Ο "μαγικός" κόσμος του Second Life

Το Second Life είναι ένα δικτυακό παιχνίδι σε εικονικό, τρισδιάστατο περιβάλλον, που διαμορφώνεται εξ ολοκλήρου από τους κατοίκους του. Ξεκίνησε το 2003 και στα τέσσερα χρόνια της ζωής του έχει καταφέρει να αποκτήσει περίπου εννιά εκατομμύρια φίλους στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες του να δημιουργήσουν τον ψηφιακό τους εαυτό- avatar - και να ζήσουν μια παράλληλη εικονική πραγματικότητα μέσα από την οθόνη του υπολογιστή τους, χωρίς να υπάρχουν νικητές ή χαμένοι και πόντοι που υπάρχουν στα άλλα γνωστά παιχνίδια.

Για ορισμένους, τους διαχειριστές, το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα να εργαστούν και να επενδύσουν σε αυτό, αφού λειτουργεί με τα επιχειρηματικά κριτήρια της αγοράς που υπάρχουν και στην πραγματικότητα. Μάλιστα, μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στον ψηφιακό χώρο του παιχνιδιού, βρίσκοντας έτσι πρόσφορο έδαφος για την προώθηση των προϊόντων τους.
Το δολάριο Linden. Το παιχνίδι έχει ακόμα τη δική του οικονομία και το δικό του νόμισμα, το δολάριο Linden, που μπορεί ο οποιοσδήποτε παίχτης να το εξαργυρώσει με κανονικά χρήματα, ενώ έχουν δημιουργηθεί όλα αυτά που συνιστούν και τον πραγματικό κόσμο: Σπίτια, νοσοκομεία, δρόμοι, πόλεις, μεταφορικά μέσα, επιχειρήσεις, θέατρα, σινεμά, οτιδήποτε υπάρχει και στην κανονική ζωή.
Βέβαια, το Second Life δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα δημιούργημα του ανθρώπου. Έτσι ακόμα και στον εικονικό κόσμο του παιχνιδιού έχουν παρατηρηθεί ορισμένα από τα φαινόμενα που υπάρχουν στον πραγματικό κόσμο, όπως η ξενοφοβία, οι λεκτικές και σωματικές επιθέσεις, και η κοινωνική απομόνωση. 

Την Ελλάδα σε ψηφιακή μορφή θα μπορούν να επισκέπτονται από την 1η Σεπτεμβρίου τα εκατομμύρια των παικτών του παιχνιδιού παγκοσμίως καθώς η χώρα μας θα αποτελέσει και επίσημα μέλος της παγκόσμιας κοινότητας του παιχνιδιού. Δεκάδες μέρη και τουριστικοί προορισμοί της χώρας μας, θα αποτυπωθούν ψηφιακά στον παγκόσμιο χάρτη του Second Life δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους φίλους του παιχνιδιού να περιηγηθούν σε ορισμένα από τα πιο χαρακτηριστικά μέρη της χώρας μας.
Όπως λέει ο κ. Γεωργακόπουλος, παίκτης αλλά και δημιουργός της ψηφιακής Ελλάδας, «τα περίπου εννιά εκατομμύρια των πολιτών του παιχνιδιού παγκοσμίως θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν έστω και εικονικά την Ακρόπολη, τα νησιά του Αιγαίου και πολλά ακόμα αξιοθέατα της Ελλάδας. Είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιείται κάτι επίσημο στη χώρα μας και σίγουρα θα έχει μεγάλη σημασία για την τουριστική, οικονομική και τεχνολογική ανάπτυξη».
«Ξεναγοί». Παράλληλα Έλληνες ειδικοί θα βρίσκονται στη reception της ελληνικής γης και θα είναι στη διάθεση κάθε παίκτη που θα επισκέπτεται την ψηφιακή Ελλάδα για να τον βοηθήσουν στον τρόπο που παίζεται το παιχνίδι και να τον ενημερώσουν για τις βασικές λειτουργίες του.
