Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (EPPO) άρχισε έρευνα που αφορά τη σύμβαση για την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης των ελληνικών σιδηρογραμμών, την σύμβαση «717» του 2014.
«Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει πράγματι μια εν εξελίξει έρευνα, εξετάζοντας αποκλειστικά πιθανές ζημιές στα οικονομικά συμφέροντα στην ΕΕ», δήλωσε στο Euractiv εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.
Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πού βρίσκονται αυτή τη στιγμή οι έρευνες ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η έκβασή τους.
Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία είναι αρμόδια για τη διερεύνηση, τη δίωξη και την εκδίκαση εγκλημάτων που θίγουν τα οικονομικά συμφέροντα της ΕΕ.
Αυτά περιλαμβάνουν οικονομικά και χρηματοοικονομικά εγκλήματα, όπως η κατάχρηση κεφαλαίων, το ξέπλυμα χρήματος, η απάτη στον τομέα του ΦΠΑ και η διαφθορά.
Επιστολή «φωτιά» στον ΟΣΕ από το 2022 για την σύμβαση «717»
Ένα έγγραφο - «φωτιά», με ημερομηνία 27 Απριλίου 2022 είναι η επιστολή παραίτησης προς την ΕΡΓΟΣΕ του Χρήστου Κατσιούλη που αναφέρεται στην περίφημη σύμβαση. Πρόκειται για τον προέδρο της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στην επιστολή παραίτησης, ο κ. Κατσιούλης εκφράζει τη διαφωνία του για ενέργειες του Οργανισμού επί θεμάτων ανάταξης των γραμμών και των συστημάτων ασφαλείας.
Ο κ. Κατσιούλης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια, αναφέροντας: «Συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, στο οποίο θα γίνεται «κυκλοφορία τρένων με 200 km/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».
Μεταξύ άλλων, ο κ. Κατσιούλης διατύπωσε εγγράφως μια σειρά από διαφωνίες. Συγκεκριμένα αναφέρει:
Επειδή διαφωνώ με:
πηγή: ieidiseis.gr