Το κοινό στα social media αποθέωσε το στέρνο και τους κοιλιακούς του ιερέα Γκοτσόπουλου, που κοιμόταν ημίγυμνος και γυαλιστερός, οι τηλεθεατές από την πλευρά τους έδωσαν πρωτιά στην τηλεθέαση (δυναμικό κοινό με 16,7%) στην πρεμιέρα της νέας σειράς του Alpha, «Άγιος Έρωτας». Μιας καθημερινής σαπουνόπερας εποχής, που όσο εξελισσόταν, τόσο περισσότερο παρελθόν θύμιζε...
Το μεγάλο πρόβλημα με τη νέα σειρά είναι ότι δεν σε μεταφέρει στο παρελθόν, μέσω της ατμόσφαιρας της εποχής που επιχειρεί να αναβιώσει -στην προκειμένη περίπτωση δεκαετία του ‘70. Δεν καταφέρνει να μεταδώσει την αύρα της δεκαετίας, κι ας φοράνε οι μαθήτριες μπλε ποδιές, κι ας έχουν οι κυρίες παλιομοδίτικα χτενίσματα (που θυμίζουν εξίσου δεκαετία ‘30).
Εάν δεν ξέρεις πότε εκτυλίσσεται, δύσκολα μπορείς να αναγνωρίσεις την εποχή, πόσω μάλλον να ταξιδέψεις σε αυτήν. Στο παρελθόν, όμως γυρνάς, όχι λόγω του χρονικού πλαισίου της δράσης αλλά λόγω της χιλιοειπωμένης υπόθεσης, των αναμενόμενων διαλόγων, των στερεότυπων σκηνών, που κάνουν τη νέα σειρά να μοιάζει παλιά και ξαναϊδωμένη.
Λίγο αίσθημα, λίγο κέρατο και τ’ αγόρι μου
Στα πρώτα επεισόδια του «Άγιου Έρωτα» είδαμε πολλά από τα στοιχεία που συνθέτουν μια σαπουνόπερα από αυτές που έχουμε δει και ξαναδεί: ένας -κούκλος- ιερέας που αναστατώνει μια μικρή πόλη, ένα μυστήριο που βασανίζει το παρελθόν του, ένας απαγορευμένος έρωτας, απιστίες και προδοσίες, μαθήτριες με μπλε ποδιές που μαθαίνουν αρχαία, οικογενειακά μυστικά για νόθα παιδιά που ανακαλύπτονται, μια αδερφή που τρέφει ζήλια για την αδερφή της, μια μυστηριώδης εκδίκηση, ένας πλούσιος κακός με κόρη ερωτευμένη με φτωχό, ένα παράνομο ζευγάρι μεταξύ μελλοντικών συμπέθερων, παθιασμένες ερωτικές περιπτύξεις πάνω σε γραφεία που παρά λίγο -τουλάχιστον μία φορά ανά επεισόδιο- να γίνουν τσακωτές και βέβαια ο -κούκλος- ιερέας που κοιμάται ημίγυμνος και γυαλιστερός, γιατί ίδρωσε βλέποντας εφιάλτη...
Α ναι, και την πρωταγωνίστρια τη λένε Χλόη, όνομα πολύ διαδεδομένο στην ελληνική περιφέρεια του ‘70. Θα μπορούσε, βεβαίως, να είναι και ‘60 ή ‘80, αφού είπαμε, η εποχή δεν είναι αναγνωρίσιμη, ούτε καν στις προσεκτικά σπασμένες, φρεσκοχτενισμένες μπούκλες, με τις οποίες η Χλόη πάει σχολείο, ακόμα και ύστερα από μια βραδιά ταλαιπωρίας που πέρασε άυπνη μακριά από το σπίτι της...
Η σωστή απεικόνιση της εποχής αλλά και της ιστορίας δεν φαίνεται να είναι τα ζητούμενα στον «Άγιο Έρωτα», με χαρακτηριστικές επίσης τις σκηνές βίας που δεν έχουν καμία αληθοφάνεια -το χαστούκι που δίνει ο πατέρας στην κόρη είναι λίγο λιγότερο πειστικό από τα χαστούκια που δίνει στην υπηρέτρια η Μαρία Λεκάκη στην «Κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα».
Το -προφανές- ζητούμενο στη νέα σειρά είναι το -εύκολο- θέαμα: λίγο αίσθημα, λίγο μυστήριο, λίγο προδοσία, λίγο γυαλιστερά κορμιά στο κρεβάτι ή το γραφείο, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι μου. Κλασική σαπουνόπερα, δηλαδή, κι ας είναι κι εποχής.
Το μεγάλο ατού
Το πολύ καλό καστ είναι ένα ίσως το πιο δυνατό στοιχείο της νέας σειράς. Ο γοητευτικός Δημήτρης Γκοτσόπουλος ως μυστηριώδης ιερέας μοιάζει βγαλμένος από φαντασίωση (αν και είχε προηγηθεί ο Σταύρος Ζαλμάς στους “Ψίθυρους καρδιάς”), η εξαιρετικά φωτογενής Δανάη Παππά δίνει στην κάμερα τα πιο όμορφα κοντινά -με τέλεια σπασμένη μπούκλα, ενώ ηθοποιοί όπως η Ταμίλα Κουλίεβα, η Κατερίνα Παπουτσάκη, ο Δημήτρης Παπανικολάου, ο Γιάννης Τσορτέκης, η Ηρώ Μουκίου υποστηρίζουν με δυνατές ερμηνείες τους ρόλους τους.
Στα καλά νέα και η επιστροφή της Καλλιρόης Μυριαγκού στην τηλεόραση σε ένα ρόλο τελείως διαφορετικό από αυτόν της Ματίνας Μανταρινάκη στο «Κωνσταντίνου και Ελένης».
Αν είμαστε έστω και λίγο επιεικείς, μπορούμε να παραδεχτούμε ότι σε μεγάλες διεθνείς πλατφόρμες κυκλοφορούν σειρές κατώτερες του «Άγιου Έρωτα». Για τους φαν μιας παλιάς, κλασικής, δοκιμασμένης κι εγγυημένων αποτελεσμάτων συνταγής, μια χαρά είναι.