Αγάθωνα εσύ σούπερ σταρ!

Δεν είχα καμμία αμφιβολία ότι θα επιλεγεί ο Αγάθωνας και οι Koza Mostra για να μας εκπροσωπήσουν στην Eurovision, όχι τόσο γιατί έχω έκτη αίσθηση και καταλαβαίνω «τι θέλει το κοινό» , όσο γιατί το είπε ξεκάθαρα η Λίτσα Πατέρα στην Τσιμτσιλή ( τι όνομα!) την προηγούμενη εβδομάδα. Και εγώ  της έχω απόλυτη εμπιστοσύνη, δεν βγαίνω  από το σπίτι  αν δεν δώσει το OK η Λίτσα  κάθε πρωί.

Το ζήτημα Eurovision, χωρίζει κάθε χρόνο τους Έλληνες σε τρεις κατηγορίες. Τους Γιουροβιζιονολάτρες, τους Γιουροβιζιονομάχους και σε αυτούς, που απλά χέστηκαν και κάνουν πλάκα και χαβαλέ μια φορά το χρόνο ένα Μαγιάτικο δροσερό Σαββατόβραδο.

Οι δύο πρώτες κατηγορίες ανταλλάσουν σοβαρά επιχειρήματα, για την αξιοπρεπή εκπροσώπηση της χώρας, τα παραδοσιακά μουσικά χαρακτηριστικά και τα ελληνικά στοιχεία, που πρέπει να έχει, μια «Ελληνική συμμετοχή», που σέβεται τον εαυτό της και κάνουν συγκρίσεις και αναδρομές στις παλιές καλές εποχές, που τα τραγούδια είχαν ποιότητα και οι χώρες δεν στέλνανε αυτά τα ξεφτιλίκια με τις γριές, τις «αδερφές» και το τσίρκο Μεντράνο ...γενικότερα.

...Και σφάζονται στα παράθυρα του STAR , στιχουργοί, χορευτές, μοδίστρες , κομμώτριες, γιουροβιζιονολόγοι με έδρα στο Καποδιστριακό (βλέπε Θέμης Μάλλης) και παρέμβαση τηλεφωνική της Μπέσσυς Αργυράκη, που θα θυμηθεί πάλι την αδικία στο «Μάθημα Σολφέζ», γιατί «το μικρόφωνο του Ρόμπερτ Ουίλιαμς δεν ήταν στο σωστό σημείο πάνω στη σκηνή και αυτό φταίει, που πήραμε την πέμπτη θέση».

Από την άλλη πλευρά ,σοβαροί αναλυτές θα ασχοληθούν με την αισθητική και την ποιότητα της συμμετοχής μας και θα θέσουν σοβαρά ερωτήματα για την αναγκαιότητά της, σε ένα παρακμιακό ευτελή θεσμό, που δεν προάγει την ευγενή άμιλλα και τη μουσική, θα τονίσουν την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και στο τέλος θα κάνουν και τη δική τους εναλλακτική  πρόταση, που συνήθως περιλαμβάνει τραγούδια του Θωμά Μπακαλάκου. Οι ίδιοι αναλυτές, που βγάζουν πύρηνους λόγους περί αισθητικής, αν σηκωθούν απ’ το γραφείο τους,  φοράνε καφέ παπούτσι , πράσινη κάλτσα, χοντρό κοτλέ παντελόνι και καρό μουσταρδί πουκάμισο.

Ας λογικευθούμε...

Η Γιουροβίζιον είναι ένα μεγάλο τηλεοπτικό γεγονός – προϊόν (500 εκατ. τηλεθεατές) και ως τέτοιο πρέπει να το διαχειρίζεται η κρατική τηλεόραση ,ώστε να έχει κέρδος και με έξυπνο τρόπο να προβάλει τζάμπα και τον τουρισμό.

Η Ελλάδα δεν έχει στείλει ποτέ συμμετοχή στα όρια του γκροτέσκο. Μια μικρή αναδρομή και σύγκριση με τις γελοιότητες άλλων χωρών,  το αποδεικνύει.

Επίσης, η Ελλάδα, έχει να ντρέπεται για τα ξεφτιλίκια των πολιτικών της, πρωτίστως, που μας κατάντησαν ζητιάνους της Ευρώπης και πολύ λιγότερο για τις φούστες των KOZA MOSTRA  και το Βαλκανικό μπαγλαμαδοέθνικ του Αγάθωνα.

Εντάξει, δεν είναι ανάγκη να το αντιμετωπίζουμε με όρους Φεστιβάλ Αθηνών. Μια χαρούμενη μουσική γιορτή της Ευρωπαικής νεολαίας είναι, όπως ήταν τα «Παιχνίδια Χωρίς Σύνορα», που την χαίρονται επίσης και μεγαλύτεροι.

Παρά τις πολλές ανεκδιήγητες συμμετοχές, κάθε χρόνο γίνονται νέες μουσικές προτάσεις και υπάρχουν διαμαντάκια, που ξεχωρίζουν, ενώ  δεν είναι λίγες οι φορές, που  έχουν νικήσει αριστουργήματα όπως το «NOCTURNE» και  τo εικαστικά άψογο περσινό «EUFORIA».

Tέλος, δεν νομίζω να υπάρχει κανένας, που να θέλει να κερδίσει φέτος η Ελλάδα. Θα ήταν πραγματικά γκαντεμιά να νικήσουμε και να χρειαστεί να ξοδέψουμε ένα σκασμό λεφτά για να διοργανώσουμε τον επόμενο διαγωνισμό ή πολύ ευγενικά να αρνηθούμε και να γελοιοποιηθούμε πανευρωπαϊκά.

Ας πάμε λοιπόν, μιας και η ΕΡΤ δεν πληρώνει την αποστολή και ας ευχηθούμε να έχουμε μια καλή συμμετοχή, χωρίς υπερφίαλες προγνώσεις ή  μίζερες γκρίνιες.  Και μην ξεχνάμε ότι το τραγούδι, που θα κερδίσει το βράδυ του τελικού , είναι αυτό, που θα κάνει για κάποιο λόγο «κλικ» στον τηλεθεατή, ανεξαρτήτως συμμαχιών, ποιότητας, διαφήμισης, σπατάλης χρημάτων και άλλων ανοησιών. Και αυτό το έχουν αποδείξει (εκτός ΡΩΣΙΑΣ- DIMA BILAN) όλα τα τραγούδια, που κέρδισαν τα τελευταία χρόνια.

Υ.Γ.  Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου, ο  Φρανσουά Ολάντ, μεταξύ άλλων, υποσχέθηκε στον Σαμαρά και «Δωδεκάρι» τον Μάιο στον Αγάθωνα...

Γράφει ο Νάσος Λαναράς (@Facebook) για το madata.gr