στο Facebook, λέει ο Myrstad και προσθέτει: «Είναι μια εταιρεία με ιστορικό αποφυγής συζητήσεων για τα δύσκολα ζητήματα. Αυτό θα συμβάλει στην αποστολή ενός ισχυρού μηνύματος ότι τα περιστατικά αυτού του είδους θα έχουν συνέπειες και ότι πρέπει να δοθεί πρόσβαση σε ουδέτερους φορείς όπως η DPA».

Η νορβηγική καταγγελία βασίζεται σε επιστολή που απεστάλη τον Μάρτιο εξ ονόματος 43 οργανώσεων καταναλωτών σε 31 ευρωπαϊκές χώρες στην «Ομάδα του Άρθρου 29» στην ΕΕ, μια ομάδα προστασίας της ιδιωτικής ζωής.   Μετά από όσα προέκυψαν τις τελευταίες ημέρες, αρκετοί οργανισμοί θεώρησαν ότι έπρεπε να επικοινωνήσουν απευθείας με τις εθνικές αρχές.   Το Facebook δεν έχει σχολιάσει τις καταγγελίες.

 

lifo

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα