Πώς θα χάσεις βάρος χωρίς να βλάψεις την υγεία σου

Πώς θα χάσεις βάρος χωρίς να βλάψεις την υγεία σου

Με τα χρόνια, πιθανότατα έχετε ακούσει διάφορες εκκεντρικές συστάσεις απώλειας βάρους, είτε είναι να πίνετε χυμό σέλινου κάθε μέρα είτε να αντικαταστήσετε τα γεύματά σας με χυμούς απώλειας βάρους. Αν και υπάρχουν πολλές λανθασμένες συμβουλές, υπάρχουν επίσης πολλές υποστηριζόμενες από την έρευνα που μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε κιλά με υγιή τρόπο.

Τρώτε αργά

Χρειάζεται χρόνος για να καταλάβουμε ότι έχουμε χορτάσει. Το να τρώμε αργά όχι μόνο μας επιτρέπει να απολαμβάνουμε περισσότερο το φαγητό, αλλά μας δίνει καλύτερες ενδείξεις κορεσμού.

Κρατήστε ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων και συναισθημάτων

Οι διατροφικές συνήθειες συνδέονται μερικές φορές με τα συναισθήματά σας, είτε το συνειδητοποιείτε είτε όχι. Όταν είστε αγχωμένοι, μπορεί να χρησιμοποιείτε το φαγητό για να αντιμετωπίσετε το άγχος. Η τήρηση ενός καθημερινού ημερολογίου με πράγματα για τα οποία σας αγχώνουν, μπορεί να σας βοηθήσει να είστε καλύτερα προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσετε το άγχος αναγνωρίζοντάς το και χρησιμοποιώντας άλλα εργαλεία, αντί προσεγγίζοντας το φαγητό ως μηχανισμό αντιμετώπισης.

Κοιμηθείτε

Η έλλειψη ύπνου αυξάνει την ορμόνη της πείνας, τη γκρελίνη, και μειώνει την ορμόνη ικανοποίησης, τη λεπτίνη, η οποία μπορεί να συμβάλει στην αύξηση βάρους. Όταν στερούμαστε ύπνου, λαχταρούμε περισσότερα αλμυρά και γλυκά φαγητά. Γιατί; Επειδή κάθε φορά που αισθάνεστε πιο έντονη πείνα, εντείνεται η λαχτάρα σας για υψηλότερη ενέργεια - γνωστό και ως υψηλότερες θερμίδες -.

Μείνετε ενυδατωμένοι

Η δίψα μπορεί να κρυφτεί ως πείνα, με αποτέλεσμα να τρώτε περισσότερο. Και το νερό σας κάνει να νιώθεις πιο χορτάτοι, με αποτέλεσμα να τρώτε λιγότερο κατά τη διάρκεια ενός γεύματος.

Ξεκινήστε από εκεί που είστε και κάντε ό,τι μπορείτε

Μην αισθάνεστε ότι πρέπει να αναθεωρήσετε ολόκληρη τη ζωή σας ξεκινώντας αμέσως. Αξιολογήστε πού βρίσκεστε αυτήν τη στιγμή και στη συνέχεια υπολογίστε πού θα θέλατε να βρίσκεστε στο μέλλον. Ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης για άτομα που αρχίζουν να ασκούνται είναι να αποκτήσουν έναν μετρητή βημάτων και να δουν πόσο περπατάνε μια κανονική μέρα. Έπειτα, θέστε έναν στόχο βημάτων ελαφρώς υψηλότερο από τον κανόνα και προσπαθήστε γι' αυτό, ανεβαίνοντας αργά μέχρι τον στόχο των 10.000 βημάτων την ημέρα.

Κοιτάξτε πέρα ​​από τη ζυγαριά

Η ζυγαριά μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για την παρακολούθηση της προόδου σας σε ένα ταξίδι απώλειας βάρους, αλλά σίγουρα δεν είναι τέλεια. Ανάλογα με διάφορους παράγοντες, η ζυγαριά μπορεί να δείχνει εντελώς διαφορετικά πράγματα μέσα στην ίδια μέρα— κάτι που ίσως σας μπερδέψει.

Επίσης ο αριθμός στη ζυγαριά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του πόσο ενυδατωμένοι είστε, τι φάγατε και πότε πήγατε τελευταία φορά στην τουαλέτα.

Προσπαθήστε να τρώτε κυρίως ολόκληρα, ελάχιστα επεξεργασμένα τρόφιμα

Τα πολλαπλά στάδια επεξεργασίας και τα πρόσθετα συστατικά είναι ο λόγος που τα επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν τόσο καλή γεύση και συνεχίζουμε να θέλουμε περισσότερα. Τείνουν να περιέχουν μεγάλες ποσότητες πρόσθετων σακχάρων, λιπών και αλατιού. Η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι μπορούν να προσλαμβάνουν έως και 500 περισσότερες θερμίδες την ημέρα όταν τους προσφέρονται απεριόριστες ποσότητες υπερεπεξεργασμένων τροφίμων σε σύγκριση με τα λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα.

Πειραματιστείτε με φρούτα την ώρα του γλυκού

Τα φρούτα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες. Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, μόνο το 12% περίπου του πληθυσμού πληροί την πρόσληψη φρούτων και μόνο το 10% την πρόσληψη λαχανικών.

Η χρήση φρούτων για επιδόρπιο θα σας βοηθήσει να καλύψετε τις καθημερινές σας ανάγκες αλλά και να προσθέσετε γεύση στη μέρα σας. Πολλά φρούτα μπορούν να σοταριστούν, να ψηθούν στη σχάρα ή στον φούρνο. Για παράδειγμα, ένα ψητό ροδάκινο με γιαούρτι βανίλιας και αμύγδαλα είναι εκπληκτικό.

Διαβάστε τις ετικέτες τροφίμων

Οι ετικέτες των τροφίμων σάς δίνουν μια σαφή εικόνα του τι πραγματικά λαμβάνετε. Και αν θέλετε να χάσετε βάρος υγιεινά, δεν έχει να κάνει μόνο με το πόσες θερμίδες παίρνετε, αλλά και με το είδος των θερμίδων που λαμβάνετε. Για να βεβαιωθείτε ότι τα γεύματά σας είναι υγιεινά, βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε μια ισορροπία θρεπτικών συστατικών χωρίς να υπερβάλλετε σε νάτριο, ζάχαρη και κορεσμένα λίπη».

Υπάρχουν πολλοί αποτελεσματικοί τρόποι για να χάσετε βάρος. Ο κατάλληλος τρόπος για εσάς εξαρτάται από τους ατομικούς σας στόχους και προτιμήσεις. Να θυμάστε ότι οι μικρές αλλαγές μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά. Και μπορεί να χρειαστεί κάποιος πειραματισμός για να μάθετε ποιες συμβουλές λειτουργούν καλύτερα για εσάς. 

Μαζί με τις διατροφικές αλλαγές και τον προγραμματισμό γευμάτων, μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο να προσδιορίσετε γιατί προσπαθείτε να κάνετε μια αλλαγή, να αποδεχτείτε τις αναποδιές και να λάβετε υποστήριξη από φίλους ή οικογένεια.

Πηγή: jenny.gr

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα