Ζωή Λάσκαρη: Ένας "Κατήφορος" ήταν αρκετός για απογειώσει την καριέρα της!

Ενας «Κατήφορος» ήταν αρκετός, ώστε η κινηματογραφική καριέρα της Ζωής Λάσκαρη να πάρει την... ανιούσα και να γίνει μία από τις αγαπημένες πρωταγωνίστριες της μεγάλης οθόνης.

Καλλίγραμμη, με υπέροχα μάτια και ικανότητες όχι μόνο στην υποκριτική αλλά και στον χορό, ξεχώρισε αμέσως και μπόρεσε να σταθεί αξιοπρεπέστατα στα πιο δημοφιλή μιούζικαλ της χρυσής εποχής του ελληνικού σινεμά. Οι κάμερες της Φίνος Φιλμ τη λάτρεψαν, αλλά και εκείνη τους αντιγύρισε το πιο σέξι και συνάμα αθώο βλέμμα της. «Μερικοί το προτιμούν κρύο», «Κορίτσια για φίλημα», «Μαριχουάνα στοπ» ήταν μερικές από τις μουσικές ταινίες στις οποίες η Ζωή σκόρπισε την αστερόσκονή της.

Ωστόσο, είτε με χρώμα είτε χωρίς, η λάμψη της «τρυπούσε» το πανί και σκέπαζε τους θεατές. Ηταν η ατίθαση μαθήτρια στον «Νόμο 4000», το κορίτσι που δίχασε τα δύο αδέρφια στο «Ενα κορίτσι για δύο», ενώ χόρεψε ισορροπώντας στα cat heels της παρέα με τον Κώστα Βουτσά στο φιλμ «Τέντυ μπόυ, αγάπη μου». Ταινία-σταθμός στην καριέρα της θεωρήθηκε το μιούζικαλ «Οι θαλασσιές οι χάντρες», που την οδήγησαν το 1967 έως το Φεστιβάλ των Καννών, όπου εμφανίστηκε με ένα αποκαλυπτικό φόρεμα, προκαλώντας σάλο στην Ελλάδα, με τον Τύπο της εποχής να κάνει λόγο για «μεγάλο σκάνδαλο» και «άστοχη κίνηση» της ηθοποιού να ξεχάσει τα χειμερινά ρούχα της στην Αθήνα!

Ωστόσο, το αιθέριο παρουσιαστικό της δεν έμεινε -κινηματογραφικά- ατσαλάκωτο, αφού η απαράμιλλης ομορφιάς πρωταγωνίστρια έπαιξε σε παραγωγές που αποτέλεσαν πρόκληση για την εποχή τους. Στον «Εγωισμό» έζησε έναν τρελό έρωτα με τον αρραβωνιαστικό της αδερφής της, στην «Ιστορία μιας ζωής» αντιμετωπίζει την αδερφή του συζύγου της όταν μένει χήρα και γνωρίζει έναν γοητευτικό νεαρό, στη «Στεφανία» καταλήγει στο αναμορφωτήριο, ενώ στο φιλμ «Γυμνοί στον δρόμο» βρίσκεται αντιμέτωπη με τις κοινωνικές και τις ταξικές προκαταλήψεις.

Πρωταγωνίστησε στην πολεμική παραγωγή «Αυτοί που μίλησαν με τον θάνατο», ενώ το 1973 προκάλεσε το κοινό ως πρωταγωνίστρια της ταινίας «Στον αστερισμό της Παρθένου». Το ρεπερτόριό της ήταν πλούσιο, όπως και η ερμηνευτική γκάμα της.

Το 1974 συμπρωταγωνιστεί για μία και μοναδική φορά στον κινηματογράφο με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ («Οι εραστές του ονείρου») και ύστερα αποσύρεται. Κάνει ξανά μια εμφάνιση -την τελευταία της στο σινεμά- το 1982, παίζοντας στο φιλμ «Αναμέτρηση» και αποχαιρετά τα κινηματογραφικά πλατό.

Η μεγάλη αγάπη για το θέατρο και η «δική της» Αθηναΐδα

Μπορεί ο κινηματογράφος να έκανε τη Ζωή Λάσκαρη σούπερ σταρ, ωστόσο η καρδιά της χτυπούσε δυνατά πίσω από τις κουίντες. Εκανε το ντεμπούτο της στο θέατρο το 1966 και από τότε -παράλληλα με το σινεμά- πρωταγωνιστούσε σε παραστάσεις.

Η αγάπη της αυτή την οδήγησε το 2003 να φτιάξει το δεύτερο σπίτι της, την κατάδική της θεατρική σκηνή, εκείνη στον πολυχώρο Αθηναΐδα που φέρει το όνομά της. Το 2005 ανέβασε, σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Ανδρέα Βουτσινά, το «Διαμάντια και μπλουζ» της Λούλας Αναγνωστάκη.

Η ερμηνεία της έδωσε άλλη πνοή στο έργο, κάτι στο οποίο συμφώνησαν οι κριτικοί. Ακολούθησαν τα «Αλμα Μάλερ» του Ρον Χαρτ σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου και «Ρόουζ» του Μάρτιν Σέρμαν, με σκηνοθέτη τον διεθνούς φήμης Ρώσο Αντολφ Σαπίρο. Ο ίδιος παρέμεινε και το 2014 στο πλευρό της και τη σκηνοθέτησε στην παράσταση «Ωραία χρόνια», ενώ τις δύο τελευταίες σεζόν η Λάσκαρη έγινε... πεθερά και πρωταγωνίστησε, έχοντας στο πλευρό της την κόρη της Μαρία Ελένη Λυκουρέζου, στην παράσταση που έγραψε για εκείνη ο Νίκος Μουτσινάς «Νύφη κουράγιο».

Δραστήρια και ερωτευμένη με το θέατρο μέχρι τέλους, η πρωταγωνίστρια έκανε σχέδια για τη νέα σεζόν στην Αθηναΐδα, προτείνοντας μάλιστα ρόλο στη δημοσιογράφο Κατερίνα Ζαρίφη. Η ανατρεπτική Ζωή είχε «ντυθεί» εξαιρετικούς ρόλους της παγκόσμιας δραματουργίας, ενώ δεν δίστασε να παίξει με τον πρώην γαμπρό της Απόστολο Γκλέτσο -παντρεύτηκε τη Μαρία Ελένη το 1998 και χώρισαν δυο μήνες μετά!-, μόλις δύο χρόνια μετά τον χωρισμό τους. Συμπρωταγωνίστησαν στο έργο «Συνάντηση», με σκηνοθέτη τον Βουτσινά, που ήταν από τους αγαπημένους της.

Η γυμνή φωτογράφιση στη Δήλο

Τον Οκτώβριο του 1985 ξέσπασε πολιτική «θύελλα» εξαιτίας μιας γυμνής φωτογράφισης. Η Ζωή Λάσκαρη, στα 41 της, πόζαρε στα μνημεία της Δήλου για το «Playboy» και προκάλεσε την οργή των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, αφού το πρότζεκτ έγινε σε αρχαιολογικό χώρο χωρίς την άδεια των Αρχών.

Με φόντο το αιγαιοπελαγίτικο γαλάζιο και «σκηνικό» τους κίονες και τα λιοντάρια του ιερού νησιού, η ηθοποιός σκανδάλισε τους αναγνώστες, αφού αποκάλυψε το κάλλος του κορμιού της σε όλο του το μεγαλείο. Από την άλλη, η είδηση ότι η Λάσκαρη έλαβε 15.000.000 δραχμές για να «πετάξει» τα ρούχα της προς τέρψη των αναγνωστών, προκάλεσε νέο γύρο αντιδράσεων, ωστόσο η ίδια είχε διαψεύσει κατηγορηματικά ότι πήρε αμοιβή για τη συγκεκριμένη φωτογράφιση. Οπως ήταν αναμενόμενο, πάντως, το περιοδικό είχε ξεπουλήσει, ενώ είναι σίγουρο ότι κάποιοι το κρατούν ακόμη στο συρτάρι τους ως συλλεκτικό τεύχος. Αλλωστε, ήταν η πρώτη μεγάλη σταρ που πόζαρε γυμνή για τον ενήλικο Τύπο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ ShowBiz

Espressonews.gr
Σχολιάστε το άρθρο: