Βιταμίνη D: Οι 16 παρενέργειες που πρέπει να γνωρίζετε

Βιταμίνη D: Οι 16 παρενέργειες που πρέπει να γνωρίζετε

Η βιταμίνη D είναι εξαιρετικά σημαντική για τον ανθρώπινο οργανισμό και παίζει κρίσιμο ρόλο σε διάφορες λειτουργίες του οργανισμού μας. Μελέτες δείχνουν ότι η βιταμίνη D βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου και στη διατήρηση επαρκών επιπέδων ασβεστίου και φωσφόρου στο αίμα.

Πρέπει να γνωρίζετε ότι η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσει ραχίτιδα και οδοντικά προβλήματα στα παιδιά. Στους ενήλικες, η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσει οστεομαλακία, δηλαδή μαλάκυνση των οστών. Η μακροχρόνια ή σοβαρή έλλειψη βιταμίνης D μπορεί επίσης να οδηγήσει σε οστεοπόρωση, δηλαδή χαμηλή οστική πυκνότητα, που αυξάνει τον κίνδυνο καταγμάτων. Είναι σημαντικό να διατηρείτε τα κατάλληλα επίπεδα βιταμίνης D για να διατηρείτε το σώμα σας υγιές και δυνατό, και πέρα από την επαρκή έκθεση στον ήλιο, τα επίπεδα βιταμίνης D μπορούν να βελτιωθούν με συμπληρώματα. Αλλά πόση βιταμίνη D είναι τελικά υπερβολική;

Τους προηγούμενους μήνες, ένας 89χρονος άνδρας στην Αγγλία πέθανε μετά από υπερβολική κατανάλωση συμπληρωμάτων βιταμίνης D. Φέρεται να έπαιρνε συμπληρώματα βιταμίνης D για τουλάχιστον εννέα μήνες. Αυτή η περίπτωση υπογραμμίζει την ανάγκη να κατανοηθούν οι επιβλαβείς επιπτώσεις της υπερβολικής κατανάλωσης συμπληρωμάτων βιταμίνης D.

Η υπερβολική κατανάλωση βιταμίνης D μπορεί να οδηγήσει σε τοξικότητα της βιταμίνης D ή υπερβιταμίνωση και είναι μια εξαιρετικά σπάνια κατάσταση. Σύμφωνα με ειδικούς, η υπερκατανάλωση συμπληρωμάτων μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο υπερδοσολογίας και να θέσει την υγεία σας σε κίνδυνο.

Ποια είναι τα συμπτώματα της τοξικότητας της βιταμίνης D;

Τα συμπτώματα της εξαιρετικά υψηλής πρόσληψης βιταμίνης D περιλαμβάνουν:

  1. αδυναμία,
  2. κόπωση,
  3. κατάθλιψη,
  4. σύγχυση,
  5. λήθαργο ή κώμα,
  6. πολυουρία (υπερβολική ούρηση),
  7. νεφρολιθίαση (πέτρες στα νεφρά),
  8. νεφρική ανεπάρκεια,
  9. ασβεστοποιήσεις στους μαλακούς ιστούς,
  10. επιπεφυκίτιδα,
  11. πυρετό,
  12. ρίγη,
  13. ανορεξία,
  14. ναυτία,
  15. εμετό,
  16. δυσκοιλιότητα.

Πόση βιταμίνη D πρέπει τελικά να παίρνετε;

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης D για βρέφη 0-12 μηνών είναι 400 IU, για παιδιά 1-18 ετών και για ενήλικες μέχρι 70 ετών είναι 600 IU.

Συμπτώματα ανεπάρκειας βιταμίνης D

Τα συμπτώματα και τα σημάδια ανεπάρκειας βιταμίνης D τείνουν να είναι πιο εμφανή στα παιδιά επειδή εξακολουθούν να μεγαλώνουν, επομένως τα προβλήματα των οστών τους είναι πιο έντονα.

Τα συμπτώματα της ανεπάρκειας στα παιδιά μπορεί να περιλαμβάνουν:

  1. Αδύναμους, και με πόνο μύες
  2. Λανθασμένη ανάπτυξη λόγω εύκαμπτων ή λυγισμένων οστών
  3. Μυϊκή αδυναμία
  4. Πόνο στα οστά
  5. Παραμορφώσεις των αρθρώσεων

Τα συμπτώματα τείνουν να είναι λιγότερο εμφανή στους ενήλικες, αλλά θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν:

  1. Κούραση
  2. Πόνο στα οστά και στις αρθρώσεις (ειδικά στην πλάτη σας)
  3. Μυϊκή αδυναμία, πόνους ή κράμπες
  4. Αλλαγές διάθεσης, όπως κατάθλιψη

πηγή: healthstat.gr

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα