Airbus A320: Η ερωτική απογοήτευση κίνητρο του πιλότου;

27-03-15 | Κόσμος

Σοκ συνεχίζουν να προκαλούν οι  συνεχόμενες πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας αναφορικά με την τραγωδία στις Αλπεις και τις 150 χαμένες ζωές.

Ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους της Germanwings, Andreas Lubitz, είναι, με βάση τα όσα αποκαλύφθηκαν από το μαύρο κουτί, ο υπαίτιος για την τραγωδία, καθώς, οδήγησε το  Airbus A320 στην συντριβή πάνω στα βράχια των Αλπεων.

Η  Daily Mail και υποστηρίζει ότι ο Lubitz είχε χωρίσει πρόσφατα και δεν μπόρεσε να αντέξει τον χωρισμό! Η νέα θεωρία έρχεται μετά από τέσσερις ώρες ερευνών στο διαμέρισμα του 28χρονου πιλότου, ένα σπίτι το οποίο λέγεται πως μοιραζόταν με τη φίλη του.

Οργανωμένο σχέδιο

Οπως προκύπτει από την πορεία των ερευνών, αλλά και τα τελευταία 30 λεπτά που καταγράφονται στο μαύρο κουτί, ο Lubitz είχε σχεδιάσει να «ρίξει» το αεροπλάνο.

Αυτό φαίνεται τόσο από τις κοφτές απαντήσεις που έδινε στον πιλότο λίγο πριν εκείνος φύγει από το πιλοτήριο, αλλά και από το γεγονός ότι δεν απαντούσε ούτε όταν ο πιλότος ζητούσε να μπει μέσα και να σώσει το αεροπλάνο, αλλά ούτε επικοινώνησε με τον Πύργο Ελέγχου.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο Lubitz άλλαζε κάθε πέντε λεπτά τους κωδικούς κλειδώματος του πιλοτηρίου και, όταν πιλότος έφυγε για να πάει στην τουαλέτα, ενεργοποίησε το σχέδιό του.

Παράλληλα, φαίνεται πως είχε ρυθμίσει τον αυτόματο πιλότο ώστε να φθάσει το αεροπλάνο μέχρι το ύψος των 100 μέτρων, σχεδόν, δηλαδή σε σημείο πρόσκρουσης στο έδαφος.

Αυτό επιβεβαιώνει και ο ιστότοπος flightradar ο οποίος παρουσιάζει γραφήματα με την αλλαγή των ρυθμίσεων στον αυτόματο πιλότο, η οποία, όπως υποστηρίζει, έγινε χειροκίνητα.

Αποκαλυπτικά τα τελευταία 30 λεπτά


Την ίδια ώρα σοκ προκαλούν οι πληροφορίες που έρχονται από το μαύρο κουτί και περιγράφουν τα τελευταία δραματικά 30 λεπτά της πτήσης

Η Wall Street Journal αποκαλύπτει τα τελευταία τριάντα λεπτά όπως έχουν καταγραφεί στο «μαύρο κουτί».


Το σενάριο της κατάθλιψης


Την ίδια ώρα το σενάριο πως ο Andreas Lubitz έπασχε από κατάθλιψη έχει αρχίσει και έρχεται στο προσκήνιο.
Η επίσημη θέση της Lufthansa-Germanwings είναι πως ο Lubitz ήταν 100% ιατρικά έτοιμος να πιλοτάρει αεροπλάνο, ωστόσο, στην επιφάνεια έρχονται μαρτυρίες που δείχουν πως ίσως το «τέρας» της κατάθλιψης να είχε χτυπήσει τον 28χρονο.

Η ολιγόμηνη άδεια και η μαρτυρία-κλειδί


Το στοιχείο που ήλθε στο φως της δημοσιότητας το απόγευμα της Πέμπτης είναι πως ο Andreas Lubitz είχε πάρει ολιγόμηνη άδεια και σταμάτησε να εργάζεται στην εταιρεία προτού επανέλθει και αναλάβει θέση πιλότου.
Η εταιρεία δεν σχολίασε περαιτέρω την είδηση αυτή παρά μόνο ανέφερε ότι είναι κάτι που το κάνουν πολλοί πιλότοι.

Ωστόσο, μια φίλη του Lubitz δήλωσε ότι, το 2008, είχε αναγκαστεί να φύγει για μερικούς μήνες από τη δουλειά εξαιτίας ψυχολογικών προβλημάτων, με την ίδια να επιβεβαιώνει ότι είχε κατάθλιψη.

Μάλιστα, ο Andreas Lubitz, όταν επέστρεψε στην εταιρεία έπρεπε να περάσει ξανά ορισμένα στάδια της εκπαίδευσης για να μπορέσει να μπει σε πιλοτήριο.

Η αποκάλυψη αυτή μπορεί να αποτελέσει το κλειδί, καθώς, παρά το γεγονός ότι η Lufthansa αναφέρει ότι ο πιλότος ήταν 100% έτοιμος τίθεται το ερώτημα κατά πόσο μια εταιρεία δίνει την άδεια σε έναν υπάλληλο να πιλοτάρει αεροπλάνο ενώ έχει ιστορικό ψυχολογικών προβλημάτων.

Ακόμη περισσότερα ερωτήματα προκαλεί και η παραδοχή της εταιρείας πως οι πιλότοι της δεν υποβάλλονται συχνά σε ψυχολογικά τεστ. Οι υποψήφιοι πιλότοι περνούν ένα σκληρό ψυχολογικό τεστ πριν από την πρόσληψή τους, ωστόσο, στη συνέχεια δεν κρίνεται απαραίτητο να επαναληφθεί αυτή η κρίσιμη διαδικασία.

 

 

 

iefimerida