Επίσης πληροφορίες και ενημερωτικά φυλλάδια των ελληνικών μνημείων και προορισμών θα είναι διαθέσιμα σε πέντε γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και Ιταλικά) έτσι ώστε οι παίκτες από όλο τον κόσμο, να μπορούν να διαβάσουν, να κατανοήσουν και τελικά να έχουν μια ευχάριστη παραμονή στην ελληνική γη.
Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 2.000 φίλοι του Second Life, ενώ όπως λέει ο κ. Γεωργακόπουλος καθημερινά αυξάνεται το ενδιαφέρον του κόσμου για το παιχνίδι. Οι Έλληνες πολίτες του παιχνιδιού μέχρι σήμερα συγκεντρώνονταν στο μικρό στέκι που είχε κατασκευάσει η κ. Κορομηλά, το οποίο μετά την δημιουργία της επίσημης ελληνικής γης, θα συνεχίσει τη λειτουργία του σαν χώρος διασκέδασης και ψυχαγωγίας
 

«Με τον άνδρα μου να με παρακολουθεί από τις κερκίδες, άρχισα να δημιουργώ τον ψηφιακό μου εαυτό. Τον ονόμασα Sojourna Αlexandre, από τη λέξη sojourn που σημαίνει προσωρινή διαμονή σε έναν τόπο. Στην αρχή ασχολιόμουν για περισσότερες από οκτώ ώρες καθημερινά μέχρι να καταφέρω να δημιουργήσω τον εικονικό μου χαρακτήρα».

Η Κατερίνα Κορομηλά γεννήθηκε στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας στις 10 Δεκεμβρίου 1969. Στον εικονικό κόσμο της Second Life «γεννήθηκε» για δεύτερη φορά στις 10 Δεκεμβρίου 2006. «Ασχολούμαι με το Ίντερνετ από το 1994 όταν ήμουν ακόμα στην Αυστραλία. Μόλις δημιουργήθηκε το Second Life, ενθουσιάστηκα με την ιδέα ότι θα μπορούσα να φτιάξω τον δικό μου ψηφιακό κόσμο», λέει στα «ΝΕΑ» η κ. Κορομηλά. Τον εικονικό της εαυτό, τη Sojourna, την έμαθε να ντύνεται, της αγόρασε ένα οικόπεδο και έχτισε σπίτι. Σύντομα όμως η Sojou, όπως την αποκαλούν οι υπόλοιποι παίκτες στο παιχνίδι, άρχισε να έχει και άλλες απαιτήσεις. «Ήθελε να έχει μια πιο ολοκληρωμένη ζωή. Αισθάνθηκε την ξενιτιά που αισθάνονται όλοι οι μετανάστες όταν αρχίζουν για μια άλλη ζωή και ήθελε να γνωρίσει και άλλους Έλληνες».
