Στα πανεπιστήμια χωρίς Πανελλαδικές; Οι αλλαγές

Δυνατότητα εισαγωγής σε πανεπιστημιακές σχολές χωρίς Πανελλαδικές και δυνατότητα να εισάγονται σε θετικές σχολές υποψήφιοι κλασσικών σπουδών και το αντίστροφο, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων οι προτάσεις του προέδρου της Επιτροπής Διαλόγου για την μεταρρύθμιση στην Παιδεία, Αντώνη Λιάκου.

Ο εθνικός διάλογος για τις αλλαγές στην Παιδεία ξεκίνησαν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, με πρόεδρο τον καθηγητή Κώστα Γαβρόγλου, με αντιπαράθεση με την αντιπολίτευση, σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων.

Σημειώνεται πως μιλώντας στο Κόκκινο, ο κ. Λιάκος χαρακτήρισε το σημερινό Λύκειο “νεκρό” και το παρομοίωσε με “διάδρομο” για να περνάνε τα παιδιά στο πανεπιστήμιο, παρότι αποτελεί την πιο σημαντική βαθμίδα για να δημιουργηθεί η προσωπικότητα του αυριανού πολίτη.

“Δεν χρειάζονται όλες οι σχολές εξετάσεις. Σε μερικά τμήματα εξάλλου ήδη όσοι θέλουν, πάνε. Λίγες σχολές χρειάζονται εξετάσεις. Σε αυτές, θα μπορούσε να υπάρξει ένα είδος κριτηρίων με συμμετοχή των ΑΕΙ στη διαμόρφωσή τους” είπε.

Τα προαπαιτούμενα για την εισαγωγή στις σχολές υψηλής ζήτησης πάντως, συμπλήρωσε, “δεν θα είναι κριτήρια που θα οδηγούν σε φροντιστήρια ούτε θα έχουν να κάνουν με προηγούμενη γνώση”.

Είπε επίσης ότι δεν είναι καν απαραίτητο κάποιος που επιθυμεί να σπουδάσει Ιατρική να έχει τελειώσει πρακτικής κατεύθυνσης λύκειο ούτε ο φοιτητής της Φιλοσοφικής να έχει τελειώσει κλασικές σπουδές.

“Έχω γνωρίσει παιδιά που έρχονται από μαθηματικά και κάνουν εξαιρετικές σπουδές Ιστορίας και παιδιά από θεωρητικές σπουδές με καλές επιδόσεις στην πληροφορική” ανέφερε.

Κατά τον πρόεδρο της Επιτροπής Διαλόγου, το Λύκειο πρέπει να αυτονομηθεί και να αποκτήσει τρεις βασικές κατευθύνσεις, την ανθρωπιστική παιδεία-φιλοσοφία, τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος, και την τέχνη και τον πολιτισμό.

Επίσης είπε ότι στο δημοτικό σχολείο πρέπει αλλάξει ο τρόπος που γίνεται η διδασκαλία και να ελαφρυνθεί ο φόρτος.

Να οργανωθεί η διδασκαλία με νέο τρόπο γύρω από πρότζεκτ προκειμένου να βγει το σχολείο από το στενό αναλυτικό πρόγραμμα και να δοθεί αυτονομία στους δασκάλους και δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ τους ώστε να μη χρειάζεται έγκριση για μια εκδρομή στο μουσείο.

Για τους εκπαιδευτικούς είπε ότι απαιτείται ενοποίηση των 140 ειδικοτήτων που υπάρχουν στην εκπαίδευση και ότι είναι αναγκαία μια συνολική αξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας, αλλά χωρίς φόβο απόλυσης και τιμωρητικό πνεύμα.

Σημείωσε ότι πρέπει να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο για "κοπανατζήδες" και αδιάφορους εκπαιδευτικούς.

nooz

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα