Το να σε υποτιμά κάποιος άλλος είναι ενοχλητικό – μερικές φορές είναι εξοργιστικό. Αλλά πώς πρέπει να αντιδράσετε όταν αμφισβητηθεί η κρίση ή η αξία σας; Πώς ξεκαθαρίζετε ότι η συμπεριφορά του άλλου δεν είναι ευπρόσδεκτη; Εδώ είναι 5 ενέργειες που μπορείτε να κάνετε για να διορθώσετε την κατάσταση, όσο το δυνατόν περισσότερο. Και χωρίς να… δημιουργήσετε επιπλέον εντάσεις.
1. Μείνετε ήρεμοι.
Μην αντιδράτε παρορμητικά. Μπορεί να νιώσετε την επιθυμία να ανταποδώσετε επειδή είστε θυμωμένοι. Αλλά πρέπει να μείνεις ήρεμος. Δεν μπορούν να πάρουν πίσω ό,τι έκαναν και δεν μπορείτε να πάρετε πίσω ό,τι κάνετε με θυμό. Αντίθετα, κάντε ένα βήμα πίσω, μην τους αφήσετε να καταλάβουν ότι ξέρετε τι έκαναν και αφιερώστε λίγο χρόνο για να βρείτε την ψυχραιμία σας. Μόλις το κάνετε, τότε μιλήστε τους για αυτό.
2. Πλησιάστε τους και αναγνωρίστε τι συνέβη.
Αντιμετωπίστε την κατάσταση απευθείας μόλις ηρεμήσετε. Μην το αφήσετε να μετατραπεί σε ένα σωρό επιθετικές συμπεριφορές γιατί αυτό απλώς θα τους ενθαρρύνει. Για να έχετε έναν ανοιχτό διάλογο, πρέπει να αποφύγετε να γίνετε αμυντικοί ή καταγγελτικοί. Κρατήστε το σύντομο και σαφές: «Παρατήρησα ότι με αντικρούσατε στη συζήτησή με τους άλλους μας νωρίτερα». Ζήτα περισσότερες πληροφορίες.
3. Ζητήστε διευκρίνιση.
Κάντε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου για να κατανοήσετε καλύτερα τα κίνητρά τους. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φράσεις όπως: «Μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί το είπες αυτό;» ή «Τι εννοούσες με το Χ;». Η προσέγγιση του περιστατικού μέσω ερωτήσεων ανοιχτού τύπου αποφεύγει τις καταγγελτικές δηλώσεις που είναι πιθανόν να ενισχύσουν την άμυνα και να κάνουν δύσκολη μια ήρεμη συνομιλία.
4. Μην το παίρνετε προσωπικά.
Συχνά, η υπονόμευση της συμπεριφοράς πηγάζει από τις ανασφάλειες του άλλου ατόμου. Μοιάζει σαν μια προσωπική επίθεση, αλλά μπορεί απλώς να είναι μια ανθυγιεινή κοινωνική συμπεριφορά που το άτομο προβάλλει χωρίς νόημα. Η συμπεριφορά τους λέει περισσότερα για αυτούς παρά για εσάς. Ακόμα κι αν πρόκειται για προσωπική επίθεση, σίγουρα δεν πρέπει να αντιδράσετε με θυμό. Τότε μπορούν να το γυρίσουν και να σε κάνουν να φαίνεσαι σαν τον ‘κακό’ που θυμώνεις.
5. Θέστε ξεκάθαρα όρια.
Καθορίστε και θέστε σαφή όρια για να τους ενημερώσετε ότι η υπονόμευση είναι απαράδεκτη. Σκεφτείτε τι θα κάνετε σε περίπτωση που αυτό το όριο ξεπεραστεί ξανά, γιατί πιθανότατα θα γίνει. Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια δήλωση όπως, «Στο μέλλον, θα το εκτιμούσα εάν μπορούσατε να μου μεταφέρετε απευθείας τις ανησυχίες σας».
πηγή: itspossible.gr