Η κ. Κορομηλά δεν είναι η μοναδική παίκτρια του Second Life, του τρισδιάστατου εικονικού παιχνιδιού. Εκατοντάδες Έλληνες δημιουργούν τον δικτυακό τους χαρακτήρα, τον δεύτερο τους εαυτό και για αρκετές ώρες την ημέρα περιπλανιούνται σε εικονικούς κόσμους μέσα από τον υπολογιστή τους, έχοντας τη δυνατότητα να ζήσουν μια παράλληλη δικτυακή ζωή. Έτσι άλλωστε κάνουν τα τελευταία τέσσερα χρόνια εκατομμύρια φανατικοί παίκτες σε όλο τον κόσμο. Όπως αναφέρει, οι Έλληνες που βρίσκονταν στην αρχή στο Second Life δεν είχαν κάποιο μέρος που θα μπορούσαν να αποκαλέσουν στέκι τους. «Έτσι αγόρασα ένα Sim- δικτυακό κομμάτι γης- και το ονόμασα Ηellas, όπου οι φίλοι του παιχνιδιού θα συναντιούνται με σεβασμό, ειλικρίνεια και την πατροπαράδοτη φιλοξενία στους ξένους από τους Έλληνες. Το Sim Ηellas, η πρώτη ελληνική προσπάθεια να αποτυπωθεί η Ελλάδα ψηφιακά, είναι ένα από τα πιο όμορφα κομμάτια γης στην Second Life. Είναι μια εικονική Ελλάδα με πανέμορφα ελληνικά σπίτια φτιαγμένα από τον JD Jay, επίσης παίκτη. Ακόμα περιέχει μια αγορά και ένα αρχαιολογικό χώρο που ανακάλυψε η Sojou, κάτω από την ψηφιακή γη ενός οικοπέδου». Παράλληλα στο Ηellas Sim, το δημιούργημα της κ. Κορομηλά, έγινε και ο πρώτος διαγωνισμός Μις Ελλάς με υποψήφιες παίκτριες από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Ο Ιάσων Νίκολας είναι 29 ετών και τα τελευταία χρόνια ζει στην Αγγλία όπου σπουδάζει ψυχολογία- μέσω του πανεπιστημίου συμμετέχει σε εθελοντικά προγράμματα που προσφέρουν βοήθεια σε οικογένειες και άτομα με ειδικές ανάγκες- και εργάζεται στον τομέα έρευνας της αγοράς.
Στη δεύτερη ζωή του, αυτή που βιώνει μέσα από το παιχνίδι, ονομάζεται JD Jay και «γεννήθηκε» πριν από περίπου ένα χρόνο. «Πέρασα ένα μεγάλο διάστημα σαν εξερευνητής και ταξιδιώτης, θέλοντας να αφουγκραστώ τον παλμό αυτής της ηλεκτρονικής διάστασης. Όταν μεγάλωσε η ελληνική κοινότητα και δημιουργήθηκε το πρώτο ελληνικό νησί, το οποίο ονομάστηκε Ηellas, αποφάσισα να εγκατασταθώ εκεί, για να έχω ένα σημείο αναφοράς, μια σταθερή βάση πάνω στην οποία θα μπορούσα να δημιουργήσω μια πιο ελληνική πραγματικότητα». Έτσι ξεκίνησε φτιάχνοντας το σπίτι που θα έμενε και μαζί με την Sojourna Αlexandre έχτισε το μεγαλύτερο κομμάτι του νησιού. «Μ΄ αυτόν τον τρόπο γεννήθηκε και η κατασκευαστική εταιρεία που έχω μέχρι σήμερα στο Second Life».
e-γάμος. Πρόσφατα η δικτυακή του ζωή πήρε μια ακόμα ευχάριστη τροπή καθώς η κοπέλα με την οποία συζεί στην πραγματικότητα έγινε επίσημα γυναίκα του στη δεύτερη ζωή, στον πρώτο εικονικό ορθόδοξο γάμο, που τελέστηκε με κάθε επισημότητα στην εικονική πραγματικότητα.
Ο 21χρονος Νίκος Σιδέρης είναι τεταρτοετής φοιτητής στο Τμήμα Αυτοματισμού του ΤΕΙ Πειραιά. Στη δεύτερη ζωή συστήνεται ως Νikos Stuer και δημιούργησε τον ψηφιακό του χαρακτήρα τον Δεκέμβριο του 2006. «Κύριο μέλημά μου μετά την κατανόηση του παιχνιδιού ήταν να βρω χρήματα. Αυτός ο κόσμος λειτουργεί όπως και ο αληθινός, χωρίς χρήματα δεν μπορείς να κάνεις τίποτα». Έτσι άρχισε να περιπλανιέται στον δικτυακό κόσμο του παιχνιδιού προς αναζήτηση μιας εργασίας που θα του εξασφάλιζε τα απαραίτητα για να μπορέσει να συνεχίσει την εικονική του ζωή. Ύστερα από πέντε με έξι αποτυχημένες προσπάθειες πήγε σε ένα κλαμπ και ζήτησε από τον ιδιοκτήτη του να εργαστεί. Έτσι έγινε υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων, όπου το κύριο αντικείμενο της εργασίας του ήταν να γνωρίζει άτομα και να τα ενημερώνει για το μαγαζί για το οποίο εργαζόταν. «Με αυτό τον τρόπο γνώρισα άτομα από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, που διατηρώ επαφή μέχρι σήμερα». Έπειτα από αρκετές αιτήσεις και συνεντεύξεις τον προσέλαβαν σε μια αμερικανική εταιρεία, την Αctive8, όπου δουλειά του είναι να καλωσορίζει τον κόσμο και να τον βοηθάει στην δεύτερη ζωή τους. Επίσης είναι διαχειριστής σε ένα παιχνίδι που λέγετε slingo και μοιάζει με το γνωστό bingo, οπού δουλεύει 21 ώρες την εβδομάδα και κερδίζει περίπου στα 70 ευρώ τον μήνα.
Ο Γιώργος Γεωργακόπουλος είναι 42 ετών, παντρεμένος και ζει στην Πάτρα. Είναι ιδιοκτήτης εταιρείας παραγωγής ιστοσελίδων και δικτυακών εφαρμογών ενώ παράλληλα ασχολείται με την παραγωγή βίντεο και φωτογραφιών. Στη δεύτερη ζωή του το avatar του, τον εικονικό του χαρακτήρα, το δημιούργησε πριν από περίπου έντεκα μήνες με το όνομα GGGΕΟ Ηathaway. «Όλα ξεκίνησαν από απλή περιέργειά για τον εικονικό αυτό κόσμο και τις εναλλακτικές δυνατότητες που προσφέρει. Στην αρχή περιπλανιόμουν σαν άγνωστος μεταξύ αγνώστων, προσπαθώντας να καταλάβω τον τρόπο χειρισμού και τον σκοπό του Second Life». Γρήγορα ανακάλυψε ότι στην δεύτερη ζωή του μπορούσε να δημιουργήσει, να διασκεδάσει, να επενδύσει και να δουλέψει. Περνώντας πρώτα από την ψηφιακή Γερμανία όπου έμεινε αρκετό καιρό ήρθε αργότερα σε επαφή με τους υπόλοιπους Έλληνες και ανακάλυψε το Στέκι. Μέχρι σήμερα είναι κάτοχος ενός κομματιού γης όπου έχει τοποθετήσει το σπίτι του και την γκαλερί του καθώς είναι και ο επίσημος φωτογράφος και σκηνοθέτης της ελληνικής κοινότητας του Second Life.
Επιχειρηματίας. Ο 35χρονος Ανδρέας Μαντάς ζει στο Παγκράτι με τη σύζυγό του και τον τρίχρονο γιο τους και ασχολείται με την διακόσμηση καταστημάτων και την ενδυματολογία. Στο Second Life συμμετέχει από τις 27 Ιανουαρίου του 2007, ημερομηνία που δημιούργησε και τον ψηφιακό του εαυτό, τον Αndyman Leonard. Στον κόσμο της Second Life, μπορεί να πραγματοποιήσει ορισμένα, αν όχι όλα από όσα θα ήθελε να κάνει και στην κανονική του ζωή, καθώς όπως λέει στα «ΝΕΑ», «είμαι κάτοχος του Μall Club, ενός μαγαζιού με άκρως ελληνική διακόσμηση και έχω ένα σπίτι με κυκλαδίτικο στυλ». Ο κ. Μαντάς είναι ιδιαίτερα δραστήριος στη δικτυακή του ζωή και συμμετέχει σε οποιαδήποτε δραστηριότητα έχει σκοπό να αναδείξει την Ελλάδα και τους Έλληνες στο παιχνίδι. Παράλληλα, όπως στην κανονική του ζωή έτσι και στην εικονική κάνει όνειρα για το δικτυακό του μέλλον καθώς ανάμεσα στις μελλοντικές του ενέργειες είναι να γίνει κατασκευαστής κτιρίων και δημιουργός επίπλων.
πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ Τεχνολογία